Saturday, May 12, 2018

«تلگرام» در ايران زنداني شد!


«تلگرام» در ايران زنداني شد!
عبدالرحمن مهابادي، نويسنده و تحليلگر سياسي
روز دوشنبه نيروي قضائيه تحت امر ولي فقيه حاكم بر ايران دستور به مسدودسازي كامل وب سایت و اپلیکیشن شبکه اجتماعی تلگرام را صادر و اعلام نمود كليه دارندگان تلگرام بايد طوري آنرا مسدود كنند كه محتواي شبكه مزبور اساسا قابل دسترسي نباشد. اين ارگان تحت امر علي خامنه‌اي متخلفين را به مجازات تهديد كرد.
قضائيه رژيم اين واقعيت را پنهان نمي‌سازد كه علت بستن تلگرام استفاده قيام‌آفرينان از اين شبكه در قيام پنج ماه پيش بوده است. مسدود كردن تلگرام علاوه بر نشان دادن وحشت رژيم از شعله‌ور شدن قيام، فريبكاري جناح روحاني شياد را نيز برملا مي‌كند. زيرا در اطلاعيه قضائيه رژيم به وضوح پيداست كه باندهاي مختلف رژيم و منجمله روحاني و شركاي آن كه تا قبل از اين خود را مدافع تلگرام نشان مي‌دادند در اين تصميم‌گيري شركت داشته‌اند.
آنچه مضحك مي‌نمايد تلاشهاي اين رژيم براي مسدودكردن شبكه‌هاي اجتماعي است. هر دو جناح رژيم كه تصميم گرفته‌اند تلگرام را مسدود كنند، دريافته‌اند كه قيام مردم ايران نه تنها سر بازايستادن ندارد بلكه در جهت اثبات و عملي كردن شعارهاي قيام، به‌خصوص مورد هدف قرار دادن هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا در حال پيشروي است. افزون بر آن، اكنون روز به روز شرايط بين‌المللي نيز در جهت همسو‌شدن با قيام مردم در حال تحول است. آنها دريافته‌اند اگرچه شرايط بد اقتصادي، زندگي يوميه را بر مردم تلخ و سنگين نموده، اما آنها مقدم بر هرچيزي، از اين رژيم و عوامل رژيم و خائنان به مردم منزجر بوده و هرجا فرصتي يابند آنچه را كه در «دل» دارند عملي مي‌كنند.
مردم شهرهاي مختلف ايران و در پيشاپيش آنان قيام‌آفرينان اكنون در مدخل ورودي گام آخر قيام خود براي آزادي ميهنشان از چنگال رژيم ولايت فقيه، اكنون در جستجوي سلاح و ايام جهاد عليه حاكمان مستبد هستند و خاموشي و سازش در برابر اين رژيم را مرز سرخ كرده‌اند. اين امر در شعارهاي مردم كازرون در استان فارس در اعتراضات‌شان عليه دولت كه در روزهاي گذشته صورت گرفت نگاه بكنيد. به خوبي بر آن نمايان است: «واي به روزي كه مسلح شويم»، «اگر خيانت بشه، كازرون قيامت مي‌شه»، «هيهات مناالذله». آنها همچين در مقابل عوامل رژيم كه هميشه شعار «مرگ بر امريكا» سر مي‌دهند شعار مي‌دادند: «دشمن ما همین جاست - دروغ میگن آمریکاست».

