Monday, April 1, 2019

عيدي كه عزا شد!


عيدي كه عزا شد!
نگاهي به سيل ويرانگر در ايران تحت حاكميت ملاها
عبدالرحمن مهابادي، نويسنده و تحليلگر سياسي
يك بار ديگر و اين بار به شكل «سيل» بخش‌هاي وسيعي از ايران تحت حاكميت ملاها بلعيده شد و خسارات جاني و مالي بسياري بر مردم ايران وارد گرديد. 16 ماه قبل اين واقعه به شكل ”زلزله” اتفاق افتاد و بخش‌هايي از غرب ايران را به كام خود كشيد و صدها تن قرباني گرفت.

اگرچه بلاي خانمانسوز سيل يا زلزله در دهه‌هاي گذشته در ايران امر بي‌سابقه‌يي نيست اما زمان وقوع آن هرچه جديدتر باشدابعاد بيشتري از كارنامه چهار دهه فساد و تباهي رژيم ملاها را برملا‌ مي‌سازد و روشن مي‌شود كه با روي كار آمدن رژيم مذهبي حاكم بر ايران در سال 1979 چه سيل يا زلزله خانمانسوزي در ايران به راه افتاد و چه فجايعي دردناك ديگري را در پي داشت.

روز 21 آبان 1396 در ساعت ۲۱:۴۸ دقیقه زلزله شدیدی به بزرگی ۷.۳ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند و به ۱۰شهرستان و ۱۹۳۰روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد. بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، بر اثر اين زلزله بيش از 620 نفر جان باختند و حدود 70 هزار نفر بي‌خانمان شدند. علاوه بر اين‌ها، حدود ۱۰۰هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزیی دیدند و مردم اين منطقه تا امروز نه تنها از طرف دولت جبران خسارات نشدن بلكه در وضعيت معيشتي بسيار بدي قرار دارند. برآورد‌هاي اوليه نشان مي‌دهد كه علت اصلی تفاوت ِفاحش در تلفات انسانی و خسارت مادی در ایران از یک‌طرف به ساخت‌وسازهای غیراستاندارد و غیرقابل‌قبول توسط نهادهای دزد و غارتگر وابسته به رژیم مربوط می‌شد و از طرف دیگر به‌دلیل عقب‌ماندگی و فرسودگی ساختار روستاهای این مناطق که به یمن حاکمیت ننگین رژیم آخوندی در ۳۹سال گذشته تنها فقر و فلاکت در این مناطق گسترده است مي‌باشد.

هنوز زود است آمار و ارقام مشخصي از خسارات جاني و مالي سيل اخير ارائه گردد اما همين بس كه حادثه اين بار 27 استان از 31 استان ايران را در برگرفته و صدها تن قرباني، دهها هزار تن از مردم در وحشت آواره و بي‌پناه و صدها ميليون دلار خسارات به مردم وارد گرديد. به گزارش کارشناسان، علل اصلي جاری شدن سیل در ايران عبارتند: تخریب جنگلها و مراتع و پوشش طبیعی زمین، ساختن صدها سد که نه با هدف مهار سیلابها، بلکه اساساً با اهداف سودجویانه صورت گرفته و حاصل آنها تخریب جنگلها و مراتع بوده است، تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیلها در اثر ساخت و سازهای بی‌رویه و غیرمجاز و لایروبی نشدن مسیلها و رودخانه‌ها

در حالی‌که سیل بخشهای وسیعی از ایران را فراگرفته و مردم از نقش مخرب رژيم در رابطه با سيل به خشم آمده‌اند، سپاه پاسداران و دیگر ارگانهای سرکوبگر به‌جای کمک‌رسانی و به منظور جلوگيري از حرکتهای اعتراضی به حالت آماده‌باش درآمده‌ و در برخي نقاط ايران خودروهاي زرهي وارد خيابانها كرده‌اند. همزمان با اين اقدام، رژیم از افشای آمار واقعی قربانیان جلوگيري كرده و حتي اعلام كرده كه مردم ساير نقاط كمك‌هاي مردمي خود را بايد به هلال احمر رژيم تحويل داده دهند(!). بنا به تجارب و سوابق قبلي، علت اصلي اين اقدامات تكراري رژيم در اينگونه حوادث، جلوگيري از همبستگي و اتحاد مردم عليه رژيم و همچنين مصادره كمك‌هاي مردمي و دزدي و غارت اموال باشد.

مشاهده كليپهاي ويدئويي و گزارشات مربوط به اين سيل فاصله دولت تا مردم را به خوبي نشان مي‌دهد. در هيچ كدام از اين صحنه‌ها اثري از ارگانها و اموال پاسداران و نيروهاي ديگر رژيم نيست كه مشمول خسارات جاني و مالي سيل شده باشند. قربانيان اصلي اين حوادث، همچنان مردم هستند.
بي جهت نيست كه مردم ايران نسبت به رژيم ملاها كاملا بي‌اعتماد هستند و رژيم از چنين تهديدي همواره در وحشت است. اگر مردم خشمگين و به ستوه آمده ايران ديگر بار فرصتي بيابند، قطعا اين رژيم را جارو خواهند كرد. اين را قبل از همه سران رژيم مي‌دانند و اقدامات سركوبگرانه آنها اين واقعيت را به ما نشان مي‌دهد.

