Saturday, December 29, 2018

«دورة طلايي» براي ملاهاي حاكم بر ايران تكرار نخواهد شد!


«دورة طلايي» براي ملاهاي حاكم بر ايران تكرار نخواهد شد!
نگاهي به موقعيت رژيم ايران در تعادل قواي كنوني
عبدالرحمن مهابادي، نويسنده و تحليلگر سياسي
آخوندهاي حاكم بر ايران، دوره رياست جمهوري باراك اوباما را براي خود ”دوران طلايي” نامگذاري كرده بودند. لذا با خروج نامبرده از كاخ سفيد، عزا گرفتند و به سوگ نشستند! زيرا در دوره اوباما، آنها توانسته بودند با دخالت در امور كشورهاي منطقه، سوريه، عراق و يمن را به كام مرگ بكشند و تروريسم دولتي خود را به اقصي نقاط جهان گسترش دهند. همچنين سركوب، شكنجه و اعدام را در داخل ايران افزايش و از طريق مماشاتگران غربي، از گشودن پرونده‌هاي تروريسم و نقض حقوق بشر ملاها در جهان و بويژه پروندة‌ قتل‌عام زندانيان سياسي در سال 1988 جلوگيري كنند. و مهم‌تر از اينها، خود را به چند قدمي توليد بمب هسته‌يي نزديك كنند!
اما تحولات مربوط به ايران اين صحنه را به‌طور كلي دگرگون ساخت. مقاومت ايران در يك كارزار 14 ساله توانست با خروج پيروزمندانه نيروهايش از خاك عراق ِاشغال‌‌شده توسط رژيم ايران، آغازگر قيامي باشد كه از يك سال پيش آغاز شده و اكنون به مراحل پاياني خود، در جهت سرنگوني رژيم ملاها نزديك مي‌شود.
ماه گذشته، آخوندها در يك اشتباه محاسبه و براي برون رفت از بحران سرنگوني، به انتخابات ميان‌دوره‌يي امريكا دوخته بودند. آنها مي‌خواستند وانمود كنند كه قيام گسترده مردمي در ايران ريشه در تحولات جهاني دارد. اما اين فقط يك تلاش ابلهانه توسط مقامات اين رژيم است. زيرا تحولات جهاني در رابطه با ايران، خود محصول قيام مردم ايران و نقش بي‌بديل مقاومت ايران است.

با رفتن باراك اوباما، رئيس جمهور سابق امريكا و روي كار آمدن پرزيدنت ترامپ، موضعگيري‌هاي دولت جديد امريكا تاييد مي‌كند كه آغاز قيام مردم ايران، آغاز پايان سياست مماشات با رژيم ملاها نيز هست. واقعيتهاي دو سال گذشته، از جمله تداوم بي‌وقفه قيام در شهرهاي ايران، افشاي توطئه‌هاي تروريستي رژيم عليه مقاومت ايران و دستگيري تروريستها در كشورهاي اروپايي و امريكا و تداوم گسترده‌تر تحريم‌هاي مرگبار عليه رژيم ملاها اسناد گوياي اين واقعيت هستند.
هوشياري مقاومت ايران در ترك عراق و برپاكردن قيام مردم ايران عليه رژيم ديكتاتوري، حاصل يك استراتژي درست براي پايان دادن به حاكميت تروريستي ملاها است. اين دو عامل در ارتباط تنگاتنگ باهم، جهان را از غفلت در برابر پيشروي‌هاي رژيم ملاها خارج، و وجدان بشريت معاصر را عليه مهيب‌ترين رژيم ديكتاتوري قرن برانگيخته است. يك بار ديگر ”ايران” در كانون تحولات منطقه و جهان قرار گرفته است.
برخلاف مقاومت ايران كه تنها و تنها به مردم و نيروي خود متكي است، رژيم ملاها براي بقا و برون رفت از بحران سرنگوني همواره چشم به دولتهاي غرب دوخته و در چهار دهه گذشته، ميلياردها دلار براي اين كار هزينه كرده است.
در دوران جديد كنوني، با توجه به اينكه سياست مماشات با رژيم متحمل يك ضربة استراتژيك گرديده است، نتايج انتخابات ميان دوره‌يي امريكا نيز بسيار حائز اهميت است. زيرا برخلاف واقعيتهاي ظاهري در اين انتخابات، اما روند تحولات به هيچوجه در جهت منافع آخوندها نيست. حفظ و تقويت اكثريت جمهوري‌خواهان در مجلس سنا، موقعيت پرزيدنت ترامپ را براي دو سال آينده و پي گرفتن استراتژي اعلام شده‌اش براي حمايت از قيام مردم ايران تقويت مي‌كند. به‌خصوص كه مي‌بينيم در دو سال گذشته و متاثر از دگرگوني صورت گرفته در تعادل قواي سياسي در جهان و بويژه در امريكا، مواضع دمكرات‌ها نيز دستخوش تغيير شده و همسو با جمهوري‌خواهان، از تغيير در ايران استقبال مي‌كنند. حمايت‌هاي دو حزبي از شوراي ملي مقاومت به عنوان يگانه آلترناتيو دمكراتيك براي رژيم ايران واقعيتي‌است كه در سالهاي گذشته همگان به آن اذعان مي‌كنند.

