Thursday, August 17, 2017

پيشرفت استراتژي تغيير رژيم ايران

پيشرفت استراتژي تغيير رژيم ايران

به قلم عبدالرحمن مهابادي، نويسنده و تحليلگر سياسي
بدنبال امضاي لايحه تحريم‌هاي جديد توسط رئيس جمهور امريكا كه رژيم را به مرحله سختي وارد كرده است، روز شنبه، 12 اوت2017 هيات عالي‌رتبه‌يي از سناي ايالات متحده آمریکا با خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده شوراي ملي مقاومت ايران در يكي از مقرات مجاهدين خلق در تيرانا، پايتخت آلباني ديدار و پيرامون اوضاع ايران و منطقه و راه‌حل‌هاي پايان دادن به بحرانهاي موجود در منطقه از طريق تغيير دمكراتيك در ايران ديدار نمود.
رياست اين هيأت با سناتور روي بلانت، نايب رئيس كنفرانس جمهوريخواهان در سنا، عضو كميته هاي تخصيص بودجه، اطلاعات، قوانين و اداري، بازرگاني، علوم و ترابري بود و توسط دو سناتور ديگر، جان كورنين و سناتور تام تيليس همراهي مي‌شد. در تاريخ 14 آوريل 2017در اقدام مشابه ديگري سناتور جان مك كين در همين مكان با خانم رجوي ديدار نموده بود كه با واكنش ديوانه وار رژيم حاكم بر ايران مواجه شد.
ديدار اخير از چند جهت حائز اهميت است و اين را مي‌توان در پيامدهاي آن به خوبي مشاهده نمود. آلباني محل اسكان مجاهديني است كه تا نيمه دوم سال 2016 در عراق توسط عوامل رژيم ايران تحت محاصره بودند، رژيم و عواملش بر آن بودند كه همه آنها را قتل‌عام نمايد. اما آنها تحت درايت و رهبري خانم رجوي و مقاومت ايران از يك طرف و با حمايت گستردة طيف وسيعي از يارانشان در كشورهاي مختلف جهان و در رأس آن، مجلسين امريكا توانستند توطئه‌هاي رژيم ايران را به شكست بكشانند و دور جديدي از مبارزه خود را براي نيل به همان هدفي كه از آغاز براي تحقق آن به عراق رفته بودند آغاز نمايند. يعني تغيير رژيم حاكم بر ايران و برقراري حاكميت مردمي در كشورشان، ايران.

در همين رابطه و در اين ديدار سناتورهاي برجستة آمريكايي انتقال امن و سالم كليه ساكنان ليبرتي را تبريك گفتند و براي آنها در مبارزه شان براي استقرار دموكراسي و حقوق بشر در ايران آرزوي موفقيت كردند. سناتور بلانت كه در طول سالهاي گذشته تلاشهاي گسترده یي را براي امنيت مجاهدين در ليبرتي و انتقال آنها به خارج از عراق به عمل آورده بود، اين انتقال را يك پيروزي بزرگ براي مردم و مقاومت ايران توصيف كرد و از تلاشهاي خانم رجوي و سازمان مجاهدين خلق ايران براي تحقق اين مأموريت بزرگ قدرداني كرد.
افزون بر آن، زمان اين ديدار اهميت آن را برجسته مي‌كند و قبل از هر چيز نشان از نزديك شدن هرچه بيشتر مواضع دولت ايالات متحدة امريكا با مقاومت ايران در سمت و سو دادن تحولات منطقه دارد كه تغيير رژيم حاكم بر ايران در نقطه كانوني آن قرار دارد. بعداز كنار رفتن باراك اوباما كه سياست مماشات و نزديكي به رژيم ايران را نمايندگي مي‌كرد اكنون با روي كار آمدن دولت جديد امريكا شاهد اين واقعيت هستيم كه سياستمداران امريكايي به اين واقعيت نزديك شده‌اند كه راه حل بحرانهاي منطقه خاورميانه، به‌خصوص در عراق و سوريه و ... تغيير رژيم ايران است كه تاكنون به عنوان بانكدار تروريسم در جهان و اصلي‌ترين تهديد عليه منطقه و جهان عمل كرده است. اين هم كاملا با استراتژي مقاومت ايران كه در پي سرنگون ساختن اين رژيم است كاملا همخوان و منطبق است.
در روز سه‌شنبه سوم مرداد 1396، لایحه قانونی اعمال تحریمهای جدید علیه رژیم آخوندی به‌خاطر نقض حقوق‌بشر و تولید و تکثیر موشکهای بالستیک و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران كه توسط مجلسين سنا و كنگره امريكا با اكثريت قاطع آراء تصويب شده بود و متعاقبا توسط رئيس جمهور امريكا به امضا رسيد. امضاي اين لايحه توسط آقاي دونالد ترامپ، آغاز پايان رژيم ملاها را نويد داد و با استقبال مردم و مقاومت ايران روبرو شد.
در اين ديدار خانم رجوي ضمن ابراز تشكر از تلاشهاي سناتورهاي برجستة آمريكايي به ويژه سناتور بلانت در مورد حفاظت اعضاي سازمان مجاهدين خلق ايران در اشرف و ليبرتي و نيز تلاش بي وقفه براي انتقال امن آنها به آلباني، از سناتورهاي آمريكايي به خاطر مواضع قاطع آنها در قبال رژیم ایران به خصوص نامگذاري سپاه پاسدران رژيم ولايت فقيه و تصویب تحريمهاي جديد عليه سپاه و سردمداران رژيم به خاطر نقض حقوق بشر، پروژه هاي موشكي و صدور تروريسم، تقديركرد.
اكنون جامعه جهاني به اين واقعيت كه تغییر رژيم در ایران یک ضرورت اجتناب ناپذير است نزديك شده و مي‌بيند كه براي چنين تغييري، یک آلترناتیو معتبر و دموکراتیک وجود دارد. بنابراين، برخلاف تبليغات دروغين لابي رژيم كه وانمود مي‌كنند تغيير رژيم در ايران، مترادف جنگ و بي‌ثباتي در منطقه است، اين تغيير قبل از هر چيزي، از طريق به رسميت شناختن مقاومت ايران ميسر و ممكن است كه خانم رجوي از سالهاي قبل تحت نام راه حل سوم (يعني نه مماشات با رژيم و نه جنگ خارجي) براي آن فراخوان داده بود.
در اين ديدار، ضرورت اخراج سپاه پاسداران و شبه نظاميان مزدور آن از سوریه،‌ عراق و سایر کشورهای منطقه، اتخاذ تدابیر فوری برای حسابرسي از اين رژيم به خاطر اعدامهاي گسترده به ويژه قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ و تحقيقات مستقل در باره اين جنابت بزرگ عليه بشريت و سپردن مسئولان آن به عدالت، تحریمهای همه جانبه بر سیستمهای بانکی و درآمدهاي نفتی رژيم سركوبگر آخوندها مورد تأكيد قرار گرفت.
بنابراين، اين ديدار گامي بزرگ در جهت پيشبرد خواسته‌هاي مردم و مقاومت ايران است كه وحشت رژيم از سرنگوني‌ را صدچندان خواهد كرد و بيش از پيش، جامعه جهاني را به سمت به رسميت شناختن هرچه زودتر آلترناتيو دمكراتيك فرامي‌خواند.

@m_abdorrahman


No comments:

Post a Comment