Tuesday, January 15, 2019

ضربات پي در پي به تروريسم رژيم ملاها


ضربات پي در پي به تروريسم رژيم ملاها
عبدالرحمن مهابادي، نويسنده و تحليلگر سياسي
ايران با تمدني چند هزار ساله، پديده شومي را كه اكنون بر آن حكم مي‌راند  تاكنون به خود نديده است. شايد كه «وقاحت» نزديك‌ترين صفت براي شناساندن ملاهاي حاكم است.
در شرايطي كه «تروريسم دولتي آخوندها» از واقعيت‌هايي غيرقابل انكار عصر ماست، ملاها نه تنها آن را انكار مي‌كنند بلكه بي‌شرمانه به سبك ِ بنيانگذار رژيم‌شان، خميني، كه وقتي مخالفان از اعمال شكنجه در زندانهاي ملاها لب مي‌گشودند بي‌شرمانه مي‌گفت «مخالفان خودشان خودشان را شكنجه مي‌كنند و به گردن ما مي‌اندازند!» مدعي مي‌شوند كه اقدامات ضدتروريستي كشورها عليه رژيمشان، «غيرقانوني»، «نقض استاتوی دیپلماتیک»، «ضدايراني»، «تخریب روابط»، «غیرقابل قبول»، «سناریوي تحت فشار دولت آمریکا»، «ادعاهای واهی و نادرست»، «ایران آزاری»، « نابخردانه» و ... اينگونه اظهارات مقامات رسمي و غيررسمي رژيم قبل از هر چيز، اهانت به جامعه جهاني است و بايد با قاطعيت ِ عملي به آن پاسخ داد.
چهارشنبه 19 دسامبر 2018 سفير و معاون سفير رژيم ملاها از آلباني اخراج شدند. اين تازه‌ترين ضربه بر پيكر تروريسم دولتي رژيم ملاها تا اين ساعت است كه به سرعت بازتاب بين‌المللي وسيع يافته است. زيرا در شرايط حساس كنوني، اين اقدام معني و مفهوم خاص خود را دارد. وزارت اروپا و امورخارجه در آلبانی خاطرنشان کرد كه اين تصمیم در مشورت با کشورهای متحد صورت است، زیرا فعالیتهای آنها در آلبانی در «نقض استاتوی دیپلماتیک» جریان داشت.

در سالي كه اكنون روزهاي پاياني آن است، عملیات تروریستی رژیم ملاها علیه مجاهدین بسيار بيشتر از سال قبل بوده است. در ماه مارس گذشته دولت و پلیس آلبانی یک طرح تروریستی بزرگ را کشف کردند که بر اساس آن سفارت رژيم ملاها و وزارت اطلاعات آنها، در صدد انجام انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده بزرگ در مقابل مقر مجاهدین خلق در تیرانا در گردهمایی آنها به‌ مناسبت جشن نوروز با حضور خانم مريم رجوي و شهردار جولياني، مشاور حقوقي پرزيدنت ترامپ بودند. که پس از کشف آن، ۲تن از عناصر وزارت اطلاعات رژیم ایران دستگير و از آلبانی اخراج شدند. مدتي بعد ملاها مي‌خواستند با بمبگذاري در گردهمایی صد هزار نفرة مقاومت ایران در پاریس در 30 ژوئن با حضور صدها هيات عاليرتبه امريكايي، اروپايي و عربي، به قيام مردم ايران عليه ديكتاتوري ملاها خاتمه دهند. در اين اقدام وحشيانه، اعضاي تيم ترور و دیپلمات تروریست، اسدالله اسدي (تحويل دهندة بمب به گروه ترور در آلمان) كه دبير اول سفارت رژيم در اتريش است، در ۳کشور فرانسه، بلژیک و اتریش دستگیر و زنداني شدند.. دستگیری ۲مأمور وزارت اطلاعات ملاها در ماه بعد در آمریکا، حلقه دیگری از این زنجیره توطئه‌های تروریستی رژیم آخوندی بود که این نیز خنثی شد و نهایتاً توطئه تروریستی در دانمارک چهارمین دور از عملیات تروریستی بزرگ در این سال بود.

