Wednesday, December 27, 2017

پشتيباني مالي تروريسم در جهان!

پشتيباني مالي تروريسم در جهان!
عبدالرحمن مهابادي، نويسنده و تحليلگر سياسي
اخيرا مقامات رژيم ايران نسبت به تصویب طرح افشای داراییهای خامنه‌ای و سران رژیم در کنگره آمریکا خشم خود را ابراز داشتند و آن را يك طرح ”ضدايراني” توصيف كردند.
بنابه تجربيات 39 سال گذشته، از ويژگي‌هاي نظام ديكتاتوري و فاشيستي حاكم بر ايران است هر آنچه را كه با موجوديت و بقاي‌اش ناسازگار باشد آن را ”ضدايراني” و ”ضداسلامي” معرفي كند. زيرا مقامات اين رژيم به دروغ خود را وارث ايران و اسلام دانسته و فراتر از آن، خود را نماينده خدا بر روي زمين مي‌دانند!
اخيرا كنگره آمریکا، در تاريخ 14 دسامبر 2017 لایحة شماره 1638 را برای شناسایی سرمایه‌ها و دارایی‌های بالاترین سردمداران رژیم ديكتاتوري حاكم بر ايران را به تصویب رساند. در اين رابطه، رئيس كميته خدمات مالی در كنگره، رژيم ايران را اصلي‌ترين حکومت حامی تروریسم در جهان دانست.
شماری از سردمداران و نهادهای رژیم آخوندی که لایحة 1638 به شناسایی اموال و سرمایه‌های آنها فراخوان می‌دهد، عبارتند از: ولی فقیه و رئیس‌جمهور رژیم آخوندی، اعضای شورای نگهبان و مجلس خبرگان، اعضای نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، فرمانده سپاه پاسداران و معاون وي، و هم‌چنین فرماندهان و معاونان نیروی زمینی، نیروی هوا و فضا و نیروی دریایی سپاه، فرمانده بسیج ضد مردمی، فرمانده نیروی تروریستی قدس، فرمانده نیروی انتظامی رژیم و رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم آخوندی و ....

تصویب اين لايحه بعد از لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی توسط خزانه‌داری آمریکا، اقدامی برای شناسایی سرمایه‌های مقامات رژیم در داخل آمریکا و یا در هر نهاد مالی در خارج از این کشور است. بر اساس لايحه مزبور، اين تعداد از سران رژيم كه حدود 80 تن مي‌شوند، از طريق سوءاستفاده از مناصب خود توانسته‌اند بخش اعظم اقتصاد ايران را به كنترل خود در بياورند. اين در حالي است كه عمده جمعيت 85 ميليوني ايران در وضعيت بد اقتصادي قرار داشته و بنابر آمار رسمي بيش از 33 درصد از مردم ايران نفر زير خط فقر قرار دارند.
در لايحه مزبور آمده است: ”نهادینه‌شدن فساد و تبعیض به سود خویشاوندان در حیطه اقتصاد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، از ویژگی‌های حکومت ایران است و به‌طور خاص به‌نحو وسیعی از سپاه پاسداران در اکثر بخش‌های عمده اقتصاد کشور استفاده شده و کنترل آنها در دست سپاه است”.

قرار است مجلس سناي امريكا نيز بعداز تصويب، براي اينكه تبديل به قانون شود آن را به رئيس جمهور امريكا ارائه دهد. اين لايحه دولت آمریکا را موظف خواهد کرد ظرف 90روز مشخص کند که هر کدام از سران اصلی رژیم، چه میزان پول و سرمایه در خارج از ایران دارند و به چه نحوی این سرمایه‌ها را به خارج منتقل کرده‌اند.
موسسه بورگن ثروت رهبر ملاهاي حاكم بر ايران، علي خامنه‌اي را حدود ۹۵ میلیارد دلار برآورد کرده است. براساس آمارها تنها ۵ درصد از جمعیت ایران که شامل رهبر و خانواده او و اطرافیان و وابستگانشان همه ثروت کشور را در دست دارند و ۹۵ درصد جمعیت کشور در فقر به سر می‌برند.
بنابه اسناد و شواهد بسيار، اقتصاد كشور ثروتمندي همچون ايران كه اكنون در دست رژيم ديكتاتوري مذهبي حاكم بر آن است، تماما صرف پروژه‌هاي سركوب مردم در داخل و پروژه‌هاي صدور تروريسم در خارج از مرزها و به‌طور خاص در كشورهاي منطقه، عراق، سوريه، لبنان، يمن و ... مي‌گردد. پروژه سلاح اتمي نيز از جمله چنين پروژه‌هاي شومي است كه در آن، جهان معاصر با آن مورد تهديد قرار گرفته است.
هم اكنون تحولات جهاني و به‌خصوص در اين منطقه از جهان، يعني خاورميانه شتاب گرفته كه در آن، سرنگوني رژيم ولايت فقيه با سرعتي سرسام آور نزديك شده است. ديرزماني بود كه به علت سياست مماشات در غرب، دنيا به كام سران اين رژيم بود و آنها آنگونه كه مي‌خواستند مردم را كشتار، سرمايه‌هاي آنها را غارت، سرنوشت ديگران را تيره، و رو به بسط امپراطوري اسلامي داشتند.
اكنون دوران جديدي فرا راه ايرانيان قرار گرفته كه در آن اميد و باور به سرنگوني اين رژيم فرتوت از يك طرف، و آمادگي مقاومت ايران براي برداشتن گام نهايي در جهت برقراري حاكميت مردمي مورد توجه جهانيان قرار گرفته است. دوراني كه در نقطه كانوني آن، حرف آخر را مردم و مقاومت ايران مي‌زند.
بنابراين آنچه ضروري مي‌نمايد، اقدام جامعه جهاني در امر  به رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت ایران بعنوان جایگزین دمکراتیک دیکتاتوری مذهبی و تروریستی است. سرنگونی این رژیم حتمی، در دسترس و كليد آن در دست مردم و مقاومت ايران است. حمايت عملي از سرنگوني اين رژيم، تنها راه حل همه مشکلات و معضلات ایران، منطقه و جهان است.


No comments:

Post a Comment