Tuesday, May 30, 2017

نخستين روزهاي بعداز نمايش انتخابات ايران!

نخستين روزهاي بعداز نمايش انتخابات ايران!
نگاهي به گردهمايي رياض و پيام مهم آن
عبدالرحمن مهابادي، نويسنده و تحليلگر سياسي
برخلاف گذشته كه هر بار نمايش انتخابات رژيم ايران برگزار مي‌شد و مماشاتگران غرب تلاش مي‌كردند براي حفظ و تداوم منافع اقتصادي خود وانمود كنند كه گويا در درون رژيم بنيادگراي حاكم بر ايران يك جناح مدره و اصلاح‌طلب وجود دارد، نمايش انتخابات اخير رژيم ايران نه تنها با استقبال غرب و ساير كشورهاي جهان مواجه نشد بلكه تنها يك روز بعداز برگزاري اين نمايش، واقعه مهمي در خاك همساية جنوبي ايران، آنچنان براي رژيم شوك آور بود كه هر دو جناح رژيم را در وحشت فرو برد. رساانه‌هاي دولتي در اين رابطه خطاب به روحاني نوشتند: ” آقای روحانی! در کنار گوش شما در مرزهای کشور طبل جنگ به صدا درآمده است و ناتوی عربی و غربی 'مشق نظام جمع' می‌کنند”. (رسالت 3 خرداد 96)
رئيس جمهور ايالات متحدة امريكا براي شركت در كنفرانس كشورهاي عربي كه برای آن از مدتها قبل برنامه‌ریزی شده بود روز شنبه 30 ارديبهشت وارد رياض پايتخت عربستان گرديد. اولین دیدار وي با ملک سلمان پادشاه عربستان بود که طی آن بیانیه‌یی تحت عنوان ”نگاه مشترک استراتژیک برای قرن بیست و یکم” صادر و در آن به مقابله با تروریسم و دخالتهای رژیم ایران در حمایت از تروریسم در منطقه پرداخته شده است. دومین دیدار وي نيز با رهبران کشورهای خلیج‌فارس بود که محور اصلی گفتگوها در این دیدار هم نقش خطرناک رژیم ایران و مقابله با تروریسم بود. سوم دیدارهای جداگانه رئیس‌جمهور آمریکا با رهبران کشورهای منطقه به‌ویژه دیدار با امیر بحرین که مضمون اصلی این دیدار تهدیدات رژیم ایران علیه بحرین بود. چهارم و اما مهمترین گردهمایی که به ”گردهمایی ریاض” معروف شده است با حضور رئیس‌جمهور آمریکا و رهبران 52 کشور عربی و اسلامی منطقه بود. سخنرانیهای این گردهمایی عموماً علیه نقش مخرب رژیم ایران بود. در پایان هم بیانیه‌یی تحت عنوان ”بیانيه ریاض” منتشر شد که موضوع اصلي آن، مقابله با دخالت‌ها و فعالیتهای مخرب رژیم ایران بود. در اين رابطه يكي ديگر از رسانه‌هاي حكومتي با اشاره به گردهمايي رياض نوشت: ”دولت روحانی در اولین روز انتخاب خود، سایه جنگ را برای ملت سوغات آورده است.

