Saturday, August 12, 2017

فقر و فروش‌هاي دردناك در ايران!

فقر و فروش‌هاي دردناك در ايران!

به قلم عبدالرحمن مهابادي، نويسنده و تحليلگر سياسي
اخيرا يكي از دوستانم به من مراجعه‌يي داشت. وضعيت ظاهري‌اش جلب توجه مي‌كرد. معلوم بود بسيار به هم ريخته است. سوال كردم كه آيا خبري شده؟ گفت در يكي از رسانه‌هاي حكومتي ايران خبري تحت عنوان «پدری که فرزندش را جلو ماشین انداخت تا دیه بگیرد» را خواندم كه از شدت فقر در ايران سرم سوت كشيد”.
وي ضمن اشاره به خبر فوق مي‌گفت: ” گسترش فقر در ايران تحت حاكميت ملاها ديوانه‌كننده است. همه مي‌دانند كه مقامات اين رژيم پليد همه سرمايه‌هاي مردم و كشورمان را خرج جنگ و كشتار و تروريسم و كمك به مزدوران برون مرزي‌اش از قبيل بشار اسد و حزب‌الله و حوثي‌ها و حشد شعبي و .... مي‌كند در حالي فقر در ايران بيداد مي‌كند. طوري كه مردم فقر زده ايران دست به كارهاي عجيب و غريبي مي‌زنند كه اين مدلي‌اش (اشاره‌اش به خبري بود كه خوانده بود) را تا الان من نشنيده بودم و الان كار به جايي رسيده كه رسانه‌هاي حكومتي خودشان چنين چيزي را با وقاحت هرچه تمامتر مي‌نويسند و انتشار مي‌دهند”.
در رابطه با اين فاجعه غیرانسانی و تکان‌دهنده روزنامه حکومتی موسوم به اعتماد 27تیرماه 96 ضمن نشر اين خبر، به نقل از رانندة خودرو که برای دیدار با این خانواده به محل سکونت آنها رفته بود نوشته است: ”آنها زندگی فقیرانه‌ای داشتند ومعلوم بود که این مرد نیز نه شغل درست و حسابی ندارد و نه این‌که می‌تواند زندگی‌اش را تأمین کند. به‌خاطر تأمین زندگی روزانه‌اش بچه‌اش را زیر ماشینهای گذری در خیابانها می‌انداخت تا به‌خاطر آن پول دیه بگیرد و با آن زندگی‌اش را بگذراند. در خانه این خانواده حتی امکانات اولیه زندگی وجود نداشت. آنها حتی پولی برای برگزاری مراسم ترحیم پسرشان هم نداشتند و مراسمی که گرفته بودند اصلاً شبیه به مراسم ختم نبود. خانه‌ای که در آن عده زیادی آدم در کنار هم زندگی می‌کردند و هیچ‌کدام شغلی نداشتند”.

