Wednesday, May 30, 2018

مقاومت ايران و جامعه جهاني روي يك خط مشترك!


براي نخستين بار..
مقاومت ايران و جامعه جهاني روي يك خط مشترك!
عبدالرحمن مهابادي، نويسنده و تحليلگر سياسي
با خروج امريكا از برجام و شتاب گرفتن تحولاتٍ متعاقب آن، جهان و بالاخص منطقة خاورميانه وارد دريايي شده‌اند كه از هر نظر متلاطم است. آيا ساحل نجاتي براي اين وضعيت متصور است و ناجي آن كي مي‌تواند باشد!
سخنان اخير وزير خارجه امريكا در روز 21 مي 2018 كه در آن جزئيات بيشتري از سياست و استراتژي دولت كنوني اين كشور در رابطه با ايران اعلام گرديد برخي را نگران، برخي را سرگردان و برخي را نيز خوشحال نمود. «نگران»ها رژيم ملاها و مماشاتگران غربي، «سرگردان»ها جريانات يا دولتهايي هستند كه محتمل است به سرعت به دسته «خوشحال»ها بپيوندند و «خوشحال»‌ها اكثريتي در جهان هستند كه مي‌خواهند از تهديدات رژيم حاكم بر ايران خلاصي يابند. البته مردم و مقاومت ايران خوشحالترين هستند. زيرا پرچمدار و در صف مقدم مبارزه براي سرنگوني اين رژيم بوده و هستند.
طبيعي است هرچه زمان مي‌گذرد بر حساسيت وضعيتي كه همه ما در آن قرار داريم افزوده شود. زيرا آينده در گروي نقش فعال بازيگران صحنه و عملِ درست هر كدام از آنان است. همة ما، همچون بازيگران اصلي صحنه، مي‌دانيم كه نقش تعيين‌كننده را مردم و مقاومت ايران دارند. زيرا دوران مماشات به سر آمده و در عين حال كسي هم خواهان جنگ خارجي نيست. مردم ايران نيز در قيام اخير خود، خواسته اصلي خود مبني بر سرنگوني رژيم ملاها را بر جريده عام به ثبت رسانده و اكنون اين جهان است كه بايد در كنار آنها قرار گيرد!
مردم ايران بسيار خوشحال هستند كه اكنون و براي نخستين بار دولت ايالات متحده امريكا را در كنار خود دارند و وزير خارجه اين كشور در سخنراني اخيرش، قيام مردم ايران در برابر ديكتاتوري ديني و بزرگترين حامي تروريسم را به رسميت شناخت و خواستار يك جبهه جهاني در برابر حكومت ايران شد. اين يك تحول كيفي در رابطه با ايران است.
آنچه را آقاي وزير، مايك پمئو در سخنراني‌ش ترسيم نمود، تابلوي درستي از حقايق است كه مقاومت ايران در طي ساليان متمادي نه تنها براي آن فراخوان داده بود بلكه با زنجيره‌يي از ابتكارعمل‌هايِ تاثيرگذار، جهان را عليه اين رژيم به حركت در آورده بود. از افشاي نقش فاحش حقوق بشر در ايران تا دخالتهاي مرگبار رژيم ايران در كشورهاي منطقه. از افشاي غارت و چپاول مردم ايران توسط رژيم ملاها تا خطر دستيابي اين رژيم به بمب اتمي. از افشاي تروريسم دولتي رژيم ملاها در اقصي نقاط جهان تا حمايت مالي و تسليحاتي رژيم ايران از گروههاي تروريستي در جهان. از شقه كردن رژيم و تشديد جنگ گرگها در حاكميت ملاها تا قيام اخير و سازمان دادن كانونهاي شورشي كه اكنون موتور محركة تداوم قيام براي آزادي و نيل به سرنگوني ملاهاست.

