Sunday, April 29, 2018

جنايت بدون مرز!


جنايت بدون مرز!
نگاهي به جنايات اخير ولي فقيه در خاك سوريه و بمباران شيميايي مردم!
عبدالرحمن مهابادي، نويسنده و تحليلگر سياسي
يك روز قبل از اينكه جان بولتون به طور رسمي به عنوان مشاور امنيت ملي امريكا دست به كار شود، رژيم ايران در زمين سوريه به يك اقدام وحشيانه و (و در عين حال بزدلانه) دست زد. بمباران شيميايي عليه مردم بي‌دفاع در دوما!
اشتباه نكنيم ديكتاتور كوتوله حاكم بر سوريه، بشار اسد جنايتكار، جنايات خود را بدون اطلاع يا كسب اجازه از پدرخوانده خود، يعني ولي فقيه حاكم بر ايران انجام نمي‌دهد. وي به طور واقعي يك «جنايتكار بدون مرز» است.
با گذشت هشت سال از آغاز انقلاب مردم سوريه، كشتار مردم در اين كشور به طرز وحشيانه‌يي ادامه دارد. كشتارها در چند ماه اخير روي منطقه غوطه شرقي متمركز بوده است. در فوريه 2018 در يك جنايت غيرمنتظره بر اثر بمبارانهاي هوايي نزديك به 600 تن توسط رژيم اسد و حاميانش به قتل رسيدند كه بنابه به گزارش دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه، مستقر در لندن در میان قربانیان 121کودک وجود داشت. معاون رئیس ائتلاف ملی سوريه در اين رابطه گفته بود كه بر اثر نقض توافقنامه‌هاي صورت گرفته از جانب رژيم جنايتكار بشار اسد در غوطه شرقی از سال 2012 تا کنون بیش از 23هزار غیرنظامی جان‌باخته و بیش از 32بیمارستان و مرکز بهداشتی نیز نابود شده است. آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل به دنبال اين كشتار جمعي غوطة شرقی را «جهنم روی زمین» اعلام كرده بود.
اكنون ولي فقيه حاكم بر ايران براي رژيم در حال سقوط خود به دنبال راه تنفس مي‌گردد. خامنه‌اي براي اين كار به گسترش تروريسم و كشتار در خاكي كه عمق استراتژيك يعني سوريه روي آورده و در تاريخ 8 آوريل شهر دوما در حومه دمشق را با بشكه‌هاي گاز شيمياي بمباران كرده كه بنابه آمار اعلام شده تاكنون نزديك به 200 نفر قرباني و بيش از هزار نفر مجروح يا مصدوم شده‌اند. سی.ان.ان به‌نقل از فعالان سوری گزارش داد:‌ گاز سمی در داخل بمبهای بشکه‌یی که از هلیکوپترها پرتاب شدهاند باعث خفگی بسیاری از مردم شده است.

بنابه گزارش شبکه حقوق بشر سوریه رژیم اسد در مجموع 214 حمله شیمیایی انجام داده که 11مورد آن بعد از حمله به خان شیخون در سال گذشته صورت بوده است.
اكنون همه ما شاهد هستيم كه بي عملي جامعه جهاني در برابر بكارگيري تسليحات شيميايي توسط رژيم ايران در خاك سوريه به يك امر عادي تبديل شده و اگر يك اقدام «جدي» و «عاجل» در اين رابطه صورت نگيرد بعيد نيست كه در ابعاد گسترده‌‌تري «جامعه بشريت معاصر» را به خطر بياندازد.