اينها از علائم دوران پاياني رژيم ديكتاتوري حاكم بر ايران است. در هفته‌هاي اخير استان‌های ديگر ایران شاهد بروز اعتراضات با دلایل گوناگون بوده است. از زمان اعتراضات سراسری دی ماه بنا به دلایل سیاسی، در خوزستان بابت نابرابری مليتي، در اصفهان بابت بحران آب، در کردستان بە علت بستن مرزها و كشتار کولبران و تظاهرات مردم شمال جهت دریافت سرمایە خود از بانکهای ورشکسته، اعتراض‌های گسترده‌ای آغاز شده است كه پاسخگويي به هر كدام از آنها از ظرفيت و ماهيت اين رژيم خارج است.
اين رژيم با روي كار آمدنش در سال 1979 كارش را با دستگيري و زنداني كردن «آزادي» آغاز كرد و با كشتار «آزاديخواهان» ادامه داد و اكنون به زنداني كردن «تلگرام» و هر آنچه به مردم خدمتي برساند متوسل شده است. مقامات اين رژيم در حالي كه بيش از 33 درصد از مردم اين كشور 85 ميليوني زير خط فقر بسر مي‌برند و آمار بيكاران، معتادان و بيماران هر كدام با يك عدد دو رقمي ميليوني است، هر كدام با غارت اموال مردم به شخصيتهاي ميلياردي تبديل شده‌اند. آنها نه تنها حاضر به حل مشكلات مردم نيستند بلكه بر موج سركوب و زندان و شكنجه و اعدام افزوده‌اند.

رئیس پلیس سایبری رژیم ملاها (پاسدار کمال هادیفر) روز 3 مي 2018 اعلام کرد که در سال گذشته ايراني بیش از ۷۰هزار کاربر فضای مجازی دستگیر شده‌اند. بیش از ۳۹هزار فقره جرائم سایبری کشف شده است و رشد نزدیک به ۱۰برابری جرائم به نگرانی های ما افزوده است... (خبرگزاری حکومتی ایلنا). پيش از اين، رئيس مجلس خبرگان رژيم (احمد جنتي) گفته بود: «فضای مجازی بلا و مشکلی است که به جان ما افتاده است..». در روز 29 آوريل گذشته نيز رئيس قوة قضائية تحت امر ولي فقيه ملاها گفته بود: «شبکه‌های اجتماعی امروز برای تخریب ارکان نظام، به خدمت (مجاهدين خلق) درآمده است».
واقعيت موضعگيري‌هاي هيستريك ملاهاي حاكم بر ايران و تلاشهاي آنها براي محروم كردن مردم از شبكه‌هاي اجتماعي اين است كه آنها نمي‌خواهند مردم با هم تبادل اطلاعات كنند و نسبت به واقعيت‌هاي جامعه ايران مطلع شوند. آنها مي‌خواهند كه مردم ايران هرآنچه را كه رسانه‌هاي رژيم مي‌گويند بشنوند و باور كنند. زيرا كه اين رسانه‌ها تماما دروغ مي‌گويند. دروغگويي‌هاي رسانه‌ها و مقامات اين رژيم اكنون حتي زبانزد بسياري از مقامات ريز و درشت رژيم ايران نيز شده است.
واقعيت روي آوردن مردم به منابع و رسانه‌هاي غير رژيمي، يا به عبارت ديگر روي آوردن مردم به رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي مقاومت ايران از علائم ديگر پيشرفت قيام و وحشت رژيم از آن است. از اين روست كه در ايران كنوني، هر خواسته صنفي يا اقتصادي، بلافاصله به يك خواسته سياسي عليه رژيم تبديل مي‌شود. زيرا مردم دريافته‌اند كه اين سرمنشاء همه مشكلات جامعه ايران رژيم است. اين رژيم از مردم و براي مردم نيست و بايد كه سرنگون شود.
اگرچه مسدودكردن شبكه‌هاي اجتماعي و محروم كردن مردم از تكنولوژي و امكان ارتباطي و اطلاع رساني بخشي از نقض حقوق بشر و جناياتي است كه در كارنامه سياه اين رژيم وجود دارد اما قطعا قيام براي آزادي با شتاب هرچه بيشتر به راه خود براي به زير كشيدن ديكتاتوري ملاها ادامه مي‌دهد. در اين مسير، آنچه بر جامعه جهاني است علاوه به محكوميت نقض حقوق بشر و دستگيريها و مسدودكردن تلگرام، اقدامات لازم را برای مقابله با این قانون‌شکنی بین‌المللی و همچنین برای دسترسی آزادانه مردم ایران به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات امن مي‌باشد.



No comments:

Post a Comment