Saturday, April 6, 2019

با چشمي اشكبار و با چشمي پركين و خشم عليه حاكميت


با چشمي اشكبار و با چشمي پركين و خشم عليه حاكميت
نگاهي به پيامدهاي سيل در ايران و وحشت رژيم ولايت فقيه
عبدالرحمن مهابادي، نويسنده و تحليلگر سياسي
هنوز رسانه‌هاي حكومتي مملو از انعكاس شعار ”رونق توليد” در پيام نوروزي علي خامنه‌اي، رهبر آخوندها بود كه بارش سنگين باران و سيلي خروشان بخش وسيعي از خاك ايران را دگرگون نمود. همه چشم‌ها به ايران خيره و رو به مردم نگران و قلبهاي همدردي به طپش افتادند. عيد به گونه‌يي به عزا تبديل شد كه حتي مراسم سوگواري عزيزان نيز به حاشيه رانده شد! مردمي گرسنه و آواره، با قلبي دردمند و هراسان و در جستجوي عزيزان گمشده و مفقود و راهي براي نجات از وضعيت پيش‌آمده! چرا امسال همه ابرهاي سنگين رو به سوي ايران دارند! آيا نصيب مردم ايران «اين» بايد باشد؟ هرگز!
مواضع و اظهارات سران اين رژيم از ولي فقيه ملاها گرفته تا رئيس جمهورشان، از فرماندهان لشكري تا مسئولان كشوري به قدري تهوع‌آور است كه هرجا مي‌روند با نفرت مردم روبرو مي‌شوند. آنها با جمعيت 4 درصدي خود و در حالي كه بالاي 90 درصد از اقتصاد ايران را در اختيار خود دارند، نه تنها هيچ كمكي به مردم سيل زده نكرده‌اند بلكه بر دردهاي مردم به مراتب افزوده‌اند. نه حاضرند دست در جيب خود كرده و به ياري مردم بشتابند، و نه مي‌گذارند مردم ايران از كمك‌هاي كشورهاي ديگر بهره‌مند شوند. كشورهاي زيادي حاضر به كمك شده‌اند اما با موانع ايجاد شده توسط حاكميت ملاها مواجه شده‌اند. زيرا حاكميت مي‌خواهد كمك‌ها را از كشورها تحويل بگيرد و خودش آن را بين مردم توزيع كند!

سوابق امر موجب شده كه مردم ايران و دولتها و سازمانهاي خيريه بين‌المللي هيچ اعتمادي به اين اقدام رژيم نداشته باشند. و از پرداخت كمكهايشان به ارگانهاي حكومتي ملاها خودداري كنند. زيرا اين كمك‌ها بلافاصله توسط رژيم مصادره و آن را بر اموال نامشروع خود مي‌افزايند و قدري هم كه به دست مردم برسانند، طوري جلوه مي‌دهند كه انگار كمكي از جانب ملاها به مردم سيل‌زده است!
امام‌جمعه شیراز پس از سیل و پس از روبروشدن با مردم اين شهر به خبرنگاران گفت: «به میان مردم رفتم اما آن‌قدر فحش خوردم که اعصابم خرد است!».

برخلاف علي خامنه‌اي و ديگر سران رژيم ملاها، بحران نه «فقدان مديريت كارآمد» در رژيم، بلكه يك بحران سياسي برآمده از چهل سال غارت و كشتار مردم توسط ملاها و ارگان بقاي رژيم، يعني سپاه پاسداران رژيم است. آنها در هر شرايطي تنها به فكر غارت و كشتار مردم بوده و هستند. اين يك واقعيت روشن در صحنه ايران كنوني است كه همه بر آن اذعان دارند.
كساني كه اخبار سيل در ايران را دنبال كرده باشند به خوبي مشاهده كرده‌اند كه:
                     خسارات جاني و مالي اين سيل، صرفا از مردم بوده و نه حتي از يك نفر از عوامل اين رژيم.
                     چشم مردم سيل زده به جاي حاكميت، تنها به كمك‌هاي مردمي دوخته شده است.
                     رژيم ملاها مردم سيل‌زده را از امكانات لشكري و كشوري كه بسيار بسيار است محروم كرده است.
                     همچون ايام زلزله در كرمانشاه و غرب ايران در سال 2017 سران نظامي و دولتي و ديگر مقامات اين رژيم صرفا براي گرفتن سلفي راهي مناطق سيل زده شده‌اند.
اظهارات علي خامنه‌اي در خصوص سيل به خوبي وحشت وي از بقاي رژيمش را برملاء مي‌سازد. وي از خشم فروخورده مردم عليه آخوندها و از خواسته اصلي مردم مبني بر سرنگوني اين رژيم به خوبي آگاه است. وي به خوبي می‌داند که این سیل بر بستر چه بحرانهای عمیق و غیرقابل حل اقتصادی اجتماعی و سياسي جاری شده و چه پیامدهایی خواهد داشت. صدها قرباني و نابودي هزاران ساختمان و دهها شهر و روستا، ميليونها بی‌خانمان، میلیونها تن کسانی که شغل و درآمد خود را از دست داده‌اند. از بین رفتن کشاورزی، از بین رفتن بيش از دهها هزار کیلومتر جاده و خط آهن و تخریب صدها پل و ...!

