Monday, September 24, 2018

شكست رژيم ملاها بر روي شبكه‌هاي اجتماعي


شكست رژيم ملاها بر روي شبكه‌هاي اجتماعي
نگاهي به يك تجربه تاريخي در ايران و توئيت اخير وزير امور خارجه ملاهاي حاكم!
عبدالرحمن مهابادي، نويسنده و تحليلگر سياسي
در رويارويي مردم با ديكتاتور حاكم بر كشورشان، گاهاً واقعيتها طوري عمل مي‌كنند كه زبان مقامات ديكتاتوري به اعتراف گشوده شود. توئيتي كه اخيرا وزير خارجه رژيم ملاهاي حاكم بر ايران كرد جديدترين نمونه آن است.
محمد جواد ظريف در تويت خود خطاب به مدير تويتر نوشت: ”سلام جک. توئیتر حساب کاربران واقعی ایرانی شامل مجریهای تلویزیونی و دانشجویان را با فرض این‌که بخشی از یک عملیات نفوذ هستند بست. چطور است به روباتهای واقعی! در تیرانا که به برنامه تبلیغی تغییر رژیم در ایران ادامه می‌دهند، نگاهی بیاندازید؟.
توئيت وزير امور خارجه ملاها آدمي را ياد اين جمله ارتشبد غلامرضا ازهاري مي‌اندازد كه براي تكذيب اين واقعيت كه مردم شب‌ها بر روي بام‌هاي خانه‌ها مي‌روند و عليه حكومت شاه شعار مي‌دهند، در روز 20 آذرماه 1357 در مجلس سنا طي نطقي گفت: «اينها دروغ است. ضبط صوت گذاشته‌اند روي پشت بامها و صداي آن را بلند مي‌كنند. شعارهاي پشت بام مردم، صداي نوار ضبط است”. ازهاري كه از 15 آبان 1357 تا 11 دي‌ماه 1357 نخست وزير رژيم ديكتاتوري محمدرضاشاه پهلوي بود، سه روز بعد، يعني در 14 دي‌ماه از ايران فرار كرد. به دنبال وي 12 روز بعد نيز شاه فرار كرد و 25روز بعد نيز رژيم شاه سقوط و قيام مردم ايران به پيروزي رسيد.
بر كسي پوشيده نيست كه عبارت «رباتهاي واقعي! درتيرانا» اشاره به مجاهدين خلق است كه تا دو سال قبل در محاصره رژيم ملاها و نخست وزير دست نشانده‌انش، نوري مالكي، بارها سوژة كشتار خونين نظامي، موشكي و جنگ رواني ملاها بودند. مجاهدين در يك كارزار بين‌المللي، پيروزمندانه عراق را ترك و در تيرانا پايتخت كشور اروپايي آلباني مستقر شدند. كارشناسان امور ايران، هجرت مجاهدين از عراق به آلباني را يك شكست استراتژيك براي ملاها اعلام كردند. زيرا ملاها بر اين بودند تا نگذارند حتي يك مجاهد به سلامت عراق را ترك كند. اما مجاهدين نه تنها نابود نشدند بلكه قيام مردم ايران عليه ديكتاتوري را پايه‌ريزي كردند.

