Thursday, December 14, 2017

رژيم ايران رأس فتنه است!



رژيم ايران رأس فتنه است!

قاتل علي عبدالله صالح كيست؟

عبدالرحمن مهابادي، نويسنده و تحليلگر سياسي

روز يكشنبه 3 دسامبر علي عبدالله صالح، رئيس جمهور اسبق يمن كه در سه سال اخير در اتحاد با شبه‌نظاميان حوثي وابسته به ايران بود، با گذشت مدت كوتاهي از جدائي‌اش از جريان حوثي‌هاي وابسته به رژيم ايران توسط مزدوران رژيم ايران ترور گرديد.

به گفته شاهدان عيني، در آن روز، نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح، چندین خیابان در مرکز شهر صنعا را بسته و نیروهای زیادی در آنجا مستقر کردند. صالح شش روز قبل‌تر خواستار گشودن صفحه جديدي با ائتلاف عربي شده بود و اين امر با اهداف شوم رژيم ايران در اين كشور در تعارض بود.

واقعيت صحنه اين را به ما مي‌گويد كه رژيم و حوثي‌ها مردم صنعا را به گروگان گرفته‌ و آنها را سپر دفاعي خود كرده‌اند. روز 14 نوامبر، جوان، ارگان سپاه پاسداران رژيم ايران با آه و افسوس از تغییر جهت اوضاع در یمن نوشت: همه چیز به نفع (ما) پیش می‌رفت که علی عبدالله صالح که در چند سال گذشته در کنار (ما) بود به خیانتی بزرگ دست‌زده است. کیهان، ارگان علي خامنه‌اي در خصوص شليك موشك به ابوظبي با تیتر بزرگ در صفحه اول نوشت: برق از چشم ابوظبی پرید. ریاض در وحشت از شلیک بعدی. (کیهان 13/ آذر/96)

پاسدار محمد جعفری فرماندة سپاه پاسداران یک روز پس از قتل علی عبدالله صالح و اعدام 200تن از هواداران وی در یمن، از شبه‌نظامیان حوثی حمایت کرد و گفت: ”شاهد بودیم که در یمن قصد داشتند چه کودتایی انجام دهند که این توطئه در نطفه خفه شد”. آخوند حسن روحانی، رئيس جمهور ملاها نيز یک روز پس از اين قتل مدعی شد:‌ ”یمن هم از دست متجاوزین نجات پیدا کرده و متجاوزین را پشیمان خواهد کرد”.

ترور علي عبدالله صالح يك واقعه مهم در تاريخ اين كشور است و جنگ مردم با حوثي‌هاي وابسته به رژيم ايران را وارد مرحله جديدي نمود. مرحله‌يي كه در آن، همچون سوريه، زمان به زيان رژيم در حركت است.

سياست جامعه جهاني در رابطه با جرياناتي همچون حزب الله لبنان باعث گرديده كه رژيم ايران به فكر تشكيل جرياناتي از اين قبيل در كشورهاي منطقه و منجمله در يمن بيافتد. به همين دليل شاهد هستيم كه در سه سال اخير حمايت رژيم ايران از حوثي‌ها در يمن، همچون حزب الله لبنان در كانون توجهات و حمايت‌هاي مالي و تسليحاتي رژيم ايران بوده و بارها اين ارتباط خطرناك به طور مستند افشا شده است. اما كوتاهي و بي‌عملي غرب باعث شده اين روند خطرناك در منطقه ادامه يابد و منجر به رشد و گسترش آن گردد.

اما تحولات اخير يمن و ترور علي عبدالله صالح، رهبر كنگره ملي چند پيام مهم دارد:

اولا: قاطعيت عليه رژيم ايران و اقدام عملي در اين رابطه، تنها راهي است كه مي‌تواند اين رژيم را مهار و در تداومش راه براي تغيير آن را هموار سازد. سياستي كه مبتني بر قاطعيت عليه رژيم و عواملش در منطقه باشد، در گام اول منجر به شقه شدن جبهه رژيم ايران در منطقه مي‌گردد. كمااينكه در يمن چنين شد و منجر به جدايي كنگره ملي از حوثي‌هاي وابسته به رژيم ايران گرديد.

ثانيا: رژيم ايران هرجا منافع خود را در خطر ببيند، از هيچ جنايتي فروگذار نكرده و نمي‌كند. نمونه‌هاي متعددي در داخل ايران وجود دارد كه اين رژيم حتي از نزديكترين مهره‌هاي خود نيز نگذشته و هرجا چنين خطري احساس كند آنان را به قتل مي‌رساند. به‌خصوص در دوران جديدي كه منطقه در آن قرار گرفته، رژيم ايران موجوديت خود را در خطر مي‌بيند.

ثالثا: هر جرياني كه با رژيم ايران رفته باشد تحت نفوذ رژيم ايران بوده و نخستين اقدامي كه رژيم در درون جريان مزبور خواهد كرد، تشكيل سيستمهاي لازم براي مهار يا نابودي اين جريان در صورت لزوم است. از همين منظر هنگامي كه چنين جرياني بخواهد تغيير موضع داده و به صف انقلاب و مردم بپيوندد، نخستين كار آن بايست رژيم‌زدايي حفاظتي و امنيتي در صفوفش باشد. وگرنه همانند ترور علي عبدالله صالح و بسياري نمونه‌هاي ديگر، سر بزنگاه، سر آن بر سر دار خواهد رفت.

آنچه فوقاً مورد اشاره قرار گرفت نخستين درسهايي است كه از تحولات اخير در يمن مي‌توان آموخت. اما درس بزرگتر و در عين حال مؤثرتر و مهمتر براي كشورهاي منطقه خاورميانه اين است كه اين كشورها در جهت تغيير رژيم ايران در دوران جديد گام بردارند. تغيير رژيم ايران كه تنها و تنها در يد شرعيت و قدرت مردم و مقاومت ايران است را به رسميت بشناسند و حمايت مادي و معنوي از آن را در اولويت كار خود قرار دهند. اين يك گام ضروري و مبرم است و هر روز كه در آن تعلل و تأخير صورت گيرد خطرات بيشتري را براي اين منطقه از جهان در پي خواهد داشت. شوراي ملي مقاومت ايران كه مردم ايران را نمايندگي مي‌كند، از هر نظر براي ايفاي اين امر مهم و خطير آماده و در دسترس است.

Abdorrahman.m@gmail.com

 

No comments:

Post a Comment