Friday, December 25, 2020

قیام مردمی در ایران، عراق و لبنان با هدفی واحد بر روی خطی مشترک!


 

قیام مردمی در ایران، عراق و لبنان  با هدفی واحد بر روی خطی مشترک!

به قلم عبدالرحمن گورکی

واکنش‌های وحشت آلود رژیم از سمت و سوی قیامهای عراق و لبنان گواهی بر حقانیت قیام مردم عراق است. مردم عراق درست عمل کرده و بر شاهرگ حیاتی این رژیم در بیرون مرزهای ایران پا گذاشته‌اند.

جوانان کربلا برای دومین بار کنسولگری رژیم درکربلا را مورد حمله قرار دادند؛ قبل از آن هم جوانان نجف تابلو خیابانی را که رژیم به نام خمینی کرده بود، پایین کشیدند و تابلو خودشون را نصب کردند. تظاهرات این بخش از مردم عراق که شیعه‌مذهب هستند حائز اهمیت بسیار است. زیرا رژیم سعی می‌کرد این مناطق را به عنوان پایگاه خودش جلوه بدهد. اما قیام اخیر نشان داد که رژیم در یک اشتباه محاسبه بزرگ به سر برده و یک کلان ضربه استراتژیکی از شیعیان عراق دریافت کرده است. ضربه‌یی که قطعا از حمایت سنی‌ها و اکراد را نیز برخوردار است.

اکنون قیام مردم عراق به عمق بیشتری دست پیدا کرده و مردم از هر نظر هوشیار هستند. زیرا از پروسه 16 ساله اخیر به خوبی دریافته‌اند که حاکمیت فاسد و دست نشانده آخوندها، کشورشان را به ویرانه‌یی تبدیل کرده و همه سرمایه‌ها و استعدادهای ملی و مردمی را به غارت برده و اکنون با تشکیل ارگانهای سرکوب و تروریستی همچون حشد الشعبی می‌خواهد سرنوشت مردم عراق را نیز تباه کند. اخیرا فاش شد که طی سالهای اخیر 407 میلیارد دلار از بودجه مردم عراق گم شده است! در حالی که مردم عراق تحت چنین حاکمیتی زندگی حداقل خود را از دست می‌دهند.

هوشیاری مردم عراق در قیامشان را می‌توان در تمرکز و بی‌شکاف بودن آنها بر روی رژیم ایران به عنوان مانع اصلی دید. اگرچه آغاز قیام مردم عراق، با خواسته‌های معیشتی و اقتصادی بود اما به سرعت سیمای سیاسی به خود گرفت. مردم عراق از یک تجربه منحصر به فرد نیز برخوردار هستند. آنها به مدت 27 سال میزبان نیروی محوری مقاومت ایران یعنی مجاهدین خلق بودند. اگر از سالها قبل، این مقاومت ایران بود که به مردم عراق هوشیاری می‌داد که «خطر بینادگرایی اسلامی آخوندها صد بار از خط اتمی شدن رژیم آخوندها خطرناکتر است» و مردم عراق نیز در مدارهای 5 میلیونی یا 3 میلیونی شیعه به حمایت از مجاهدین می‌پرداختند و مجاهدین خلق را «سد سدید در برابر تهدید بنیادگرایی» می‌دیدند، اکنون مردم عراق به خوبی و این بار، عمیق و به طور مادی لمس کرده‌اند که یگانه راه نجاتشان، عملی کردن تجارب مقاومت ایران به منظور رهایی کشورشان از چنگال آخوندهاست. بنابراین، این درجه از قاطعیت و تمرکز علیه رژیم و عوامل این رژیم در خلال قیام، یک امر تصادفی و ظاهری نیست. واقعیت این است که عراق زادگاه «قرارگاه اشرف» است که اکنون امتداد یافته و برای سرنگونی رژیم ضدمردمی آخوندها طی طریق کرده و مقصد نهایی آن تهران، ‍پایتخت ایران است.


 اکنون قیام مردم عراق و رویارویی اقشار مختلف مردم با عوامل رژیم ایران در پایتخت و شهرهای مختلف عراق ادامه دارد. خبرگزاری آسوشیتدپرس روز 13 آبانماه از تحولات بغداد گزارش داد که هزاران نفر از دانشجویان کلاسهای درس را ترک کردند تا به تظاهرات بپیوندند. دهها نفر از تظاهرکنندگان عراقی کنسولگری ایران در کربلا را روز یکشنبه مورد تهاجم قرار دادند. آنها پرچم ایران را پایین آوردند و روی دیوار بیرونی کنسولگری رژیم ایران در کربلا آتش ایجاد کردند و در اینحال کارکنان از درب عقب صحنه را ترک کردند

 خبرگزاری رویترز (13آبان) هم از بیروت از ادامة قیام لبنان گزارش داد. این خبرگزاری می‌نویسد: معترضان خیابانها را در بیروت و سایر مناطق لبنان مسدود می‌کنند تظاهرکنندگان از 17اکتبر در حال اعتراض به هیأت حاکمة لبنان بوده‌اند که تا کنون منجر به استعفای سعد الحریری به‌عنوان نخست‌وزیر، در هفته گذشته شد. رویترز می‌افزاید: در زمانیکه این کشور با بدترین بحران اقتصادی از زمان جنگ داخلی در سال 1990روبه‌رو است، اعتراضات بی‌سابقه در سراسر کشور، لبنان را در آشفتگی سیاسی فرو برده است.

در حالی که تحولات عراق و لبنان و از جمله حمله به مراکز رژیم در کربلا و بغداد و خروش میلیونی مردم عراق برای قطع دستان تجاوزگر آخوندهای حاکم از وطنشان در سراسر دنیا انعکاس یافته است، رسانه‌های رژیم ایران به طور روزانه خبرها و گزارشهای مجعول از وقایع عراق منتشر می‌کنند. اما به رغم جعل اخبار و دروغهای رژیم، این بحرانها، به درون رژیم ریخته و وحشت رژیم از انفجار اجتماعی در ایران را صد چندان کرده است.

سخن آخر،

قیام مردم منطقه خاورمیانه علیه رژیم ملاهای حاکم بر ایران وارد مرحله جدیدی شده و در یک تقسیم کار و هماهنگی ناپیدا(!) یک عملیات مشترکی را تداعی می‌کند که در شرف وقوع است و می‌خواهد تاریخ این منطقه از جهان را رقم بزند. گویی قطع سرانگشتان این رژیم با یکی و کوبیدن بر سر مار کار دیگری باشد!

باور داشته باشیم که در این مسیر هیچ چیز غیرقانونمند و تصادفی نیست. رد پای مقاومت ایران برای سرنگونی آخوندها را همه جا می‌توان دید. علی خامنه‌ای و آخوندهای حاکم نخستین بینندگان آن هستند!

 

No comments:

Post a Comment