بعداز اينكه رهبر ملاهاي حاكم بر ايران، علي خامنه‌اي در روز 19 دي ماه گذشته به اين حقيقت اعتراف نمود كه مجاهدين در پشت قيام مردم عليه ديكتاتوري هستند، قيام به قدري شكل جدي‌ به خود گرفت كه سرآغاز يك تحول جدي در رابطه با ايران گرديد. زيرا از زماني كه قيام از عنصر رهبري برخوردار شد، چشم‌انداز و نقشه مسير روشن و اين امر اراده‌ها را صيقل، صفوف را فشرده، گامها را مستحكم‌تر نمود. اينگونه بود كه قيام سازمانيافته گرديد و ديكتاتوري ملاها به لاك دفاعي فرو رفت و جامعه جهاني در كنار مردم و عليه ديكتاتور جاي گرفت.
بدون اينكه بخواهم وارد جزئيات امر شوم، مي‌خواهم روي نقش بي‌بديل انترنت و شبكه‌هاي اجتماعي در امر قيام مردم انگشت بگذارم كه اندكي بعداز آغاز قيام، مقامات اين رژيم به آن اعتراف كردند. آنها ابتدا اعلام كردند كه مجاهدين از طريق انترنت و شبكه‌هاي اجتماعي وارد صحنه‌ شده‌اند و لذا سعي بر بستن شبكه‌هاي فوق نمودند. ديري نپائيد كه به وجود و حضور «كانون‌هاي شورشي» در ميان مردم نيز اعتراف كردند.
مقامات عاليرتبه رژيم ديكتاتوري ملاها در بررسي و ارزيابي وضعيت به اين نتيجه رسيدند كه براي مقابله با مقاومت ايران، «بخش سايبري» تشكيل دهند. ارتش سايبري سپاه پاسداران با هزينه كلان و با هزاران اكاونت و كاربر براي شيطان‌سازي عليه مجاهدين تشكيل شد. ناگفته نماند كه بقاياي رژيم سابق نيز به ياري آنها شتافته و در يك همصدايي تهوع آور با آنان مشغول به كار شدند!
اين يكي كه لرزان و فرتوت و رو به سقوط بود اعلام مي‌كرد كه مجاهدين فاقد پايگاه مردمي هستند. بقاياي رژيم سابق نيز به تكميل ادعاي آخوندها برخاستند و مي‌گفتند مردم ”شاه” مي‌خواهند. اما كسي آنها را جدي نگرفت. چون واقعيت‌ها سرسخت‌تر از آن بود كه ياراي ايستادن در برابرش باشند. بسيار طبيعي بود كه اين دو، موضعي جز اين نداشته باشند. زيرا مجاهدين با ديكتاتوري شاه جنگيده بود و عليه ديكتاتوري ملاها نيز در جنگ بودند.
توئيت وزير امور خارجه ملاها چند واقعيت را در خود داشت. از يك طرف آدرس يگانه آلترناتيو دمكراتيك اين رژيم را يك بار ديگر به جهانيان نشان داد و از طرف ديگر ضعف و شكنندگي و شكست رژيم در برابر قيام و مقاومت ايران را عرضه نمود. چشم‌اندازي كه بعداز اعلام ارتشبد ازهاري پيش روي مردم قرار گرفت اكنون يك بار ديگر در حال تكرار شدن است. با اين تفاوت كه شايد كشوري يافت نشود تا سران اين رژيم را بپذيرد.
لازم به ذكر است كه مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ايران، آقاي محمد محدثين درخواست رسمی وزیر خارجه حکومت آخوندی برای بستن حسابهای مقاومت را اقدامی مضحک توصیف کرد و آن را ناشی از وحشت بزرگترین حامی تروریسم از قیام مردم ایران در آستانه تحریمهای نفتی که از ۱۳آبان شروع می‌شود دانست.
در ماه گذشته چند شرکت بزرگ سایبری مانند توئیتر، فیس‌بوک و آلفابت صدها حساب جعلی متعلق به رژیم و وزارت اطلاعات را بستند. توئیتر اعلام کرد: در همکاری با همتایان صنعتی، ما ۲۸۴حساب توئیتری را بستیم. طبق تحلیل موجود ما، به‌نظر می‌رسد منشأء بسیاری از این حساب‌ها ایران بوده است. رئیس سیاست امنیت سایبری فیس‌بوک گفت: «ما توانستیم این شبکه را به مطبوعات حکومتی در ایران مرتبط کنیم. به دنبال آن، کمپانی عظیم گوگل نیز اعلام کرد، ۵۸ حساب کاربری مرتبط با اقدامات رژیم آخوندی برای ارائه اطلاعات کذب در سراسر سیستم عامل های خود مانند یوتیوب، بلاگر و گوگل پلاس را حذف کرده است.


No comments:

Post a Comment