واقعيت اين است كه رژيم ديكتاتوري اسد، بايد سالها قبل و قبل از اينكه روسيه به حمايت از رژيم اسد وارد شد كنار زده مي‌شد. اما سياست مماشات غرب و نزديكي به رژيم ايران در دوران رياست جمهوري باراك اوباما باعث شد كه نه تنها اين ضرورت به دوران حاضر كشيده شود بلكه مسئله با ورود روسيه به سوريه كه به درخواست رژيم ايران صورت گرفت، بحران سوريه به شكل بغرنج كنوني درآيد و و مردم و اپوزيسيون سوريه مورد خيانت دولتها قرار گيرد. ترديدي نيست كه حمايت از رژيم ولايت فقيه آخوندي و ديكتاتور دست‌نشانده‌اش بشار اسد در سوريه، دولت روسيه را در موقعيت شرم‌آوري در تاريخ قرار داده و اين دولت با هم جبهه شدنش با رژيم ايران از اعتبار سازمان ملل بكاهد كه البته ديري نخواهد پاييد كه قيمت گزافي بايد پرداخت كند.
به دنبال حمله جنايتكارانة شيميايي به دوما در غوطه شرقي و كشتار بي‌رحمانة كودكان و زنان، خانم مريم رجوي ضمن محكوم كردن اين جنايت گفت: «رژیم ایران عامل اصلی جنگ و کشتار در سوریه است که وجدان بشریت را جریحه‌دار کرده است». مریم رجوی جهان با ابراز صمیمانه‌ترین همدردی‌ها و تسلیت‌ها به مردم سوریه، به‌ویژه دومای مجروح و خون چکان، به پایداری تاریخی آنان درود فرستاد و گفت «جهان باید با اقدام قاطع به این جنایت‌های جنگی علیه مردم سوریه پایان دهد. آمران جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی در سوریه یعنی اسد و اربابش خامنه‌ای باید در برابر عدالت قرار گیرند. بی‌عملی شرم‌آور است و راه را برای استمرار این جنایات هموار می‌کند».
بي عملي جامعه بين‌المللي باعث شده كه رژيم وحشي حاكم بر ايران جري‌تر شده و بحرانهاي مرگبار خود را به خاك سوريه بكشاند. ولايت فقيه حاكم بر ايران هم اكنون با يك قيام مردمي سراسري روبرو شده كه موجوديت رژيمش را به خطر انداخته و براي سرنگوني‌اش اكنون در حال آماده‌شدن و سازمان دادن نيروهايش در «كانون‌هاي شورشي» است. شرايط بين‌المللي نيز در همسويي با اين استراتژي دستخوش تغييرات بزرگي شده است. انتخاب جان بولتون به عنوان مشاور امنيت ملي رئيس جمهور امريكا، و همچنين نزديك شدن ضرب‌الاجل اعلام شده توسط پرزيدنت ترامپ (12 مي 2018) براي تغيين تكليف توافقنامه اتمي از آن جمله است.

اكنون وضعيت در ايران انفجاري است. اعتراضات مردمي در ايران به صورت نجومي در حال افزايش است. نرخ ريال ايراني به پايين‌ترين سطح خود در چند دهه گذشته رسيده و اقتصاد ايران در آستانه فروپاشي است. طوري كه به گفته كارشناسان رژيم اكنون مي‌توان گفت كه در ايران دولتي وجود ندارد!
نيكي هيلي، نماینده آمریکا در سازمان ملل‌متحد در سخنراني خود در سازمان ملل به تاريخ 9 آوريل به درستي روي اين واقعيت انگشت گذاشت كه هيولايي كه بمب شيميايي روي مردم سوريه انداخته بايد مورد حسابرسي قرار گيرد و تاكيد كرد كه «ما از مرزهای نشان‌دادن تصاویر کودکان کُشته شده عبور کرده‌ایم. ما از مرز فراخوان دادن به وجدانهای بیدار عبور کرده‌ایم. ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که جهان باید شاهد اجرای عدالت باشد». وي افزود: «تاریخ یا این را به‌عنوان لحظه‌ای ثبت خواهد کرد که در آن شورای امنیت از وظایف خود طفره رفت و یا این‌که شکست کامل خود در حفاظت از مردم سوریه را اثبات کرد».
نكته آخر، نزديك به چهار دهه است كه در كشورهاي منطقه، از ايران تا عراق و سوريه و لبنان و .... توسط جنايات بدون مرز رژيم مذهبي حاكم بر ايران مردم كشتار مي‌شوند زمان آن فرا رسيده كه با حمايت مادي و معنوي از قيام مردم ايران به چنين پديده‌يي در تاريخ منطقه پايان داده شود.

No comments:

Post a Comment