در ايران تحت حاكميت ملاها، فقر مرز نمي‌شناسد و هر روز نوع جديدي از فقر پديد مي‌آيد. از بيكاري و افزايش نجومي آمار بيكاران تا افتادن آنها به دام باندهاي قاچاق و مواد مخدر و كولبري و از دست دادن جانشان، از گورخوابي و كارتن خوابي تا خودفروشي يا فروش اعضاي بدن، از فروش كودكان تا خودكشي يا فرزندكشي و ....
ابعاد گسترده فقر عریان و دیگر آسیبهای ناشی از این غده سرطانی که تماماً ناشی از غارت و چپاول اموال مردم و توزیع ناعادلانه ثروت توسط باندهای فاسد ولایت اختاپوسي فقيه می‌باشد چنان زخم عمیقی از فقر و شکاف طبقاتی بر پیکر مردم محروم ايران وارد نموده که با جرأت می‌توان گفت هرگز قابل تصور نبود که روزی چنین چهره‌ای از فقر در ايران رخ نماید.
اگر آدمي منصف باشد و جرأت بكند به تهران و شهرهاي ديگر اين كشور سري بزنيد، از آنچه بر روي ديوارهاي شهرهاي ايران مشاهده مي‌كند تعجب خواهد كرد. انبوهي نوشته‌ها كه هر كدام دردي جانكاه از جامعه ايران را بازتاب مي‌دهند. در اين نوشته‌هايي كه هركدام يك شماره تلفن در پاي خود دارد، دارندگان شماره نوشته‌اند كه حاضرند كليه، كبد، قرنيه، عزيزان و كودكان خودشان را بفروشند تا با پول آن چند روزي بتوانند زندگي كنند يا دردي از خانواده‌‌اش را دوا بكند. اگر سري هم به گورستانها يا اماكني از اين دست بزنيد خواهيد ديد كه شماري انسان دردمند و تهيدست آنجا را مكاني براي خوابيدن خود برگزيده‌اند. در برخي امكان شغلي كودكاني را خواهيد ديد كه كار بزرگان را مي‌كنند تا با درآمد ناچيزي كه كسب مي‌كنند مادر يا پدري رنجور و بيمار را مداوا كند. اين كودكان در واقع سرنوشت و زندگي خود را به فروش گذاشته‌اند. زيرا با مدتي كار سنگين اجباري، جوان ناشده پير مي‌گردند.
در ايران كنوني، به‌دليل حاكميت پليد آخوندها، فقر عواطف انساني و خانوادگي از بين برده است. در ايران فروش ”عاطفه و وجدان بشري” جامعه را تهديد مي‌كند. ابعاد غیرقابل باور فقر آنهم در میهنی که یکی از کشورهای غنی و ثروتمند جهان به‌شمار می‌رود چنان عرصه زندگی را بر مردم محروم ایران تنگ کرده است كه تنوع و گستردگي‌اش، آدمي را از شنيدن اخبار آن دگرگون مي‌سازد.
در روز 5 تيرماه 1396 روزنامه حكومتي ايلنا تحت عنوان خودزنی، تصادف ساختگی و اره کردن استخوان برای دریافت دیه به‌ نقل از مدیرکل پزشکی قانونی استان خراسان می‌نویسد: «سال 95 حدود هزار و 11نفر برای دریافت دیه اقدام به خود زنی، تصادف ساختگی و حتی اره کردن استخوان ترقوه خود کرده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته 14درصد افزایش داشته است”.
همین منبع در ادامه به ‌نقل از این کارگزار رژیم در توضیح این‌گونه فجایع غیرقابل‌تصور اضافه می‌کند: ”چندی پیش موردی داشتیم که برای دریافت دیه اقدام به خودزنی کرده و پس از بی‌حس کردن محل مورد نظر استخوان ترقوه کتف خود را با اره بریده بود. مواردی نیز داشته‌ایم که برای دریافت دیه با قیچی آهن بر دندانهای خود را بریده‌اند یا ابتدا پوست خود را بی‌حس کرده وبا کشیدن خود روی زمین پوست خود را کنده و سپس با موتور خود را به عمد به لاستیک خودروها برای دریافت دیه کوبیده‌اند.
آري ايراني كه از موقعيت تاريخي، فرهنگي، سياسي، استراتژيكي‌اش برجسته‌يي برخوردار بود از روزي كه به تحت حاكميت ديكتاتوري خميني و رژيم ارتجاعي و متحجرش درآمد نه تنها از تمدن و جامعه بشريت معاصر افتاد بلكه اكنون تبديل به يك تهديد جدي عليه تمدن بشري گرديده است. رژيمي كه به گفته كارشناسان و تحليلگران برجسته جهاني قبل از اينكه به 40 سالگي‌اش نائل آيد توسط مردم و مقاومت ايران سرنگون خواهد شد و آلترناتيو دمكراتيكي كه در دسترس است جايگزين آن خواهد شد و به بساط اعدام و كشتار، زندان و شكنجه، فقر و فروش و صحنه‌‌هاي اينچنيني پايان خواهد داد.
@m_abdorrahman

No comments:

Post a Comment