ملاها بي جهت، مجاهدين خلق را به عنوان هدف انتخاب نكرده‌اند. آنها نيروي محوري مقاومت ايران هستند كه بعداز ترك پيروزمندانه عراق در سال 2016 اكنون قيام مردم ايران عليه ديكتاتوري ملاها را تحت هدايت و سازماندهي خود دارند. ملاها بر آن بودند كه آنها را در در عراق به طور كامل قتل عام نمايند. اما آنها با پايداري 14 ساله توانستند اين سناريوي رژيم ملاها را به شكست بكشانند. آنها اكنون قوي‌تر از هر زمان ديگري عليه ملاها عمل مي‌كنند و تبديل به تهديد اصلي رژيم ملاها شده‌اند. علي خامنه‌اي و حسن روحاني، رهبر و رئيس جمهور ملاها و مقامات ديگر رژيم ايران در يك سال گذشته بارها اعلام كرده‌اند كه مجاهدين با به راه انداختن قيام در پي سرنگوني رژيمشان هستند. روحاني در روزهاي نخستين قيام مردم ايران، به طور رسمي از پرزيدنت ماكرون درخواست كرد كه جلوي فعاليت مجاهدين خلق را بگيرد كه البته جواب خفت‌باري دريافت نمود.
اگرچه دولت امريكا به طور رسمي مقاومت ايران را مورد حمايت قرار نداده اما به نظر مي‌رسد اين تمايل در كاخ سفيد وجود داشته باشد و در آينده‌يي نه چندان دور جهان شاهد چنين تحولي باشد. مقامات رژيم ايران از چنين تحولي پيشاپيش به وحشت افتاده‌اند!
واقعيت غيرقابل انكاري در اين ميان وجود دارد كه نشان مي‌دهد قيام مردم ايران، ملاها را به طور كلي بي‌تعادل كرده كه اينگونه به طور هيستريك در پي ضربه زدن به مجاهدين خلق هستند و حتي سفارت‌خانه‌ها و دستگاه ديپلماسي خود را نيز براي اين منظور به كار گرفته‌اند. اضافه بر آن، به نظر مي‌رسد كه ملاها مرتكب يك اشتباه محاسبه بزرگ ديگر نيز شده باشند.
بعداز اينكه دولت آلباني، اين كشور كوچك بالكان، در يك اقدام تاريخي، پذيرفت كه بعداز خروج مجاهدين از عراق، ميزبان آنها در كشور خود باشد، ملاها روي اين حساب باز كرده بودند كه چون آلباني عضو رسمي اتحاديه اروپا نيست، مي‌توانند به طرق مختلف، عليه مجاهدين خلق در اين كشور دست به اقدام بزنند. براي اين منظور، ملاها به دنبال انتقال آنها از عراق به آلباني، يك تروريست زبده‌تري را جايگزين سفير قبلي كرده و در تكميل آن، تروريست شناخته شده‌يي همچون مصطفي رودكي را در اين سفارت به كار گمارد و به سرعت سفارت خود را نسبت به سالها و دهه‌هاي گذشته گسترش داد.
در سالهاي اخير، مقامات رژيم و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران بارها نيروهاي اپوزيسيون ايران را مورد تهديد قرار داده كه هر كجا باشند عليه آنها اقدام خواهند كرد. در همين رابطه، علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت رژيم ملاها بعداز آغاز قيام مردم عليه حاكميت، در يك موضعگيري رسمي گفت كه آنچنان ضربه‌يي به مجاهدين خواهيم زد كه خودشان نيز نفهمند از كجا خورده‌اند! پيش از آن نيز رژيم ايران بارها با تهدید کشورهای مختلف برای جلوگیری از پذیرش مجاهدين خلق، اعلام کرده‌اند که هدف آنها نابودی یا تسلیم است و «مجاهدین باید از روی کرهٔ زمین پاکسازی شوند».

تاكنون رژيم ملاها در خاك اروپا بيش از ۴۵۶ اقدام تروريستي داشته كه شايد مرگبارترين آنها در آلمان (ترور ميكونوس) در سال 1992 بوده است. شورای اتحادیه اروپا در آوریل۱۹۹۷به‌دنبال حكم دادگاه فدرال برلین، علي خامنه‌اي، رئیس جمهور رفسنجاني، وزیر اطلاعات علی فلاحیان، وزیر خارجه علی اکبر ولایتی، را مسئول اين اقدام تروريستي اعلام كرد!
دوران مماشات با رژيم ملاها در جهان به پايان رسيده و ملاهاي حاكم از اين امر درس نگرفته و نخواهند گرفت. چون هرگونه عقب‌نشيني از تروريسم با ماهيت تروريستي رژيم‌شان در تعارض است. ملاها اگر فقط يك بار (فقط يك بار) به تروريسم خود اعتراف كنند، بناي حكومتشان فرومي‌ريزد. چون موجوديت آنها بر سركوب، اعدام يا ترور مخالفان بنانهاده شده و و بقاي رژيم‌شان نيز در استمرار تروريسم است. به همين دليل است كه عاملان اصلي اين جنايات، بدون ترديد، شخص ولي فقيه علي خامنه‌اي است.
سخن آخر،
بي جهت نيست هرجا اسمي از سفارتخانه‌هاي رژيم ملاها مي‌آيد بلافاصله مركز جاسوسي و تروريستي در اذهان تداعي مي‌شود. شايد مهمترين سند بر اين امر، نه فقط سوابق ترورهايي كه صورت گرفته، بلكه كساني است كه تحت نام سفير، كنسول يا ديپلمات در اين مراكز مشغول فعاليت هستند. اكثريت قريب به اتفاق آنها، عناصر شناخته شده نيروي تروريستي قدس سپاه پاسداران هستند. به همين سياق است كه بستن سفارتخانه‌هاي رژيم در كشورها و نامگذاري تروريستي سپاه پاسداران يك ضرورت مبرم است.
واقعيت اين است كه بقاي اين رژيم اهانت به جامعه بشريت معاصر است. نبايد اجازه داد كه ملاها تحت نام ”استاتوي ديپلماتيك” به حيات نامشروع خود ادامه دهند. به‌خصوص كه اكنون قيام مردم ايران در آستانة پيروزي بر ديكتاتور است و مقاومت ايران به رياست خانم مريم رجوي، يگانه آلترناتيو دمكراتيك و مشروع عليه اين رژيم تروريستي است.


No comments:

Post a Comment