Monday, April 1, 2019

چوب‌هاي زير بغل رژيم ملاها شكسته است!


چوب‌هاي زير بغل رژيم ملاها شكسته است!
عبدالرحمن مهابادي، نويسنده و تحليلگر سياسي
كنفرانس‌ها و تظاهراتهايي كه در ماه فوريه سال جاري در خاك اروپا شاهد آن بوديم، چوب‌هاي زير بغل رژيم زلزله زدة ملاها را شكست و رژيم‌شان را زمين‌گير كرد. به همين دليل است كه رژيم ايران، پايانش بيش از هر زمان ديگري نزديك شده است.
تظاهرات سازمانيافته ايرانيان خشمگين در خاك اروپا، اين بار در شرايطي برگزار مي‌گردد كه تعادل قوا در صحنه بين‌المللي به نفع مردم و مقاومت ايران در حال چرخيدن است. اكنون در مجامع بين‌المللي سوال مطرح اين است كه روز سقوط ديكتاتور مذهبي ملاها در ايران كي است؟
سياست مماشات غرب در دهه‌هاي گذشته شكست خورده و امريكا و متحدين‌اش براي نخستين بار در كنار مردم ايران قرار گرفته‌اند. هر روز تمركز بيشتر و بهتري در مواضع آنها بر روي رژيم ملاهاي تروريست حاكم بر ايران مشاهده مي‌شود. آنها روي اين واقعيت اتفاق نظر دارند كه رژيم ايران بانكدار و حامي بزرگ تروريسم در جهان هست و يك تهديد موشكي بالفعل عليه ثبات و امنيت در جهان و يك تهديد اتمي بالقوه در اين راستاست. آنها هر چند در رسيدن به چنين نقطه‌يي تاخير دارند اما اين اقدام آنها از طرف مردم و مقاومت ايران مورد استقبال قرار گرفته است.

اگرچه اروپا از نظر اقتصادي در وضعيت نامتعادلي قرار گرفته و تا امروز به دليل منافع اقتصادي از توافقنامه اتمي با رژيم ملاها خارج نشده و كماكان به عنوان يك مانع در پايان دادن به رژيم ملاها عمل كرده است، اما واقعيتها سرسخت‌تر از آن هستند كه اروپا بتواند در مقابلش ايستادگي بكند. جامعه جهاني بيش از اين، رژيم ديكتاتوري مذهبي حاكم بر ايران را برنمي‌تابد. زيرا هم مردم ايران خواستار سرنگوني چنين رژيمي هستند و هم جامعه جهاني از جانب تروريسم دولتي ملاها تهديد احساس مي‌كند كه اگر دير بجنبد با فجايع جبران‌ناپذيري روبرو خواهد شد.. بنابراين، ضرورت تاريخي تغيير رژيم در ايران فراتر از منافع اقتصادي چند كشور است.

تاريخ به ما نشان داده است كه دولتهايي كه بر سر سفرة مماشات با رژيم‌هاي ديكتاتور نشسته‌اند جز زيان چيزي براي مردمشان ندرويده‌اند. آنها در سمت منفي تاريخ قرار گرفته‌اند و تاريخ در مورد آنها به قضاوت خواهد نشست. اما نفس برگزاري تظاهرات هواداران مقاومت ايران در چندين كشور اروپايي و به طور ويژه در نزديكي محل‌هاي برگزاري كنفرانسهاي ورشو و مونيخ، در حاليكه اروپا دچار مشكلات امنيتي و اجتماعي بسياري است، نشان از اعتباري دارد كه اين كشورها براي مقاومت ايران و آلترناتيو دمكراتيك شوراي ملي مقاومت ايران قائل هستند.
شخصيتهاي برجسته بين‌المللي اروپايي و امريكايي كه در اين تظاهرات براي جمعيت سخنراني كردند معتقدند كه ايران در آستانه يك تحول بزرگ قرار دارد. آنها گفتند يك آلترناتيو دمكراتيك در برابر رژيم ايران در دسترس است. شوراي ملي مقاومت ايران است كه خانم مريم رجوي رئيس منتخب آن است.
تظاهرات ايرانيان از هر نظر شايان توجه بسيار بود. نظم و ديسپلين در صفوف آنها چشم‌ها را خيره مي‌كرد. داشتن سازماندهي و تشكيلاتي قوي و منضبط از ويژگي‌هاي بارز اين نيرو است. اين واقعيت سرمايه بزرگي براي يك جنبش است. جنبش‌هاي بزرگي در جهان بودند كه به علت فقدان اين امر به سرعت فروپاشيده‌اند.

