Saturday, September 18, 2021

قطع انترنت ایران در بحبوحه قیام مردم ایران چرا؟

 

قطع انترنت ایران در بحبوحه قیام مردم ایران چرا؟

از زمانی‌که انترنت فراگیر شده و شبکه‌های اجتماعی پا به عرصه وجود نهاده رژیم‌های سرکوبگر به وحشت افتاده‌ و در هنگامه شدت یافتن اعتراضات ضددولتی اولین کاری که می‌کنند انترنت را محدود و یا در بسیاری مواقع آن را قطع می‌کنند. زیرا انترنت فضا یا بستر ارتباطی مهم مردمی در جهان معاصر است.

دو روز بعداز آغاز قیام اخیر مردم ایران علیه رژیم فاشیستی آخوندی، به دستور علی خامنه‌ای، دیکتاتور ایران، خط انترنت قطع و همزمان با آن نیروهای دولتی دستگیری و کشتار مردم قیام کننده را آغاز کردند. بر اساس آمار ثبت شده بالغ بر 500 نفر در صحنه قیام توسط پاسداران شهید، بیش از 4000 نفر مجروح و بالغ بر 10 هزار نفر دستگیر شده‌اند. اظهارات تهدیدآمیز سران سه قوه حکومت و دیگر ارگانهای سرکوبگر آخوند‌ها مبنی بر ‌«اشد مجازات» برای دستگیرشدگان چشمان هر ایرانی و هر انسان شریفی را به جد نگران کرده است! زیرا رژیم مذهبی حاکم بر ایران سوابق بس تیره‌یی در کشتار مخالفان دارد که کشتار بیش از 30 هزار زندانی سیاسی در نیمه دوم 1988 فقط بخشی از آن است!

ملایان از ابتدای شروع اعتراضات و به خیابان آمدن مردم، کلیه ارتباطات اینترنتی را بطور کامل قطع کردند، اگرچه هدف رژیم از این اقدام محاصره وایزولاسیون انقلابیون و کشتار آنان به دور از چشم رسانه‌ها و مردمان جهان بود. اما هدف دیگری نیست داشت. می‌خواست با سلسله‌یی اقدامات ضدانسانی دیگر از قبیل شکستن شیشه‌ها و به آتش کشیدن خودروهای مردم و نسبت دادن آنها به قیام کنندگان و ...، چهره قیام آفرینان و از این طریق چهره مقاومت ایران را مخدوش کند!

از آنجا که قطع انترنت هزینه‌های بسیار سنگین برای رژیم داشته و رژیم از عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن به خوبی آگاه است، اقدام به این کار گویای شدت وحشت رژیم از قیامی است که به سرعت بیش از 175 شهر ایران را فراگرفت و معنایی جز کذب ادعای علی خامنه‌ای در مورد غلبه بر قیام ندارد. پس غیرواقعی نخواهد بود که بگوییم این فاز جدید قیام زنگ سقوط رژیم را یک بار دیگر به صدا درآورد!

آذری جهرمی وزیر ارتباطات رژیم ملاها روز 25 نوامبر در پاسخ یک خبرنگار گفت: «قطعا قطع انترنت ضربه زیادی هم به‌کسب و کارها زده است. منتهی حفظ امنیت کشور به‌تشخیص شورای امنیت کشور بسیار حائز اهمیت است.» (ایسنا ۲۷آبان ۹۸)

اگرچه قطعی انترنت شاید قدری روند قیام را از رسیدن به هدف، کند سازد اما قطعا مردم از این اقدام رژیم بیشتر از قبل به خشم خواهند آمد و عزم خود را برای استمرار قیام برای به زیرکشیدن دیکتاتور جزم‌تر خواهند کرد.

به نظر می‌رسد آنچه رژیم را به نگرانی عمیق فرو برده این واقعیت باشد که قیام‌کنندگان اندکی از خشم خود علیه نظام دیکتاتوری فاسد و غارتگر آخوندی را به «نمود مادی»‌اش کشانده‌اند. گزارش یک نهاد امنیتی رژیم ملاها این نگرانی را اینگونه بازتاب می‌دهد:‌ «در اغتشاشات اخیر... این بار مردانی که اکثراً قوای جسمانی بالایی دارند در این «هسته‌های خشونت» نقش آفرینی می‌کنند. موارد کشف شده از این افراد نشان می‌دهد «هسته خشونت» در لایه اول به‌نارنجک دست‌ساز، ژل‌های آتشزا، ابزار شکستن قفل و سلاح سرد مجهز هستند که توسط یک یا چند موتورسوار مسلح با سلاح گرم در لایه دوم پشتیبانی می‌شوند... (روزنامه حکومتی سیاست روز ـ ۲۸آبان ۹۸).

از «رامبوسازی»های این نهادها در این قبیل گزارشات که بگذریم و روشن است که می‌خواهد وانمود کند که قیام‌کنندگان «مردم نیستند. از اشرار هستند و اندک‌اند»(سایت خامنه‌ای ـ ۲۶آبان)، اما وحشت خامنه‌ای و دیگر سران رژیم از این واقعیت است که مردم برای به زیر کشیدن دیکتاتوری‌شان به قوه قهر و سلاح نزدیک شده‌اند!

بر محافل بین‌المللی جهان که مسئله ایران را دنبال می‌کنند روشن است که این قبیل شیطان‌سازی‌های رژیم تازگی ندارد. در چهار دهه گذشته شیطان‌سازی علیه مقاومت همواره بخشی از کارنامه سیاه این رژیم بوده است. برای نمونه در همان سال اول روی کار آمدن رژیم آخوندی، خمینی در پی دستگیری و شکنجه مجاهدین توسط آخوندها، مدعی شد که مجاهدین خلق خودشان خودشان را شکنجه می‌کنند و آن را به رژیم نسبت می‌دهند!

اکنون موج دستگیریها در شهرهای ایران ادامه دارد. آمار دستگیرشدگان به میزانی است که زندانهای تهران مملو از بازداشت‌ شدگان بوده و مقامات این رژیم با کمبود شدید جا برای بازداشت‌شدگان مواجه هستند. در بسیاری از شهرها بازداشت‌ شدگان در دبستانها و دبیرستانها و دیگر ساختمانهای حکومتی نگهداری می‌شوند. در همین حال سرکردگان قضاییه آخوندی، در استانهای مختلف از جمله تهران و خوزستان و فارس از تشکیل بیدادگاههای ویژه برای دستگیر شدگان خبر می‌دهند.

آخوند احمد خاتمی، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان ارتجاع، در نمایش جمعه تهران 22 نوامبر دستگیر شدگان را باغی و محارب توصیف کرد و از دستگاه قضاییه خواست آنها را به اشد مجازات برساند. پیش از آن در 18 نوامبر روزنامه کیهان متعلق به علی خامنه‌ای نوشت ”مراجع قضایی مجازات اعدام با طناب دار را برای لیدرهای آشوب اخیر قطعی می‌دانند”.

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران کشتار تظاهر کنندگان را از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت توصیف کرد و خواستار اقدام جامعه جهانی برای توقف فوری کشتار و سرکوب فراخواند و از ملل ‌متحد خواست سریعاً هیأت‌های تحقیق به ایران اعزام کند. وی افزود سردمداران این رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت باید در برابر عدالت قرار گیرند. سکوت و بی‌عملی، هم نقض کنوانسیونها و قوانین و استانداردهای بین‌المللی است و هم مشوق رژیم در ادامه جنایت و گسترش آن در منطقه است.

6 آذرماه 1398


No comments:

Post a Comment