Friday, November 11, 2016

گزینه‌های احتمالی کابینه دونالد ترامپ و هراس آخوندها



سپاه پاسداران حکومت آخوندی در خبرگزاری خود نوشت: نشریه پولیتیکو در گزارشی روز چهارشنبه به معرفی برخی از گزینه‌های احتمالی دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای سمت‌های کلیدی وزارت دفاع و وزارت‌خارجه پرداخته است. «نیوت گینکریچ»، رئیس قبلی مجلس نمایندگان آمریکا که یکی از حامیان سرسخت دونالد ترامپ بود یکی از گزینه‌های تصدی وزارت‌خارجه آمریکاست. در سیاست (نظام) ستیزانه وی همین بس که در نشست چند ماه پیش (مجاهدین) در پاریس حضور داشت و حرفهای تُندی علیه (نظام) به زبان آورد.

خبرگزاری سپاه پاسداران افزود: «باب کورکر»، رئیس فعلی کمیته روابط خارجی سنا که از جدی‌ترین منتقدان «برجام» و حامی تحریم‌های سرسختانه علیه (نظام) است گزینه دیگری است که طبق ادعای پالیتیکو ترامپ مد نظر دارد.
«جان بولتون»... سفیر اسبق واشینگتن در سازمان ملل متحد، سومین گزینه احتمالی برای رسیدن به سمت ریاست دستگاه دیپلوماسی آمریکا است... .
برای وزارت دفاع، «جف سشنز»، سناتور جمهوریخواه که او هم از مخالفان توافق هسته‌یی است، یکی از گزینه‌های ترامپ است. «استفان هادلی»، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا یکی دیگر از گزینه‌های تصدی این سمت است... .
خبرگزاری حکومتی عصر ایران تحت عنوان «کابینه احتمالی ترامپ» نوشت:
چه کسانی اعضای کابینه احتمالی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا خواهند بود؟
این سوالی است که از نخستین دقایق پس از اعلام پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا محل بحث و گمانه زنی رسانه‌یی شده است.
چند تن از اعضای اصلی کابینه احتمالی ترامپ عبارتند از:
به ترتیب از سمت راست:
1- راینس پربباس: رئیس کارکنان کاخ سفید
2- رودی جولیانی: دادستان کل
3- نیوت گینگریچ: وزیر امور خارجه
4- جف سشنز: وزیر دفاع
5- کریس کریستی: وزیر بازرگانی
6- استیون ناچین: وزیر خزانه‌داری
7- مایکل فلین: مشاور امنیت ملی
خبرگزاری حکومتی عصر ایران سپس افزود: البته این نامها در حد گمانه زنی است؛ اما در بین این اسامی نام دو نفر وجود دارد که ارتباطات بسیار گسترده‌یی با (مجاهدین خلق) دارند. نیوت گینگریچ وزیر احتمالی امور خارجه ترامپ و رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک و گزینه احتمالی ترامپ برای سمت دادستان کل ایالات متحده است.

No comments:

Post a Comment