Saturday, April 22, 2017

روزي ايران آزاد خواهد شد!


روزي ايران آزاد خواهد شد!
عبدالرحمن مهابادي، نويسنده و تحليلگر سياسي
كمتر از يك سال است كه اعضاي اپوزيسيون ايران از عراق به كشورهاي اروپايي و به‌خصوص كشور آلباني منتقل شده‌اند. اين كشور كوچك از منطقه بالكان در اروپا پذيرنده اصلي نزديك به سه هزار تن از اين ايرانيان گرديد. گامي كه براي اين كشور در حال و آينده ثمرات بسياري به‌دنبال خواهد آورد.
اين تحول در بطن خود حامل يك شكست سياسي و استراتژيك براي رژيم بود. زيرا اين رژيم و حكومت دست‌نشانده‌اش در عراق (نوري مالكي) نتوانسته بودند به آنچه مي‌خواستند دست يابند. آنها مصمم بودند كه نگذارند حتي يك تن از اين پناهندگان خاك عراق را ترك كنند. زيرا آن براي استرداد يا حداقل كشتار همه آنها برنامه‌ريزي كرده بودند. اما به يمن پايداري و مقاومت اين اعضا كه در كمپ‌هاي اشرف و سپس ليبرتي مستقر بودند با شكست مواجه شده و اكنون آنها با رسيدن به خاك اروپا در دوران جديدي قرار گرفته‌اند كه از هر نظر به سودشان بوده و گشايش‌هاي بسيار بيشتري نيز فراروي آنها قرار گرفته است.

در پرتوي چنين تحولي بود كه روز جمعه، 25 فروردين 1396(14 آوريل 2017)، سناتور جان مك كين رئیس كميته قواي مسلح سناي آمريكا در شهر تيرانا، پايتخت آلباني ضمن ديدار با مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده شوراي ملي مقاومت ايران و تبادل نظر با ايشان پيرامون آخرين تحولات در ايران و مداخلات رژيم ايران در منطقه و چشم اندازهاي آينده، در يكي از مراكز سازمان مجاهدين خلق ايران با پناهندگان ايراني كه از ليبرتي به آلباني منتقل شده اند، ديدار نمود.
سناتور مك كين پايداري ساكنان اشرف و ليبرتي در عراق را ستود و اين انتقال موفقيت آميز را به آنها تبريك گفت و از دولت آلباني نيز براي پذيرش آنها قدرداني نمود. مك كين در سخنراني‌اش به حاضران گفت: «شما نمونه‌یی برای کسانی هستید که در سراسر جهان برای آزادی مبارزه می‌کنند. من مطمئن هستم روزي ايران آزاد خواهد شد و ما در ميدان آزادي در تهران گردهم خواهيم آمد».
اگرچه قبل از سفر سناتور مك كين شخصيتهاي عاليرتبه اروپايي و امريكايي كه در اين پروژه بزرگ و تاريخي نقش داشتند براي تبريك اين انتقال به تيرانا سفر كرده بودند و هر كدام اهميت سياسي خود را داشت اما سفر رئيس كميته قواي مسلح سناي آمريكا آنچنان براي رژيم حاكم بر ايران سخت آمده كه بلافاصله در یک واکنش دیوانه‌وار به‌طور رسمی از طریق سخنگوی وزارتخارجه‌اش اعلام کرد، ”دولت آمریکا باید تاوان خطای این دیدار را مانند دیگر خطاهایش که در منطقه انجام داده است، بپردازد”.
اين موضعگيري رژيم به دنبال وحشتي مي‌آيد كه با رفتن باراك اوباما از پست رياست جمهوري امريكا و خروج موفقيت آميز ساكنان اشرف و ليبرتي از عراق سرتاپاي رژيم را فراگرفته و هر روز نيز بر دامنة آن افزوده مي‌شود. به‌خصوص كه اكنون رژيم ايران با بحرانهاي عميق ديگري از جمله نمايش انتخابات رياست جمهوري و خشم و نارضايتي مردم ايران به خاطر وضعيت امنيتي و اقتصادي روبروست كه يكي از بيرون و ديگري از درون، موجوديت اين رژيم را مورد تهديد جدي قرار داده است.
آگاهان سياسي و كارشناسان امور ايران به اين اشاره دارند كه وحشت رژيم از تحولات اخير از زماني شروع شده كه در آستانه مراسم تحليف رئيس جمهور جديد امريكا، دونالد ترامپ شماري از برجسته‌ترين شخصيتهاي سياسي و نظامي امريكا طي نامه‌يي از رئيس جمهور جديد خواستار شدند كه باب ديالوگ با شوراي ملي مقاومت ايران را باز كند و از اين منظر است كه ديدار آقاي مك كين در تيرانا براي رژيم بسيار معني‌دار شده است.
اكنون كه كمتر از يك ماه به نمايش انتخابات رژيم باقي مانده، آنچه رژيم را در داخل ايران به وحشت انداخته، برپايي قيامي مشابه يا گسترده تر از قيام سال 2009 است. در جریان قیامهای سال ۲۰۰۹، در حالی‌که آمال مردم ایران برای آزادی و دموکراسی وحشیانه سرکوب می‌شد، متأسفانه دولت وقت آمریکا سکوت اختیار کرد. اما مردم ایران، نه تنها آمالشان را برای تغییر رژیم کنار نگذاشته‌اند بلكه مصمم‌تر از هر زمان دیگر برای استقرار آزادی و دموکراسی در ایران آماده شده‌اند.
سناتور مك كين در سخنراني‌اش در تيرانا گفت: ”شما می‌دانید ما سال 2009 را به یاد داریم که در نتیجه یک انتخابات فاسد، مردم در سراسر ایران در اعتراض و برای زندگی و حکومتی بهتر قیام کردند، و جهان مشاهده کرد دختری جوان به نام ندا اقا سلطان را که در میدانی در تهران در خون خود غلطید. من هرگز آن را فراموش نخواهم کرد. روزی ایران آزاد خواهد شد. روزی ما در آن میدان گردهم جمع خواهیم شد”.


No comments:

Post a Comment