نانسی پلوسی از حزب دمكرات كه انتظار مي‌رود به زودي رياست كنگره امريكا را عهده‌دار شود سال قبل ضمن حمايت از قيام‌كنندگان ايراني، طی پيامي به گردهمايي بزرگ ايرانيان در تاريخ 1جولاي 2017 نوشته بود: ” ما در کنار شما می‌ایستیم تا از آرزوهای جوانان ایران حمایت کنیم. ما در کنار شما میایستیم در تلاشهایتان برای پیشبرد صلح و ثبات در ایران. و ما در کنار شما می‌ایستیم تا قتل‌عام فاجعه‌بار زندانیان سیاسی در 1988 توسط کمیته مرگ را محکوم کنیم. اذیت و آزار زندانیان سیاسی که امروز هم ادامه دارد، غیرقابل‌قبول و غیراخلاقی است و باید محکوم شود”.
باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به رادیو و تلویزیون رژيم ملاها با عنوان ”چرا از پیروزی دموکراتها در انتخابات آمریکا نباید ذوق‌زده شد” نوشت:‌ اگر اعضای برجسته دولت ترامپ مانند جان بولتون سابقه حضور در نشست‌های (مجاهدین) را دارند، «نانسی پلوسی» که با پیروزی اخیر دموکراتها در انتخابات کنگره به‌زودی قبای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را به تن خواهد کرد نیز دست کمی از آنها ندارد. او اوایل تابستان گذشته پیامی را برای گردهمایی (مجاهدین) در پاریس فرستاد که مضمون اصلی آن تشویق به براندازی و حمایت از تغییر رژیم در ایران بود”.
اكنون قيام به اشكال مختلف در سراسر ايران ادامه دارد. مردم مصمم‌تر از قبل روي سرنگوني رژيم ملاها متمركز شده‌اند. قيامي كه توسط كانون‌هاي شورشي هدايت مي‌شود در پيوند با مقاومت ايران به ماههاي سرنوشت‌ساز قدم گذاشته و در سطح بين‌المللي نيز از حمايت‌هاي بيشتري برخوردار شده است.
كشورهاي اروپايي كه آستانة دور شدن هرچه بيشتر از رژيم ملاها هستند، در ماههاي گذشته روي پرونده تروريسم رژيم ملاها عليه مقاومت ايران بسيج شده‌اند و تاكنون شمار زيادي از تروريستهاي رژيم را دستگير كرده‌اند. اين پرونده به زودي گشوده‌ خواهند شد. اجلاس وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز 19 نوامبر امسال اعلام كرد: ”اتحادیه اروپا برای تحریمها علیه رژیم ایران در ارتباط با توطئه‌های خنثی شده در دانمارک و فرانسه آماده است”.
مقاومت ايران ضمن فراخواندن اتحاديه اروپا براي اتخاذ سياست قاطع عليه فاشيسم ديني حاكم بر ايران نوشت: ”مقاومت ایران خواهان نامگذاری وزارت اطلاعات آخوندها به‌عنوان یک موجودیت تروریستی و محاکمه عوامل و دیپلماتهای رژیم است که مسئولیت مستقیم توطئه‌های تروریستی در آلبانی، فرانسه، آمریکا و دانمارک (به ترتیب در مارس، ژوئن، اوت و سپتامبر ۲۰۱۸) را به‌عهده‌ دارد. دیپلمات-تروریستها و مأموران و مزدوران رژیم آخوندی باید محاکمه و مجازات شوند”.


No comments:

Post a Comment