سرتیپ ایوب سلیمانی جانشین نیروی انتظامی امروز مي‌گويد: ”تأمین امنیت مهمترین مسأله مناطق سیل زده” است و ”گشتهای انتظامی استقراری و سیار با همکاری بسیج و سپاه همچنین ایست و بازرسی در نقاط مختلف شهرستان از اقداماتی است که به‌منظور پیشگیری از جرایم و آسیب‌های احتمالی با تمام امکانات و تجهیزات باید برقرار شود”.
جستجوي حقايق مربوط به اين سيل ما را به عمق فساد و غارتگري‌هاي اين رژيم نامشروع رهنمون مي‌كند. سران و ارگانهاي اين رژيم كه نزديك به 95 درصد از اقتصاد كشور را به انحصار خود درآورده‌اند حتي در ايام مربوط به حوادثي همچون سيل اخير، در فكر غارت و دزدي اموال مردم و كمك‌هاي مردمي هستند. در زلزله استان كرمانشاه در غرب كشور موارد متعددي به ثبت رسيده كه كمك‌هاي مردمي به مناطق زلزله‌زده به جاي رسانده به مردم اين مناطق، توسط ارگانهاي رژيم مصادره و متعاقبا توسط باندهاي وابسته به رژيم در بازارها «بازفروش» شده است!

از اين روست كه مردم سيل‌زده اخير، به رغم اينكه امكانات گسترده‌يي در اختيار دولت و به طور مشخص سپاه پاسداران ولايت فقيه است، اما تنها چشم‌شان به كمك‌هاي مردمي دوخته شده است و از رژيم ورشكسته ملاها قطع اميد كرده و هرجا امكاني بوده باشد موجوديت و مشروعيت اين رژيم را به چالش كشيده‌اند. آنها به خوبي مي‌دانند كه رژيم ملاها در چهل سال گذشته به جز كشتار و اعدام و فساد و غارت اموال مردم و ترور مخالفان و وطن فروشي چيزي به ارمغان نياورده‌اند. آنها نقش مخرب رژيم در دخالت رژيم‌ در امور كشورهاي ديگر و كمك به گروههاي تروريستي غيرايراني و حمايت از ديكتاتور سوريه و ... به خوبي حس كرده‌اند. زيرا كه خود قربانيان اصلي اين فجايع هستند. از اين روست در جريان قيام 16 ماهه اخير بارها شعار مي‌دادند. «نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران» يا «سوريه را رها كن فكري به حال ما كن».

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ضمن تسلیت به مردم مصیبت زده ايران، از عموم مردم به‌ویژه جوانان غیور خواست تا به هر طریق که می‌توانند به‌عملکردهای رژیم آخوندی در مقابله با سیل، دست به اعتراض بزنند.
شوراي ملي مقاومت ايران در اطلاعيه 25 مارس خود نوشت: ”رژیم آخوندی و سردمداران فاسد آن و سپاه پاسداران با نابودی محیط‌زیست، باعث تشدید هر چه بیشتر خسارات این سیل ویرانگر شدند و از سوی دیگر با چپاول اموال مردم و به هدر دادن آنها در سرکوب و تروریزم و جنگ‌افروزی و پروژه‌های ضد ملی اتمی و موشکی، شهرها و روستاهای کشور را به ویرانی کشانده، از حداقل زیرساختها محروم کرده‌ و در مقابل حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل بی‌دفاع گذاشته‌اند.”.

اگر چه اكنون مردم ايران به سوگ خسارات سيل اخير نشسته و داغدار است، اما آنچه در ضمير هر ايراني شعله مي‌كشد، خواسته سرنگوني اين رژيم مذهبي و ضدمردمي است. قطعا آثار سيل اخير بر روي آثار زلزله قبلي انباشته شده و خشم و اراده مردم را صيقل مي‌زند تا خود را براي تداوم و به ثمر نشاندن قيام آماده كنند. مردم اكنون در صفوف خود از هزاران ”كانون‌هاي شورشي” برخوردار هستند كه در ارتباط با مقاومت ايران در تدارك گام آخر قيام و سرنگوني رژيم ملاها هستند. اين واقعيتي است كه بارها علي خامنه‌اي و سران ديگر رژيم به آن اذعان داشته و سال جديد را سالي خطرناك براي خود اعلام كرده‌اند. زيرا همه نشانه‌ها در ايران و خارج ايران حكايت از تحول بزرگي دارد كه زمان وقوع آن در همين سال جديد است. رژيم نامتعادل و شكننده، مردم خشمگين و ناراضي، ارگان رهبري كننده قيام مردمي از هر حيث حاضر و آماده و شرايط بين‌المللي و به‌خصوص تحريم‌ها عامل كمكي است.

 @abdulrahmanmeh6


No comments:

Post a Comment