Thursday, October 11, 2018

چرا رژيم ملاها در ايران ركورددار اعدام در جهان هستند؟!


چرا رژيم ملاها در ايران ركورددار اعدام در جهان هستند؟!
عبدالرحمن مهابادي، نويسنده و تحليلگر سياسي
از آغاز تا پايان اين مطلب كوتاه نمي‌دانم چند نفر در ايران تحت حاكميت ملاها، به طور علني يا مخفي اعدام مي‌شوند. اين روندي از نقض حقوق بشر در چهار دهه حاكميت ملاهاست كه بي وقفه ادامه داشته و محكوميت هرساله اين رژيم در مجامع بين‌المللي نيز نتوانسته‌ تاثيري پيشگيرانه‌يي در اين روند وحشتناك نقض حقوق بشر در ايران بر جاي بگذارد. تعويض چهره‌هاي حاكم در ايران نيز هيچ چيزي از اين واقعيت اسفبار را تغيير نداده است. زيرا جناح‌بندي‌هاي دروني اين رژيم صرفا جنگ قدرت بين آنهاست و در كارنامه مملو از نقض حقوق بشر و بالاخص اعدامها شريك و سهيم هستند.
بنابه اعلام رسمي سازمانهاي بين‌المللي، رژيم ايران (بعداز كشور چين با جمعيتي بيش از 15 برابر ايران)ركورددار اعدام در جهان است. بر اساس گزارش سالانه سازمان عفو بین‌الملل درباره اعدام، ۵۱ درصد اعدام‌های جهان در سال ۲۰۱۷ در ایران انجام شده است. در دوران رياست جمهوري حسن روحاني نزديك به چهار هزار نفر از فرزندان مردم ايران اعدام و حلق‌آويز شده‌اند.
دهم اکتبر هر سال كه «روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام» مي‌باشد يادآور صدها و هزاران ايراني اعدام شده توسط رژيم ملاهاي حاكم بر ايران و همچنين يادآور هزاران زنداني ديگر است كه در انتظار اجراي حكم اعدام خود هستند.
به گزارش سازمان عفو بین‌الملل، اکثریت کشورهای جهان مجازات اعدام را یا از قوانین خود و یا در عمل حذف کرده‌اند. دیگر کشورها نیز در این راستا گام برمی‌دارند اما در ايران اين روند معكوس است و آمار اعدامها رو به افزايش بوده است.

در ايران تحت حاكميت ملاها، مجازات «اعدام و حلق‌آويز» اساسا ابزاري براي سركوب و حذف مخالفان و انتقام از مردم و اپوزيسيون در دست ولي فقيه ملاها، علي خامنه‌اي است. از اين روست كه نيروي قضائيه اين رژيم مستقيما تحت نظر و فرمان علي خامنه‌اي كار مي‌كند. رژيم ديكتاتوري ملاها تحت نام اسلام اعدام مي‌كنند در حالي كه اسلام و موازين آن با موجوديت و احكام صادره از مراجع قضايي اين رژيم و كارنامه سياه اين حاكميت در تعارض كامل است. آنها دين را نيز تبديل به ابزار سركوب و كشتار مخالفان ولايت فقيه نموده‌اند. از اين روست كه در حاكميت ملاها بيشتر جوانان و زنان هستند كه مشمول اعدام و حلق‌آويز هستند زيرا بيش از ديگران مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند.

در ايران تحت حاكميت ملاها يكي از اشكال اعدام، حلق آويز انسانها در ملاء عام مي‌باشد. سران اين رژيم با به اجرا گذاشتن مجازات ضدانساني اعدام و حلق‌آويز جامعه را به گروگان گرفته و وحشت را به طور روزانه در زندگي مردم ايران تزريق كرده‌اند. آنها از اين وحشت دارند كه با فاصله گرفتن از اين اعدام و حلق‌آويز، ولو به مدت كوتاه يك يا چند روز رژيم‌شان به سرعت توسط قيام مردم ايران ساقط گردد. به همين دليل است كه اعدامها در طول 40 سال گذشته همواره استمرار داشته است.

در ايران كنوني، كودكان زير 18 سال نيز از مجازات اعدام مصون نيستند. آنها كه خود قرباني ظلم و ستم ملاها هستند دستگير و زنداني شده و حكم اعدام برايشان صادر مي‌گردد و متعاقبا حكمشان نيز به اجرا گذاشته مي‌شود.
 بنابراين اعدام يا حلقآويز در ايران قبل از هر چيز با هدف سياسي و به منظور ايجاد رعب و وحشت در جامعه صورت مي‌گيرد. مجازات اعدام هرگز كساني را شامل نميشود كه طرفدار رژيم باشند. حتي اگر بزرگترين جنايت را نيز انجام داده باشند.

در گراميداشت «روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام» جا دارد جامعه بين‌المللي محكوميت‌هاي نقض حقوق بشر و اعدام در ايران تحت حاكميت ملاها را به اقدام عملي ارتقاء دهد و پرونده اعدامها و نقض حقوق بشر در ايران را به شوراي امنيت سازمان ملل ارجاع دهد و به اين ترتيب جاي خود را در كنار مردم و مقاومت ايران جستجو كند.


No comments:

Post a Comment