Wednesday, May 2, 2018

قيام مردم ايران عليه ديكتاتور براي آزادي است!


قيام مردم ايران عليه ديكتاتور براي آزادي است!
نگاهي به نقش شبكه‌هاي اجتماعي در قيام مردم ايران
عبدالرحمن مهابادي، نويسنده و تحليلگر سياسي
از جمله چيزهايي كه ولي فقيه حاكم بر ايران و همه مقامات و ارگانهاي مختلف رژيم ايران را به تكاپو تا مرز جنون انداخته است، شبكه‌هاي اجتماعي به طور عام و تلگرام به طور خاص است. تلگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان و ایران است كه از قابلیت رمزنگاری و کدگذاری و نیز قابلیت ایجاد کانال و گروه و مدیریت برخوردار است. مطابق آماری که از سوی پاول دوروف،‌ بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام، منتشر شده این پیام‌رسان در حال حاضر بیش از ۲۰۰میلیون کاربر فعال دارد که ۴۰میلیون آنها ایرانی هستند. حال سوال اين است كه چرا رژيم ايران بسياري چيزها و منجمله همين شبكه‌هاي اجتماعي و منجمله تلگرام را براي روي مردم «حرام» اعلام كرده و چرا از روي آوردن مردم به آنها در هراس است؟
همه ما مي‌دانيم كه در ايران آزادي نيست. ملاك و معيار براي مشروعيت حكومت نه آراء مردم، بلكه خدا(!) است. لذا سران اين رژيم هر مخالفتي با رژيم‌شان را محاربه (دشمني با خدا) محسوب كرده كه اشد مجازات را در پي دارد. از اين رو نخستين قرباني در ايران كنوني كه طناب دار بر گردنش انداخته شد «آزادي» بود. «اعدام مخالفان» منطق سيستم ولايت فقيه و پديده ذاتي اين رژيم خونريز است.
در ايران هيچ سازمان (سياسي و غيرسياسي) و هيچ رسانة آزاد و مستقلي وجود ندارد. در طول 39 سال حاكميت ملاها در ايراني كه مهد تمدن بشري در اين منطقه از جهان بود، همه تشكل‌ها و رسانه‌هاي موجود در آن، به طرق پيچيده يا ساده، بخشي از حاكميت سركوبگري هستند كه سنگ بناي آن، نفي آزادي‌هاي انساني است.
از اين منظر است كه مي‌توان قدر ناچيزي از درد و رنج مردم اين كشور 85 ميليوني را لمس كرد. وقتي مي‌شنويم كه ايران توسط رژيم حاكم تبديل به زنداني براي ايرانيان شده است نه تنها مبالغه نيست بلكه يك واقعيت دردناك انكارناپذير است. مردم ايران و به‌خصوص جوانان، حتي از دسترسي آزاد به همنوعان خود محرومند! هيولاي جاسوسي ولايت فقيه در همه جا و حتي بعضا در خانه‌ها و زندگي خصوص ايرانيان رسوخ كرده است. آنها از دسترسي آزاد به رسانه‌هاي غير دولتي محرومند. شبكه‌هاي ارتباطي و همچنين شبكه‌هاي اجتماعي به طور كامل تحت كنترل وزارت بدنام اطلاعات و ساير ارگانهاي سركوبگر دولتي است. علت اصلي اينكه امروزه رژيم ولايت فقيه در سطح جهاني ركوردار شكنجه و اعدام است چنين ماهيت و زيرساختي از يك سيستم سركوب و كشتار است.
اما نبايد فراموش كرد كه اين ميزان از بربريت در عصر حاضر نتوانسته مردم ايران و به‌خصوص جوانان ايراني را از حركت به سمت آزادي باز دارد. دستگيري‌هاي چند ميليوني، اعدامها و كشتارهاي گسترده در طول 39 سال گذشته و انواع و اقسام شكنجه‌هاي جسمي و روحي عليه مردم ايران اگرچه در تاريخ بشر بي‌سابقه است اما باعث شده كه مردم و فرزندانش در مقاومت ايران براي مبارزه براي آزادي و به زير كشيدن ديكتاتوري مذهبي حاكم مصمم‌تر گردند. زيرا آنها مي‌بينند كه امنيت و صلح و ثبات در منطقه در گروي سرنگوني اين رژيم است!