ملک سلمان در سخنان خودش رژیم ايران را «نوک پیکان» تروریسم بین‌المللی نامید و گفت: ” رژیم ایران، از زمان (روی کار آمدن) خمینی، نوک پیکان تروریسم بین‌المللی بوده است... تا قبل از آمدن خمینی، ما تروریسم و افراط‌گرایی را نمی‌شناختیم”.
سپس رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تشکر از مهمان‌نوازی عربستان، گفت: ”من به سوی همه کشورهای عربی و اسلامی دست اعتماد و همکاری دراز می‌کنم. هدف ما ائتلاف کشورهایی است که با تروریسم مخالفند. این گردهمایی بی‌نظیر است و سمبلی برای هدف مشترک ماست. وي همچنين افزود: ”هیچ بحثی درباره نابود کردن تهدید (تروریسم) کامل نخواهد بود، بدون اشاره به حکومتی که به تروریستها هر سه مورد را فراهم می‌کند: پایگاه امن، پشتیبانی مالی و وضعیت اجتماعی لازم برای عضوگیری. این رژیمی است که مسئول بی‌ثباتی‌های بسیار در این منطقه است. طبعاً از (رژیم) ایران صحبت می‌کنم. از لبنان، تا عراق تا یمن. کسانی که بیش از همه در طول زمان قربانی رژیم ایران بوده‌اند، مردم این کشورند.
این موضعگیریها بعداز پايان اجلاس رياض ادامه يافت و ترامپ در ادامه سفر خود به سایر کشورهای منطقه، توافق هسته‌یی با رژیم را هم زیر سؤال برد و برجام را عامل نجات رژیم از سرنگونی توصیف کرد و گفت اگر برجام نبود «آنها ظرف 6ماه کاملاً سقوط می‌کردند.
بديهي است كه مواضع كنفرانس سران عربي، اسلامي و امريكا در برابر رژيم ايران كه سلب كننده آرامش و ثبات منطقه و جهان است، به‌ویژه ضرورت مقابله با رژیم آخوندی در تروریسم و بنیادگرایی، در برنامه موشکهای بالستیکی، در دخالتهایش در امور داخلی کشورها و در فعالیتهای ویرانگر این رژیم در منطقه و جهان يك گام ضروري در راستای پایان دادن به تروریسم و جنگ و خونریزی و برقراری صلح و آرامش است اما محکوم کردن عملکردها و جنایتهای رژیم ملایان بایستی با اقدامات عملی و به‌طور مشخص قطع رابطه با رژیم آخوندی، اخراج آن از مجامع بین‌المللی، نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران و دیگر نیروهای نظامی و شبه‌نظامی و امنیتی وابسته به این رژیم و اخراج آنها از منطقه دنبال شود.
در اين رابطه، رئيس جمهور منتخب مقاومت ايران، خانم رجوی اعلام نمود: ”راه‌حل نهایی بحرانی که سراسر منطقه را دربرگرفته، سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه به دست مردم و مقاومت ایران است. آزادی و جایگزینی حاکمیت مردم ایران به جای حاکمیت ملایان، خواست عموم مردم ایران است که تاکنون برای رسیدن به آن 120هزار شهید تقدیم کرده‌اند. به‌رسمیت شناختن خواست مردم ایران ضرورت صلح و آرامش در منطقه و از الزامات امنیت بین‌المللی است”.
اين موضعگيري‌ها از اين نظر بسيار حائز اهميت است كه در نخستين روزهاي بعداز برگزاري نمايش انتخابات صورت مي‌گيرد. رژيم حاكم بر ايران بر آن بود كه با اعلام دروغين آمار بالاي راي دهندگان وانمود كند كه داراي پايگاه اجتماعي است. در حالي كه در نخستين مناظره تلويزيوني كانديدهاي نمايش انتخاباتي به اين امر اذعان شد كه اين رژيم يك رژيم 4 درصدي است! (يعني 96 درصد مردم با اين رژيم نيستند) و از همين‌جا مي‌توان به ادعاي دروغين روحاني در كنفرانس مطبوعاتي اول خرداد مبني بر مشاركت 45 ميليوني پي برد كه خود رأي سازي مبتذل اين رژيم را نشان مي‌دهد.
بنابراين موضعگيريهاي اخير منطقه‌يي و بين‌المللي عليه اين رژيم را مي‌توان سیاهترین روزهای رژیم در دوران جديد توصيف نمود كه هم پوشال بودن انتخابات ادعايي و هم قدرت‌نمايي توخالي رژيم را برجسته مي‌كند و بيش از پيش نشان از آغاز پايان اين رژيم دارد.
@m_abdorrahman


No comments:

Post a Comment