Friday, July 20, 2018

تروريسم رژيم ايران در جهان!


تروريسم رژيم ايران در جهان!
نگاهي به يك رسوايي بزرگ تروريسم دولتي رژيم ملاها در اروپا
عبدالرحمن مهابادي، نويسنده و تحليلگر سياسي
در يك نگرش منطقي و صريح به اقدام تروريستي ناموفق رژيم ايران در اروپا مي‌توان به روشني دريافت كه چرا رژيم ايران در چنين شرايطي به اين كار مبادرت نمود. آيا رژيم ايران نمي‌دانست كه حتي اين كار در صورت موفقيت نيز برايش گران مي‌شود؟ قطعا جواب مثبت است و رژيم از آن به خوبي مطلع بود.
مقامات رژيم ديكتاتوري مذهبي حاكم بر ايران به خوبي مي‌دانند كه برخلاف گذشته، دوربين‌هاي جهان بر روي رژيم‌شان زوم شده و از امدادگران ِ غيبي ِدوران طلايي ِگذشته نيز اثري نيست تا با چشم پوشي بر جنايات آنها، عمر اين رژيم را بقا ببخشند.
حاكمان تهران با آغاز قيام سراسري مردم ايران به روشني مي‌دانستند كه برگزاري گردهمايي سالانه ايرانيان مخالف رژيم در پاريس در تاريخ 30 ژوئن 2018 به مثابه ”سر”ي براي بدنة قيام مردم ايران، جهان را به ايستادگي در كنار مردم ايران فراخواهد خواند. از اين رو در بالاترين سطوح تصميم‌گيرنده رژيم ايران، يعني علي خامنه‌اي، حسن روحاني و وزراي خارجه و اطلاعات و فرماندهان نيروي قدس سپاه پاسداران از ماهها قبل براي ضربه زدن به نيروي اصلي اپوزيسيون ايران طراحي كرده و روي اين عمل تروريستي مشخص سرمايه‌گذاري كرده بودند تا نگذارند اين گردهمايي برگزار شود!
علي خامنه‌اي در روز 19 دي‌ماه گذشته (9 ژانويه 2018)، يعني در بحبوجة آغاز قيام مردم، آدرس يگانه هماورد جدي خود، يعني مجاهدين خلق را علني كرد و گفت آنها در پشت ِاين قيام بوده و از چندين ماه قبل براي آن كار كرده‌اند. از اين رو طرح بزرگترين عمل تروريستي عليه مقاومت ايران در بيت‌العنكبوت ولايت فقيه آخوندي ريخته شد. علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت رژيم ملاها با اشاره به چنين طرحي، در يك موضعگيري رسمي گفت آنچنان ضربه‌يي به مجاهدين خواهيم زد كه خودشان نيز نفهمند از كجا خورده‌اند!

ظهر شنبه ۹تیر ۹۷ (30 ژوئن 2018)، چند ساعت قبل از شروع گردهمايي بزرگ ايرانيان در پاريس كه در آن بيش از صد هزار نفر حضور به هم رسانده بودند، پلیس بلژیک طی یک عملیات گسترده در بروکسل، یک تیم تروریستی رژيم ايران را به دام انداخت. آنها در حال حمل یک بمب قوی برای منفجر کردن در اين همایش بزرگ بودند. تحقيقات اوليه نشان داده است كه «اسدالله اسدی»، دبير سوم سفارت رژيم ملاها در وين، فرمانده اين عمل تروريستي بوده و مادة انفجاري را در لوكزامبورگ به تيم مزبور داده است. دستگيري اين ديپلمات تروريست و شمار ديگري از تروريستهاي ديگر، خامنه‌اي و تماميت رژيم ملاها را بر آن داشت كه با تمام قوا تلاش كنند تا وي را از دست سرويستهاي آلماني خارج و از طريق اتريش به ايران فراري دهند. سفارت رژيم ملاها در اتريش، مهمترين مركز تروريستي رژيم در اروپا بوده و در گذشته اقدامات تروريستي گسترده‌يي را عليه مخالفان رژيم هدايت كرده است.
لازم به يادآورد است كه روز ۲۲تیرماه سال ۶۸، تنها ۴۰روز بعد از مرگ خمینی، شلیک سلاحهای پاسداران اعزامی از تهران در یک آپارتمان در وین، آغاز عملی این استراتژی جدید را اعلام نمود. دكتر عبدالرحمن قاسملو، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران، بر سر میز مذاکره با فرستادگان رفسنجانی به‌قتل رسید. این ترور توسط پاسدار جعفری صحرارودی صورت گرفت. چند ماه بعد، در تاريخ 4 ارديبهشت 1369، تروريستهاي اعزامي رژيم ملاها، در سوئيس دكتر كاظم رجوي را در حين بازشت به منزلش در حومة ژنو ترور كردند. در 15 مرداد 1370 دكتر شاهپور بختيار در پاريس و در 26 شهريور 1371 دكتر صادق شرفكندي، دبيركل ديگر حزب دمكرات كردستان ايران و در 25 اسفند 1371 محمدحسین نقدی، نماینده شورای ملی مقاومت در ایتالیا را نيز ترور كردند.