حال كه با چنين شرايط حساسي مواجه شده‌ايم مواضع ولي فقيه ملاها و ساير مقامات اين رژيم تماشايي است. تلاطم دريا آنچنان خواب را از چشمان ملاها ربوده كه مواضع و اظهاراتشان هذيانگويي قبل از مرگ را مي‌ماند كه هم خنده‌دار است و هم حاوي درسهاي بسيار. گفتند كه ”برجام” را خواهند سوزاند! اكنون مي‌گويند آن را با اروپايي‌ها ادامه مي‌دهيم. دل به اروپا بسته بودند و اكنون خامنه‌اي مي‌گويد: «سه کشور اروپایی نشان داده‌اند که در حساس‌ترین مواقع، با آمریکا همراهی می‌کنند…اروپایی‌ها حرف‌هایی می‌زنند اما تاکنون ندیده‌ایم که به‌معنی واقعی کلمه در مقابل آمریکا ایستاده باشند… اقتصاد کشور را از راه «برجامِ اروپایی» نمی‌توان درست کرد».(23 مي 2018)
خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده شوراي ملي مقاومت ایران، براي دوران انتقال حاكميت به مردم ايران، به‌رسميت شناختن قيام مردم و خواسته‌هاي مقاومت عادلانه مردم ايران را كه ۳۷ سال بر آن پاي فشرده‌اند، يك گام بلند خواند و تأكيد كرد: ”تغيير دموكراتيك در ايران تنها راه‌حل مشكلات در ايران و بحران در منطقه است. جبهه جهاني عليه ديكتاتوري ديني و تروريستي حاكم بر ايران يك ضرورت تاريخي براي صلح و امنيت و همزيستي منطقه‌یي و بين المللي است”.
اكنون بعداز خروج امريكا از برجام، قوی ترین و محکم ترین تحریم ها آغاز شده و هر روز بر دامنة آن و سنگيني‌اش افزوده مي‌شود. بسياري از شركت‌ها، مؤسسه‌هاي تجاري و بانكهاي خارجي فعاليت خود را در ايران متوقف ساخته‌اند و اين تازه آغاز يك روند مرگبار اقتصادي براي رژيم ملاهاست!
وزير خارجه امريكا بسياري از «بايد»ها و «نبايد»‌ها را براي رژيم ايران مشخص كرد كه به نظر نمي‌آيد در توان و ظرفيت و ماهيت اين رژيم باشد. به همين خاطر بايد در انتهاي نه چندان دورِ آن، تولد چيز ديگري را انتظار كشيد. وزير خارجه ايالات متحده امريكا همچون پريزيدنت ترامپ در سخنراني‌اش ايران را متعلق به مخالفان رژيم ايران دانست و منجمله گفت: ”رژیم ایران از اعتراضات مردم ایران و به ویژه زنان می‌ترسد”. و اين اشاره آشكاري به مقاومت ايران است كه توسط خانم مريم رجوي رهبري مي‌شود و سكاندار نبرد با اين رژيم است.
در حالي كه قيام مردم ايران به طور چشمگيري در سراسر ايران ادامه دارد و اعتصاب كاميونداران در نزديك به 200 شهر ايران، جديدترين آن است، و در حالي كه مقاومت ايران خود را براي برگزاري گردهمايي سالانه خود در روز 30 ژوئن آماده مي‌كند ضروري است سه حقيقت اساسي را كه در گردهمايي سال گذشته ايرانيان در پاريس اعلام گرديد، برای رسیدن به‌‌ آزادی ایران و صلح و آرامش در منطقه يادآوري كنيم:
اول:‌ ضرورت سرنگونی رژیم ولایت فقیه،
دوم: در دسترس بودن سرنگونی این رژیم،
سوم: وجود یک آلترناتیو دموکراتیک و مقاومت سازمان‌یافته، برای به‌زیر کشیدن استبداد مذهبی.
با هم به استقبال برگزاري گردهمايي سالانه مقاومت ايران برويم.


No comments:

Post a Comment