Tuesday, January 15, 2019

قيام در ايران، تحولات منطقه را سمت و سو مي‌دهد!


قيام در ايران، تحولات منطقه را سمت و سو مي‌دهد!
نگاهي به تحولات صورت گرفته در منطقه و وحشت رژيم ملاها
عبدالرحمن مهابادي، نويسنده و تحليلگر سياسي
قبل از قيام مردم ايران، يكي از بحثهاي مطرح در محافل سياسي، نحوة پايان دادن به موجوديت رژيم ملاها از طريق خلع يد آنها در خارج از مرزها و بطور مشخص كشورهاي منطقه بود. اما آغاز قيام مردم ايران در روزهاي پاياني سال 2017 اين بحث به اين شكل دگرگون كرد كه «راه حل» در داخل مرزهاي ايران است.
اكنون با گذشت يك سال از آغاز اين قيام و در نگرشي به دستاوردهاي آن، مي‌توان درستي اين دگرگوني را به خوبي مشاهده كرد. قيام در ايران ادامه دارد و در پيوند با مقاومت ايران رژيم را به لرزه انداخته است. اين واقعيت را قبل از همه، دولت ايالات متحدة امريكا دريافت و سياست و استراتژي خود را با آن منطبق نمود.
در نگاهي به خطوط سياسي پرزيدنت ترامپ در رابطه با تحولات منطقه اين مونيسم قابل رؤيت است كه تمركز روي رژيم ايران است كه در مواضع اعلام شده رسمي، تغيير «رفتار رژيم ملاها» نام گرفته است. زيرا آنها دريافته‌اند كه سرنگوني رژيم ملاها كار مردم و مقاومت ايران است.

در روزهاي اخير شاهد بازتاب گسترده رسانه‌ها در خصوص «خروج نيروهاي امريكا از خاك سوريه» هستيم. اما آنچه بيش از همه تماشايي است، هراسي است كه در اين رابطه بر دل ملاهاي حاكم بر ايران نشسته است. آنها ابتدا به رقص و پايكوبي و آن را يك پيروزي براي خود خواندند. اما به زودي نگراني و وحشت جايگزين آن شد! چرا؟
يكي از كارشناسان رژيم ملاها، با بیان این‌که خروج آمریکا از سوریه، این کشور را بر ایران متمرکز می‌کند، نوشته است: «سربازهای آمریکایی خارج می‌شوند که به تبع آن روسیه، ترکیه و احیاناً ایران هم باید نیروهای خود را از سوریه خارج کنند. البته این اتفاق خیلی برای ما زیان‌آور می‌شود» وي افزود: «حتماً ایران و نیروهای نظامی او باید خاک سوریه را ترک کنند و در این صورت دسترسی ما به حزب‌الله مشکل خواهد شد...». وی در پایان نتیجه‌گیری کرد: «این اتفاقات نشان می‌دهد که آمریکا دارد همه توان خود را روی ایران متمرکز می‌کند و راههای نفوذ سیاسی ایران را محدود می‌کند که اگر این اتفاق روی دهد خیلی به زیان ما تمام می‌شود».(روزنامه اعتماد ۲دی ۹۷)

علی خرم، از دیپلماتهای سابق رژيم مي‌گويد: «ورود ناو آمریکا به خلیج‌فارس تردید جدی به وجود می‌آورد که ممکن است آمریکا از سیاست دیگری پیروی کند؛ سیاستی که می‌تواند به حوادثی منجر شود».
پيش از اين نيز، علي خامنه‌اي در سخنراني12 دسامبر و متعاقبا امام‌جمعه‌هايش نسبت به تحولات سال آينده هشدار داده بودند و گفتند که آمریکا و مجاهدین ممکن است جنجال را برای سال 1397(2018) بکنند، اما نقشه را برای سال 1398(2019) بکشند. از آن روز به بعد مقامات و رسانه‌هاي دولتي اين رژيم مرتب اين وحشت را بازتاب مي‌دهند!
مقامات رژيم ملاها وحشت خود را از پيوند قيام مردم ايران و مقاومت ايران پنهان نمي‌كنند و بارها اعلام كرده‌اند كه تهديد اصلي آنها، نه حمله نظامي از بيرون مرزها، بلكه قيام مردم در شهرهاي ايران است.
حسن روحانی، رئيس جمهور ملاها در تاريخ 28 آگوست 2018 در يك اعتراف صريح، در خصوص نقش قيام مردم ايران در بي‌تعادل كردن رژيم ملاها گفت: «همه چیز روال عادی و طبیعی خودش را طی می‌کرد اما یک‌مرتبه در 26 دسامبر 2017 همه چیز تغییر کرد». اشاره وي به روز آغاز قيام مردم عليه حاكميت ملاهاست.

 در بیانیه سی و هفتمین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت ایران آمده است: «قیام کنندگان در آغاز با شعار «مرگ بر گرانی، مرگ بر روحانی، مرگ بر دیکتاتور» و «سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن»، با شورش علیه سرکوب و دیکتاتوری و ابراز انزجار از سیاست مخرب و ویرانگر حمایت از رژیم اسد و جنگها و دخالتهای تروریستی رژیم ولایت فقیه در منطقه، حرکتی را آغاز کردند که در کمتر از ۲۴ ساعت به شعار «مرگ بر خامنه ای» و «مرگ بر اصل ولایت فقیه» ارتقا پیدا کرد. مردم به پاخاسته با صراحت اعلام کردند که برای نان، کار و آزادی قیام کرده و دیگر نمی خواهند به شکل گذشته زندگی کنند. «استبداد دینی، رژیم جمهوری اسلامی و ولایت فقیه» را با همه باندها و دسته بندیهای درون آن رد می کنند. شعار «اصلاح طلب، اصول گرا، دیگه تمومه ماجرا» بر این حقیقت مهر تایید کامل زد».
بنابراين، اكنون وقتي با نگرشي واقع‌بينانه به تحولات منطقه نگاه مي‌كنيم مي‌بينيم كه هدف واحدي در پيش روست. اگر حل بحرانهاي مرگبار منطقه خاورميانه كه تا حدود زيادي هم روي تحولات جهاني سايه انداخته بود به درازا كشيده است به اين علت است كه درك درستي از راه‌حل وجود نداشت.
بركسي پوشيده نبود كه سرمنشاء تروريسم در جهان، رژيم ملاها است كه با نقاب اسلامي امنيت جهان را تهديد كرده بود و متاسفانه تاكنون صدها هزار قرباني در پي داشته است. اما سياستها و استراتژي‌هاي نادرست برگرفته از منافع اقتصادي دولتهاي غرب مانع از آن شده بود كه اين راه حل رو بيايد و مورد توجه قرار بگيرد.

لذا تحولات جديد صورت گرفته در جهان و منطقه اين واقعيت را برجسته مي‌كند كه تنها راه‌حل براي بحرانهاي منطقه و رهايي از بنيادگرايي اسلامي و تروريسم آن، هدف قرار دادن ”سر” مار در تهران، يعني نابودي اختاپوس ولايت فقيه است كه توسط قيام مردم ايران تحت هدايت «كانون‌هاي شورشي» صورت مي‌گيرد. لذا حمايت از قيام و مقاومت مردم ايران يك وظيفه فراگير و جهاني است. قيامي كه سازمانيافته است و توسط خانم مريم رجوي رهبري مي‌گردد.

No comments:

Post a Comment