اگرچه در سالهاي قبل، به علت سياست مماشات غرب با اين رژيم خونريز، كليه پرونده‌هاي تروريسم دولتي رژيم ملاها ناگشوده به آرشيو منتقل شده‌اند اما پرونده اقدام تروريستي اخير رژيم  نه تنها تا تعيين تكليف نهايي بسته نخواهد شد بلكه آغازي براي گشودن ساير پرونده‌هاي تروريسم دولتي رژيم ملاها در جهان خواهد بود. با آغاز قيام مردم ايران شرايط داخلي و بين‌المللي به زيان آخوندها دستخوش تغيير جدي شده و وضعيت هرگز به گذشته برنخواهد گشت و سرنگوني اين رژيم حتمي و قريب‌الوقوع است.
قطعا اگر اين عمل تروريستي اخير با موفقيت به سرانجام مي‌رسيد يك فاجعه بزرگ، نه تنها براي مردم ايران، بلكه براي جامعه جهاني بود. زيرا از هر كشوري در اين جهان، شخصيتها و هيات‌هايي در حمايت از قيام مردم ايران و مقاومت ايران در اين گردهمايي شركت كرده بود.
وزارت خارجه آمریکا که چند تن از شهروندان برجسته و مقامات پیشین آن در گردهمایی پاریس حضور داشتند و می‌توانستند طعمه انفجار و تروریسم رژيم ايران قرار گیرند، بلافاصله بعداز اين اقدام تروريستي اعلام کرد که این موضوع را تا پایان، پیگیری خواهد کرد.
آنچه اكنون بيش از هر زمان ديگر ضروري مي‌نمايد، بستن سفارتخانه‌هاي رژيم تروريستي حاكم بر ايران در تمام كشورها و به‌طور اخص در كشورهاي اروپايي و همچنين كليه مراكز ديپلماتيك، مطبوعاتي و تبليغاتي، انجمن ادبی، فرهنگی، تجاری یا... اين رژيم مي‌باشد كه تماما دست‌اندر كار جاسوسي و ترور هستند.
اگرچه اقدامات تروريستي رژيم ملاها، به‌خصوص در دوران رياست جمهوري علي‌اكبر هاشمي رفسنجاني سابقه طولاني دارد اما خنثي شدن اقدام تروريستي اخير، نه تنها وزن و جایگاه تنها آلترناتیو دموکراتیک این رژیم را در برابر افکار عمومی جهانیان به نمایش گذاشت بلکه یک بار دیگر توجهات بین‌المللی را به تروریسم رژیم آخوندی و ابعاد و گستردگی تلاشهای رژیم برای ضربه زدن به مقاومت ایران جلب کرد.
با نگاهي به كارنامه رژيم ديكتاتوري حاكم بر ايران، اين واقعيت به چشم مي‌خورد كه سركوب در داخل ايران و تروريسم در خارج از مرزهاي ايران، الزام بقاي اين رژيم است. زيرا ظرفيت تاريخي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي اين رژيم با آزادي و همزيستي خلقها در تعارض آشكار بوده و امتداد ِسركوب و ترور اين رژيم تا زمان سرنگوني‌اش خواهد بود. تنها به همين دليل است كه مشاهده مي‌كنيم همزمان با تداوم قيام سراسري مردم ايران عليه اين رژيم، ملاهاي حاكم بر ايران با اين اقدام اخير مي‌خواستند يك فاجعه انساني بزرگ را روي دست جامعه بشريت معاصر بگذارند.
بنابراين به موازات تداوم قيام مردم ايران و  نزديك شدن پايانة سلطة ملاها، بايد انتظار داشت كه تروريسم دولتي رژيم ايران همچون ماري زخمي و سمي در پي اقدامات تروريستي بيشتري باشد. از اين رو ضروري است حمايت و حفاظت از يگانه آلترناتيو دمكراتيك مردم ايران مضاعف گردد.


No comments:

Post a Comment