Tuesday, May 16, 2017

راه حل واقعي مسئله ايران!

راه حل واقعي مسئله ايران!

عبدالرحمن مهابادي. نويسنده و تحليلگر سياسي
هر روز كه به نمايش انتخاباتي رژيم ايران نزديكتر مي‌شويم، تحولات منطقه‌يي نيز شتاب بيشتري به خود مي‌گيرد كه ايران در نقطه كانوني آن قرار دارد. نگاهي به تاريخ چند دهه اخير به خوبي نشان مي‌دهد كه اين يك پديده جديد و در عين حال بسيار مهم است كه بر منطقه و تا حدودي بر جهان نيز تاثيرگذار است.
همزمان با رشد و اعتلاي اعتراضات مردمي عليه رژيم بنيادگراي حاكم بر ايران و اوج گرفتن بحرانهايي كه رژيم با آن روبروست و بدنبال مواضع مقامات برجسته دولت ايالات متحده امريكا عليه رژيم ايران در يكي دو ماه اخير شاهد هستيم كه شاهزاده محمد بن سلمان ، جانشين وليعهد و وزير دفاع پادشاهي عربستان سعودي در مصاحبه‌ با شبكه العربيه به تاريخ 2 مي به نكات قابل توجهي اشاره نمود كه برجسته‌ترين آنها، رسيدن به نقطه پاياني در امر اميد بستن به استحاله ‌پذيري رژيم ارتجاعي ملاها در ايران است. واقعيتي كه مقاومت ايران از دهها سال قبل بر آن تاكيد نموده بود.
زماني كه خميني با سرقت انقلاب مردم ايران در سال 1979 بر كرسي خلافت ولايت فقيه نشست، رؤياي يك امپراطوري اسلامي را در سر مي‌پروراند و با همين انگيزه نيز بود كه به تهديد كشورهاي همسايه مي‌پرداخت و در سالهاي بعدي به فكر توليد سلاح اتمي افتاد!
متقابلا مقاومت ايران با شناختي كه از ماهيت اين رژيم داشت، بر آن بود كه رؤياهاي ملاهاي حاكم بر ايران را به جهانيان بشناساند و جامعه جهاني را نسبت به آن هوشيار كند. اكنون با گذشت ساليان (متاسفانه طولاني!) شاهد هستيم كه اين هدف به نقطه بلوغ خود رسيده و جامعه جهاني و منجمله كشورهاي همسايه ايران و به‌طور مشخص عربستان سعودي نسبت به آن هوشيار شده‌اند.

نويسنده بر اين باور است كه اين موضعگيري‌ها لازم است به تدابير عملي و مادي به سود خلقهاي منطقه ارتقاء يابد، وگرنه رژيم را از هر نظر جري‌تر و هارتر از گذشته خواهد كرد. اين يك تجربه دردناك در امر استمالت و مذاكره دولتها با اين رژيم بوده است كه مي‌توان براي اثبات آن به توافقنامه اتمي اشاره نمود كه در دوران باراك اوباما با اين رژيم منعقد گرديد. همانطوركه در ماههاي اخير، مقامات دولتي و كارشناسان بين‌المللي نيز اذعان كردند، اين توافقنامه رژيم را از توليد سلاح اتمي باز نخواهد داشت. افشاگري اخير دفتر نمايندگي شوراي ملي مقاومت ايران در واشنگتن در خصوص فعاليتهاي مخفيانه رژيم ايران براي توليد سلاح اتمي در تاريخ 21 آوريل 2017 سند گوياي اين واقعيت است. از اين رو، ماهيت رژيم كنوني ايران نسبت به گذشته و رؤياي چيره شدن بر جهان اسلام هيچ تغييري نكرده و پايه‌هاي مادي اين نظام دست نخورده باقي مانده است و كماكان يك تهديد براي جامعه بشريت است.
برخلاف تبليغات گسترده رژيم در دفاع از اسلام و شيعه، كه چيزي جز تجارت با دين و مذهب نيست، اين رژيم هيچ ربطي به اسلام واقعي كه دين رحمت و بخشش است ندارد. زيرا تمام افكار و اعمال و برنامه‌ها و سياستهاي اين رژيم با اديان آسماني، اسلام و شيعه واقعي در تعارض است.
اين رژيم از آغاز با سوءاستفاده از احساسات مذهبي مردم بر سر كار آمد و با سوءاستفاده از آن صدها هزار نفر از همين مردم با همه مذاهب و مليتهاي متنوع ايراني را دستگير و شكنجه و اعدام و حلق‌آويز نموده و ميليونها نفر را نيز زير خط فقر برده و تماميت مردم ايران را مورد سركوب و غارت قرار داده و با استفاده نامشروع از بيت‌المال مردم، به دخالت در امور كشورها و پيشبرد پروژه‌هاي اتمي و ويرانگر توسعه‌طلبانه و تامين مالي گروههاي تروريستي در عراق و سوريه و لبنان و يمن پرداخته است.
آقاي محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در مصاحبه‌اش به نقطه پاياني امكان تفاهم با رژيم ايران اشاره كرد و گفت كه از طرف رژيم ايران ”ما هرگز بار ديگر گزيده نخواهيم شد” و نيز افزود ” منتظر نخواهیم ماند تا نبرد به درون سعودی کشیده شود بلکه بگونه‌ای اقدام خواهیم کرد که نبرد نزد خود آنان در ایران باشد».
اكنون مشاهده مي‌كنيم واقعيتهايي را كه در طول چهار دهه گذشته از طرف مقاومت ايران بارها مورد تاكيد قرار مي‌گرفت، اكنون جامعه جهاني برخي از آنها را از زبان جانشين وليعهد كشور عربستان و برخي ديگر را از زبان مقامات دولت كنوني امريكا مي‌شنود. اين يك تحول بسيار بزرگ در مسير حركت رو به آينده است. واقعيت‌هايي مبني بر اينكه، رژيم حاكم بر ايران يك رژيم بنيادگرا، توسعه طلب، استحاله‌ناپذير، نامشروع. غيرقابل اعتماد، فريبكار و غيرمتفاهم است كه در ايران مردم و مخالفان خود را سركوب و كشتار مي‌كند و در خارج از مرزهاي خود نيز بزرگترين حامي تروريسم در جهان است و با حمايت مالي و لجستيكي از رژيم‌هاي ديكتاتور و گروههاي تروريستي در امور كشورهاي ديگر دخالت مي‌كند.
رسيدن جامعه جهاني به چنين نقطه‌يي هر چند كه بخش اعظم مسير پيشروي براي ايجاد تغيير در داخل ايران را تشكيل مي‌دهد اما زماني به ثمر خواهد نشست كه در رابطه تنگاتنگ با مردم ايران و مقاومت سازمانيافتة آن قرار گيرد. بدون آن، هيچ تغييري در ايران محقق نخواهد شد و اين نيز واقعيتي است كه فهم و درك درست از آن، جامعه جهاني را به يك ابتكار عمل تاريخي رهنمود مي‌سازد كه نقطه آغازين آن، اخراج نيروهاي سپاه پاسداران از كشورهاي منطقه و خلع يد از رژيم ايران و نقطه كمال آن، به رسميت شناختن مقاومت مردم ايران در جامعه جهاني است.
@m_abdorrahman


No comments:

Post a Comment