اقدامات هيستريك و جنون‌آميز اخير رژيم ايران عليه دسترسي مردم به شبكه‌هاي اجتماعي از اينجا نشأت مي‌گيرد كه قيام اخير مردم با هدف قرار دادن هر دو جناح ”اصولگرا” و ”اصلاح طلب” ، مرز سرنگوني رژيم حاكم را در نورديد وضعيت در ايران به گونه‌يي چرخاند كه ديگر هيچ بازگشتي بر آن متصور نيست. سران رژيم اكنون با اين اقدامات مي‌خواهند از استمرار قيام جلوگيري نمايند. علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد که تصمیم‌گیری برای بستن تلگرام در بالاترین سطح اتخاذ شده است که منظورش خامنه‌ای است.
موسی افشار، عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت در اين رابطه مي‌گويد رژیم ايران از طریق متوقف کردن و بستن برنامه تلگرام بخشی از حقوق بشر را نقض می‌کند. بروجردي علاوه بر اين گفت كه رژيم ايران مي‌خواهد يك پيام رسان ملي(!) نيز جايگزين كند كه مديريت آن در دست رژيم باشد كه البته اين يك امر بسيار خطرناكي عليه مردم ايران است. زيرا همه اطلاعات تبادل شده در بين مردم به طور همزمان توسط سيستمهاي جاسوسي و اطلاعاتي رژيم ثبت شده و دستگيري و مجازات شديد در پي خواهد داشت.

 فيلترينگ تلگرام توسط رژيم ملاها، واكنش شديد مردم را در پي داشته و مي‌تواند گفت كه اين اقدام خودش عاملي براي شعله‌وركردن قيام شده است. طوري كه حتي برخي مقامات اين رژيم نيز از فيلترينگ تلگرام و بازتاب آن در ميان مردم به وحشت افتاده‌اند. بنا بر برآوردها در داخل ایران ۱۰ تا ۱۵هزار کسب و کار اینترنتی وجود دارد که از طریق تلگرام انجام می‌شوند. حسن روحانی یک بار صحبت از ۳۰هزار اشتغال در تلگرام کرد. در جریان فیلترینگ موقت تلگرام در دی ۹۶ نزدیک به ۵۰۰میلیارد تومان به مردم خسارت وارد شد.
واقعيت اين است كه با فيلترينگ تلگرام مردم نه تنها به پيام رسان‌هاي متعلق به رژيم از نوع «سروش» روي نمي‌آورند بلكه به «فيلترشكن»ها روي آورده و جامعه جهاني در پي آن است كه تكنولوژي‌هاي پيشرفته‌تري را در اختيار مردم ايران قرار دهد تا اقدامات فيلترينگ رژيم را با در هم شكسته و بتوانند صداي خود را بهتر و بيشتر طنين‌انداز سازند.
با توجه به آن‌چه که گفتیم به خوبی مشخص می‌شود که موضوع تلگرام اکنون برای رژیم به یک موضوع امنیتی حاد تبدیل شده كه موجوديت رژيم را بيش از پيش به خطر انداخته است. مقامات رژيم مي‌گويند مجاهدین خلق براي سرنگوني رژيم‌شان از طريق اين شبكه‌ها به داخل ايران نفوذ كرده‌اند! رهبر ملاها، علي خامنه‌اي در تاريخ 27 دسامبر 2017 خطاب به مقامات رژيم گفت: «در مورد فضای مجازی این را می‌گویم که مواظب شلیک توپخانه دشمن باشید. حواستان باشد. از اين فضا دشمن علیه هویت، موجودیت و نظام شما استفاده نکند... هزاران توپخانه به سمت ما مشغول شلیک هستند».
شناخت درست از تحولات داخلي و بين‌المللي در رابطه با ايران به خوبي ما را به اين واقعيت رهنمون مي‌سازد كه:
1.      اكنون مردم ايران خود را براي به ثمر نشاندن قيامشان آماده كرده و در اين رابطه تشكيل كانون‌هاي شورشي مرتبط با مقاومت ايران در سراسر ايران رو به گسترش است.
2.      پيشرفت جبهه بين‌المللي و منطقه‌يي عليه رژيم، همسو با استراتژي مقاومت ايران براي تغيير رژيم در ايران غيرقابل انكار است. ضرب‌الاجل 120 روزه ترامپ در مورد توافقنامه اتمي در حال نزديك شدن است.
3.      جنگ گرگها در رأس رژيم هر روز شدت بيشتري به خود مي‌گيرد و فروپاشي رژيم در چشم انداز نزديك قرار گرفته است.
4.      افزايش تصاعدي قيمت دلار جامعه ايران را بيش از هر زمان ديگري ملتهب كرده و قيام گرسنگان در راه است.
در چنين مسيري است كه دو نيروي متخاصم در ايران، رژيم ولايت فقيه آخوندي حاكم بر ايران از يك سو، و مردم و مقاومت ايران از سوي ديگر براي رويارويي نهايي به مصاف هم رفته و آن تحول بزرگي را كه همه در انتظارش هستند به منصة ظهور خواهند رساند كه قطعا پيروزي با مردم و مقاومت ايران و «ارتش برانداز» است.


No comments:

Post a Comment