Friday, December 8, 2017

افعي ولايت فقيه!



 
افعي ولايت فقيه!

عبدالرحمن مهابادي، 
نويسنده و تحليلگر سياسي
از زمان روي كار آمدن رژيم مذهبي حاكم بر ايران تاكنون، اين رژيم به ميزاني كه اكنون مشاهده مي‌شود، منفور و مطرود نبوده است. اين امر قبل از هر چيز به گستاخي رژيم در امر دخالت در كشورهاي منطقه برمي‌گردد. زيرا هيج دليلي منطقي وجود ندارد كه كشورهاي عربي خواهان جنگ با اين رژيم باشند. وليعهد عربستان كه اخيراً ولي فقيه حاكم بر ايران را ”هيتلرجديد” خوانده بود مي‌گويد: ”ما خواهان اين نيستيم كه هيتلر در ايران، آنچه را كه در اروپا اتفاق افتاد را در خاورميانه تكرار كند”.
كشورهاي اتحاديه عرب اخيراً در اجلاس خود در رياض ضمن محكوم كردن دخالتهاي رژيم ايران در امور كشورهايشان، تهديد كردند كه پرونده رژيم ايران را به شوراي امنيت سازمان ملل خواهند برد. اين يك زنگ خطر جدي براي رژيم ايران است كه توسط كشورهاي عربي به صدا درآمده است.
اخيرا در برخي كشورهاي عربي، موجي از تروريسمِ شدت گرفته مشاهده شده كه شليك موشك از خاك يمن به سمت رياض، پايتخت عربستان و همچنين جنايت تروريستي در شبه جزيره سينا مصر از آنجمله‌اند.كشورهاي عربي همچون كشورهاي غرب به تجربه آموخته‌اند كه سرمنشاء تروريسم جهاني، رژيم بنيادگراي حاكم بر ايران است كه هر بار با جامه و عمامه يا شعارها و عناوين مختلف وارد صحنه مي‌شود.

طبيعي است كه رژيم براي جان سالم به در بردن از عواقب اقدامات تروريستي خود و جاخالي دادن در برابر خشم و كين مردمان و دولتها ادعا كند كه با تروريست‌ها نيست و در جنگ با تروريستها است. اما اين ادعا ديگر كهنه شده و نزد دولتها و مردمان عرب خريداري ندارد. افشاي اخير اسناد روابط اين رژيم با القاعده كه يكي به ظاهر شيعه و ديگري به ظاهر سني، از اسناد اين واقعيت مهم است.
ايرانيان مخالف رژيم مذهبي ايران تجارب بيشتري در شناخت ماهيت اين رژيم دارند. آنها نمونه‌هاي زيادي را يادآور مي‌شوند كه مذاكره با اين رژيم و همچنين پيداكردن جناح ميانه‌رو در درون اين رژيم سرابي بيش نيست. آنها اسناد و مدارك متعددي را نشان مي‌دهند كه اين رژيم عليه همه اديان آسماني، مذاهب (و حتي شيعه)، اقوام و همچنين پيروان مكاتب غيرمذهبي است. در اثبات اين امر نمونه‌هاي زيادي بازگو مي‌كنند كه اگر نيرو يا جرياني، با هر عقيده و مرام مذهبي يا غيرمذهبي، شروط رژيم حاكم بر ايران در همكاري سياسي و تروريستي را بپذيرد، اين رژيم برخلاف ادعاهاي تبليغاتي‌اش، آن را زير پر و بالهاي خود جاي خواهد داد و از نظر مالي و مادي آن را تامين خواهد نمود.
پاسدار محمد جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در روز 26 دسامبر بر سر قبر خميني به دخالتهای تروریستی در کشورهای منطقه اعتراف کرد و گفت:‌ ”امروز هسته‌های مقاومت مسلحانه در کشورهای منطقه ایجاد شده و در دیگر کشورها نیز حلقه‌های کوچک مقاومت شکل گرفته و در آینده نزدیک تاثیرگذاری آنها را می‌بینیم”. وي در سخنراني‌اش همچنين گفت: ”مثل حزب‌الله لبنان و لشکر عظیم حشدالشعبی عراق و در یمن و دیگر کشورها و تجربیات انتقال یافته است”.
بنابراين وقتي يك عمل تروريستي در كشورهاي منطقه صورت مي‌گيرد نبايد ريشه‌يابي عمل را پشت عناوين و نشانه‌ها نگه‌داشت. زيرا وقتي يك اجماع نظر منطقه‌يي و جهاني وجود دارد كه رژيم بنيادگراي حاكم بر ايران حامي تروريسم و بانكدار تروريسم در جهان است بايد در هر عمل تروريستي ابتدا رژيم ملاها را نشانه رفت مگر اينكه خلاف آن ثابت شود.
در ماههاي اخير بسياري از مقامات عربي و غربي اذعان داشته‌اند كه در هر عمل تروريستي در منطقه اثر پا يا اثر انگشت رژيم ايران در آن وجود دارد. اين يك پيشرفت بزرگ و مهم در مبارزه با تروريسم است. پيشرفتي كه بايد كه خشكاندن سرمنشاء آن در تهران بيانجامد!
شوراي ملي مقاومت ايران كه ائتلافي از جريانات ايراني مخالف رژيم ولايت فقيه حاكم بر ايران است، طي بيانيه‌يي ضمن محكوم كردن اقدام تروريستي اخير در مصر اعلام كرد: ”جنايت فجيع عليه بشريت در شبه جزيره سينا، آنهم عليه نمازگزاران، يك بار ديگر نشان داد كه تروريسم جنايتكارانه تحت باندرول اسلام چه در لباس شيعه و چه در لباس سني نه تنها هيچ ربطي به اسلام ندارد بلكه رو‌در‌روي تعاليم عاليه آن است”.
از علائم ديگر پيشرفت بر روي خط درست عليه تروريسم اين است كه اكنون كسي براي ادعاهاي رژيم ايران در مبارزه با تروريسم ارزش و اعتباري قائل نيست. زيرا دست رژيم در اين رابطه رو شده است. اين رژيم سعي دارد اقدامات تروريستي خود را به اسم ديگران به ثبت برساند يا اينكه بگويد ”من نبودم” يا در برخي موارد سكوت پيشه كند. البته كه رژيم ملاها نيز براي چنين منظوري سناريوها و افراد مشخص خود را دارد كه تحت عناوين مختلف و بعضا هم تحت پوشش ”مخالف رژيم” در صحنه رسانه‌يي ظاهر مي‌شوند. در اينجا لازم مي‌دانم به عنوان يك نويسنده ايراني مخالف رژيم سركوبگر حاكم بر ايران از رسانه‌ها و به‌طور خاص رسانه‌هاي عربي بخواهم كه در اين رابطه هوشيار باشند و اجازه ندهند كه رسانه آنها مورد سوءاستفاده رژيم ايران و عوامل آن قرار بگيرد.
واقعيت اين است كه تروريسم در ابعاد امروزي‌اش با روي كار آمدن فاشيسم ديني در ايران در سال ۱۹۷۹ بارز شده است. چهار دهه است كه رژيم ولايت فقيه حاكم بر ايران به طور عملی پايتخت صدور تروريسم و بنيادگرايي و مشوق، مروج، آموزش دهنده و صادر كننده و زمينه ساز تروريسم است وكليه جريانات تروريستي به صورت مستقيم يا غيرمستقيم با اين افعي ولايت فقيه در تهران ارتباط دارند. از اين رو سر اين مار خطرناك را در تهران به سنگ كوبيد!

No comments:

Post a Comment