آيا رژيمي كه مورد نفرت مردم است و خواهان سرنگوني‌اش هستند، رژيمي كه مورد هدف سخت‌ترين تحريم‌هاي تاريخ جامعه بين‌الملل قرار گرفته و در سطح جهاني منزوي است و اقتصاد كشورش فروپاشيده و در بن بست است، رژيمي كه رشد اقتصادی‌اش قبل از سیل، منفيِ 4 بوده و بنابه اذعان خودش، ركود تورمي‌اش بیش از ۴۰درصد است توان پاسخگويي به وضعيت پيش‌آمده دارد؟ خير!
كارنامه اين رژيم در چهل سال گذشته، مملو از غارت و سركوب و قتل و ترور و كشتار و خشونت است. در چنين وضعيتي رژيم بر آن بود براي سالي كه با سيل آغاز شد، بودجه نظامي‌اش را بازهم افزايش داده و بر طبل جنگ و جنگ‌افروزي عليه ديگران بكوبد. در حالي كه مردم را در برابر زلزله و سيل و هرگونه وقايع ديگري نه تنها بي‌دفاع گذاشته، بلكه خود عامل و زمينه‌ساز صحنه‌هاي دردناك سيلي است كه پرزيدنت شوراي ملي مقاومت ايران به درستي آن را «فاجعه ملي» اعلام نمود.
در كارنامه چپاولگري اين رژيم ثبت است كه مقامات اين رژيم، حتي از فروش خاك و آب و هواي ايران نيز فروگذار نكرده و وقيحانه به نابودي كشور كمر بسته‌اند در حالي كه مردم ايران گرسنه و خط فقر در ايران، بيش از 50 درصد از مردم ايران هدف قرار داده است. با انبوهي پرونده‌هاي دردناكي كه عامل و باني هركدام، باندهاي وابسته به آخوندها هستند.
واقعيتي كه در سيل اخير بيش از پيش خود را نشان داد، نقش مخرب سپاه پاسداران در وقوع اين فاجعه ملي است. اين ارگان ولي فقيه ملاها كه «غول اقتصادي ايران» نام گرفته است در چهل سال گذشته، بدون رعايت استانداردها و روي خط ”رونق اقتصادي” مورد نظر علي خامنه‌اي در چهل سال گذشته و افزودن منابع درآمد و نهادهاي تجاري انتفاعي و منافع نامشروع خود عامل اصلي چنين فاجعه‌يي است كه اكنون شاهد آن هستيم.

چند سال پیش رویترز ثروت علی خامنه‌ای را نزدیک به ۹۵میلیارد دلار اعلام کرد! او صاحب و همه‌کاره یکی از بزرگ‌ترین تراست جاری، مالی، نفتی جهان موسوم به «ستاد اجرایی فرمان امام» است.
پس از او سپاه پاسداران قرار دارد که یگانه کنتراتچی تمامی پروژه‌های نفتی ایران است، یگانه مقاطعه‌کار سدسازی در ایران است، بزرگ‌ترین پیمانکار پروژه‌های گاز و انتقال گاز ایران است، چندین فرودگاه چراغ خاموش و دهها اسکله مخفی دارد. فرودگاه پیام کرج، فرودگاه اختصاصی پاسداران است که دارای پرواز‌های خارجی ویژه است و جدای از مقررات گمرکی خاص نظام خودشان صادرات و واردات و نقل و انتقال تروریست‌هایشان را انجام می‌دهد.
تلویزیون شبکه خبر رژیم در ۲۸ اسفند ۹۵ گفت سود پاسداران از پالایشگاه خاتم روزانه ۶۰میلیون دلار است! که سالانه بیش از ۲۰میلیارد دلار می‌شود. یعنی سود یک روز پاسداران از پالایشگاه خاتم ۷۰برابر بودجه سالانه مرکز مدیریت بحران کل کشور است و درآمد سالانه همین پالایشگاه پاسداران بیش از ۲۴هزار برابر بودجه سالانه مرکز مدیریت بحران است!

پرزيدنت مقاومت ايران در نخستين پيام همدردي‌اش با مردم سيل‌زده ايران، از آنها خواست كه براي رويارويي با اين فاجعه، اقدام به تشكيل شوراهاي مردمي بكنند. همدلي مردم و به‌خصوص همبستگي زلزله‌زدگان با سيل‌زدگان اخير كه در فعاليت جوانان شورشی و شوراهای مردمی خود را نشان مي‌دهد تبديل به نقطه اميدي براي آينده شده است. مردم ايران مي‌توانند با همدلي و اتحاد غیرممکن‌ها را ممکن و رژيم از پيامدهاي كارنامه سياهش در وحشت روزافزوني فروببرد. نبايد در پس ابرهاي تيره، تابش خورشيد را به فراموشي سپرد. صحنه‌هاي دردناك سيل، بار ديگر ضرورت نامگذاري سپاه پاسداران و سرنگوني اين رژيم و به رسميت شناختن حق مقاومت مردم ايران را به جهانيان صدچندان كرد.
فراز جديدي از قيام مردمي براي به زير كشيدن رژيم ملاها، اصلي‌ترين پيامد سيلي است كه زمين را زير پاي ملاهاي حاكم به لرزه درخواهد آورد. ترديد نكنيد كه پيروزي از آن مردم و مقاومت ايران است.


No comments:

Post a Comment