Tuesday, July 2, 2019

زمان تغيير رژيم در ايران فرارسيده است!


زمان تغيير رژيم در ايران فرارسيده است!
عبدالرحمن گوركي مهابادي
با قيام مردم ايران در روزهاي پاياني 2017 موجي رنگارنگ اما ناهمگون جامعه ايرانيان را فراگرفت. همچون باراني كه بر زمين بهاري باريده باشد، همه چيز رنگ طبيعت يافت. اما النهايه آنهايي باقي ماندند كه از جنس بهار بودند و ريشه اندر دل خاك طبيعت داشتند. برخي به سرعت سر در «خاك» و بعضا نيز «خار» شدند. چون اهل قيمت دادن و خدمت به مردم نبودند و به قصد موج سواري به ميدان آمده بودند!
آنكه باقي ماند، مقاومتي بود كه چهل سال پنجه در پنجه با ديكتاتوري مذهبي حاكم بر ايران در نبرد بود. صدها هزار شهيد و مجروح و زنداني داده بود و در كوران حوادث روزگار، به عهد خود با مردم و ميهنش وفادار و بر خواسته مردمش پايدار مانده بود. يعني سرنگوني رژيم ملاها.
ايرانيان مخالف رژيم ملاها در خارج از كشور، هر ساله سالگرد مقاومت خود عليه ملاها را گرامي مي‌دارند. تمركز اين گراميداشت در سالهاي اخير در پاريس، پايتخت فرانسه بود كه محل اقامت خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده شوراي ملي مقاومت ايران است. براي گراميداشت اين مناسبت، هر ساله جمعيتي بالغ بر 100 هزار ايراني از سراسر جهان گرده هم مي‌آيند و صدها هيات پارلماني و شخصيتهاي بين‌المللي به دعوت شوراي ملي مقاومت ايران براي حمايت از مقاومت ايران در آن شركت مي‌كردند. در گردهمايي‌هاي سالانه، مهمترين و جديد‌ترين مواضع مقاومت ايران در خصوص رژيم ملاها، و تحولات بين‌المللي مرتبط به ايران، توسط خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت كه سخنراني اصلي گردهمايي بود اعلام مي‌گرديد.

امسال اين فعاليتها شكل ديگري به خود گرفته كه ريشه در شرايط حساس و سرنوشت‌ساز جهاني در رابطه با ايران دارد. در 15 ژوئن در بروكسل و در 21 ژوئن در واشنگتن شاهد بخشي از اين فعاليتها هستيم كه در روزهاي آتي نيز در ساير كشورها و پايتختهاي اروپايي شاهد آن خواهيم بود. به عبارت ديگر، امسال فعاليتهاي مقاومت از نقطه تمركز به نقطه گسترش بالغ شده و اكنون صداي حق‌طلبانه مردم ايران توسط مقاومت، مي‌رود تا در سراسر جهان طنين‌انداز گردد. اين يك پيشروي بزرگ مقاومت عليه رژيم ملاهاست كه تحولات سياسي بزرگ جهاني و منطقه‌يي نيز با آن همسو گرديده است.

در شرايط كنوني ضعف و شكنندگي رژيم ملاها چيزي نيست كه به شعار يا تحليل اپوزيسيون محدود گردد. واقعيتي است كه بر آن اجماع نظر جهاني وجود دارد و در بسياري محافل سياسي جهان صحبت از مرحل پاياني رژيم ملاهاست. زيرا آنها اكنون در برابر خواسته‌هاي مردم و حل مشكلات معيشتي آنها به بن رسيده و با انقباض در حاكميت و خشونت در برابر مردم خط بسته و در سطح جهاني و منطقه‌يي نيز در انزواي مطلق به سر مي‌برد.
دونالد ترامپ، رئيس جمهور امريكا روز سه شنبه 25 ژوئن 2019 در توئیتر خود در مورد رژیم ایران گفت كه متأسفانه تنها چیزی که سران رژيم ايران می‌فهمند زبان زور و قدرت است. اذعان به چنين واقعيتي، نقطه بسيار مهمي در تحولات بين‌المللي عليه رژيم ملاهاست كه مقاومت ايران از سالها قبل دولتها را به اتخاذ چنين تصميمي فراخوانده بود. اما مماشاتگران غربي بي‌شرمانه چشم و گوش خود را بر روي آن بسته بودند. به همين دليل رژيم ملاها جري‌تر از گذشته، حقوق بشر در ايران و سرنوشت مردم را در كشورهاي منطقه و حتي در كشورهاي دوردست به كام خود مي‌كشيد و به طور همزمان، خود را به يك قدمي توليد بمب اتمي نزديك كردند! كه اگر ملاها به چنين نقطه‌يي مي‌رسيدند چه سرنوشت تلخي فراروي جامعه بشريت معاصر قرار مي‌گرفت!

با گذشت يك سال و نيم از قيام سراسري مردم ايران اكنون صورت مسئله ايران عبارت است از يك رژيم رو به سقوط و به بن‌بست رسيده، تداوم قيام سراسري مردم و اعتلاي و آمادگي مقاومتي سازمانيافته در دو سوي مرزها و فشارها و تحريم‌هايي كه از هر نظر نقش كمكي مهمي در سرنگون كردن ملاها ايفا مي‌كنند. فشارها و تحريم‌هايي كه اخيرا پا به عرضه نظامي و جنگ گذاشته و از رژيم ملاها بعيد نمي‌نمايد كه همچون «موشي گرفتار آمده» جنگ افروزي پيشه كند كه در اين صورت سرنوشتش پيشاپيش روشن است!
آنچه اكنون در محافل سياسي و حتي نظامي مورد بحث است، نه قدرتمداري ملاها، بلكه قدرتنمايي‌هاي پوشالي در پهنه نظامي و سياسي است كه بيشتر از اين منظر است به نيروها و هوادارانش روحيه بدهد. آنچه بر آن اجماع نظر وجود دارد سرنگوني رژيم ملاهاست كه هيچ گريزي براي آن متصور نيست. همسويي تحولات بين‌المللي عليه رژيم ملاها و گسترش و اعتلاي قيام و مقاومت مردم ايران دو عامل مهمي است كه هرگونه چشم‌اندازي را بر رژيم ملاها تيره و تار نموده است.
اخيرا و به دنبال تظاهرات مقاومت ايران در جلوي وزارت خارجه امريكا در 21 ژوئن، مايك پنس، معاون پريزيدنت ترامپ در مصاحبه با شبكه سي بي اس امريكا گفت: «آنچه ما می خواهیم انجام بدهیم ایستادن در کنار مردم ایران است که هزاران نفرشان روز جمعه در مقابل کاخ سفید جمع شدند و دهها هزارشان در سال گذشته به خیابانها در سراسر ایران آمدند و ما می خواهیم در کنار اینها بایستیم تا ایران را شاهد باشیم که آینده یی درخشان داشته باشد».
بنابراين واقعيتهاي موجود در صحنه سياسي به درستي كنار هم قرار گرفته و زنگ‌هاي خطر را براي مرحله پاياني رژيم ملاها به صدا درآورده‌اند. نيروهاي غيرواقعي از صحنه محو شده و زمان رويارويي واقعي بين دو نيروي متخاصم فرارسيده است. رژيم ملاها از يك طرف، مردم و مقاومت ايران از طرف ديگر.


No comments:

Post a Comment