اكنون يك بار ديگر وضعيت در ايران به شدت بحراني و رو به انفجار است كه در صورت وقوع توسط ملاها قابل مهاركردن نخواهد بود. مردم از فشارهاي معيشتي ناشي از سيستم فاسد حكومتي به ستوه آمده‌اند. اخباري از ايران حكايت از اين دارد كه در بازار‌هاي ايران گوشت الاغ، سگ و گربه به فروش مي‌رسد و فروش اعضاي بدن و حتي فروش كودكان رو به گسترش است. اكثريت مردم ايران گرسنه هستند. حدود 50 درصد زير خط فقر به سر مي‌برند. زيرا رژيم ملاها در پاسخ به خواسته‌هاي مردم در بن‌ست كامل است.
ملاها بي‌توجه به وضعيت مردم، در فكر جنگ‌افروزي و تقويت تسليحاتي سپاه پاسداران هستند. اخيرا مقامات اين رژيم مدعي شده‌اند كه جنگ با كشورهاي خارجي قريب‌الوقوع است. اين يك حربه براي ساكت كردن مردم است. زيرا ملاها تجربه جنگ هشت ساله با عراق را دارند. آنها توانستند به بهانه جنگ با عراق، هشت سال بر عمر خود بيافزايند و هرگونه صداي حق طلبانه مردم و نيروهاي سياسي جامعه را سركوب نمايند. اما آيا اين بار خواهند توانست جنبش مردمي را خاموش كنند. اخبار و مشاهدات عيني خلاف اين را نشان مي‌دهد. به همين دليل است كه مقامات اين كشور، وحشت خود را در برابر اعتلاي قيام در سال جديد پنهان نساخته‌اند. آنها در سال جديد سرنگوني خود را بازيافته‌اند!

مايك پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس ورشو گفت: «این کنفرانس پایان کار نیست و نمی‌تواند باشد». وي تاكيد كرد كه کشورها در اجلاس ورشو یکدست بودند. کسی حتی نگفت در مورد ایران مبالغه شده است.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا نيز در سخنرانی‌اش در اين كنفرانس گفت: «رژیم ایران آشوب و تروریسم خود را با غارت ثروت مردم ایران تأمین مالی کرده است. رژیم مستبد تهران آزادی بیان و تجمع را سرکوب می‌کند. پرزیدنت ترامپ قول داد در کنار مردم خوب ایران و در مقابل سرکوب‌کنندگان خواهد ایستاد».
رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و مشاور حقوقي دونالد ترامپ كه همزمان با برگزاري اجلاس ورشو براي ايرانيان هوادار مقاومت ايران سخنراني مي‌كرد گفت: «برای استقرار صلح و ثبات در خاورمیانه تنها راه، تغییر رژیم در ایران است». وي افزود: «ما معتقد هستيم كه آلترناتيو اين رژيم مريم رجوي است».
تظاهرات اين بار ايرانيان كه معنا و مفهوم خاصي در روند تحولات سياسي مربوط به ايران دارد رژيم ملاها را به يك رسوايي بي‌سابقه روبرو ساخت. پس از طنین جهانی تظاهرات و راهپیمایی ايرانيان در ورشو، وزير خارجه ملاها، جواد ظریف مدعی شد: «تروریستها در خیابانهای ورشو تظاهرات کرده‌اند». وزارت‌ خارجه لهستان در پاسخي قاطع اعلام داشت: «هیچ تروریستی امروز در ورشو حضور نداشت. در اینجا دموکراسی، آزادی بیان و همبستگی وجود دارد».

در حاشيه كنفرانس مونيخ نيز، جواد ظريف در مصاحبه با يك خبرنگار خارجي افسار پاره كرده و در واكنش به تظاهرات حاميان مقاومت و پيشروي‌هاي مقاومت در معادلات سياسي كنترل خود را از دست داده و تمامی پروتکل‌های متعارف در جهان دیپلماسی را فراموش کرد و ماهيت پاسداري و تروريستي خود و رژيمش را به جهانيان نشان داد.
بديهي است كه زمان براي اروپا براي ايستادن بر سر دوراهي بسيار محدود است و قرارگرفتن اروپا در كنار مردم ايران، يك گام كيفي در جهت ايجاد ثبات و امنيت خاورميانه و جهان خواهد بود و فروپاشي رژيم ملاها را تسريع خواهد نمود.
@abdulrahmanmeh6


No comments:

Post a Comment