Friday, September 28, 2018

زمان تغيير رژيم ايران در حال نزديك شدن است!


زمان تغيير رژيم ايران در حال نزديك شدن است!
عبدالرحمن مهابادي، نويسنده و تحليلگر سياسي
براي كساني كه موضوع ايران را دنبال مي‌كنند و يا اندك اطلاعاتي در اين رابطه دارند نبايد ابهامي در اين واقعيت باشد كه آنچه در هفته‌هاي اخير در ارتباط با ايران در امريكا مي‌گذرد علائمي از نزديك شدن سياست دولت ايالات متحده امريكا به مقاومت ايران است. امري كه با روند رو به صعود قيام در ايران و تشديد تحريمها عليه رژيم ملاها انطباق كامل دارد و روشني بيشتري را بر چشم انداز تحولات آتي در خاورميانه بخشيده است.
اظهارات و سخنراني‌هاي اخير پرزيدنت ترامپ و مقامات ارشد دولت امريكا، از جمله مشاور امنيت ملي، جان بولتون، وزير امور خارجه، مايك پمپئو، سفير اين كشور در سازمان ملل، نيكي هيلي و همچنين شخصيتهاي برجسته‌يي همچون شهردار رودي جولياني، مشاور امنيت ملي، ژنرال جيمز جونز، سناتور جوزف ليبرمن و ... نشان مي‌دهد كه آنها مصمم هستند به موازات تداوم و تشديد تحريم‌ها عليه رژيم آخوندي به اين گزينه نزديك شوند كه تنها جايگزين متصور براي رژيم ايران، شوراي ملي مقاومت ايران به رياست خانم مريم رجوي است.

اگرچه در شرايط كنوني، مقامات مختلف امريكا به دلايل روشن و عرف ديپلماتيك نمي‌توانند تغيير رژيم ملاها در ايران را سياست و استراتژي خود اعلام كنند و به طور رسمي به اين مسئله اذعان مي‌كنند، اما جايي نمي‌توان يافت كه آنها خواستار تغيير رژيم نباشند. آگاهان و تحليلگران سياسي، به استناد شواهد بسيار و منجمله اظهارات اخير پرزيدنت ترامپ در كنفرانس مطبوعاتي 4 مهرماه كه گفت «من برخلاف اوباما در كنار مردم ايران ايستاده‌ام» بر اين باور هستند كه دولت امريكا به تغيير رژيم ايران از طريق مردم و مقاومت ايران چشم دوخته باشند.

در يك سال اخير، شوراي ملي مقاومت ايران كه سازمان مجاهدين خلق نيروي محوري آن است، فعاليت خود در داخل كشور را به طور چشمگيري افزايش داده و از طريق «كانون‌هاي شورشي» توانسته‌است قيام مردم ايران استمرار را ببخشد و مردم را براي مراحل نهايي تغيير رژيم در ايران آماده نمايد.

بعداز آغاز قيام در روزهاي پاياني سال 2017 و به‌خصوص بعداز خروج امريكا از توافقنامه اتمي در 8 مي 2018 رژيم مذهبي حاكم بر ايران با بحرانهاي مرگبار اجتماعي، اقتصادي و سياسي روبرو شده و هر روز كه مي‌گذرد ضعيف‌ و ضعيف‌تر مي‌گردد. آنها نه توان حل مشكلات مردم را دارند و نه توان پذيرش شروط جامعه بين‌المللي. زيرا آنها بازماندگان رژيمي هستند كه خميني بنا نهاد و از نظر ماهوي با تمدن بشري كنوني در تعارض هستند. كارنامه سياه اين رژيم در چهار دهه گذشته گواه اين حقيقت است و جامعه جهاني بيش از اين چنين رژيمي را برنمي‌تابد. زيرا قيام مردم ايران نقطه پاياني بر دوران مماشات با اين رژيم گذاشته و دوران جديد هرگز به گذشته باز نخواهد گذاشت.
اكنون جهان رژيمي را نخواهد پذيرفت كه در چهار دهه گذشته، در ايران و منطقه خاورميانه جان صدها هزار انسان را گرفته و با غارت اموال مردم ايران تروريسم خود را تا دور دستها گسترش داده و با پروژه‌هاي هسته‌يي خود جهاني را مورد تهديد قرار داده است. از اين رو، عقربه‌هاي زمان به سرعت به سود مردم و به زيان رژيم آخوندي به پيش مي‌رود و جهان به سرنگوني اين رژيم توسط مردم و مقاومت ايران چشم دوخته است.

در شرايطي كه تاريخ آبستن «يك تحول بزرگ» است و جهان در حمايت از مردم و مقاومت ايران در حال شكل‌گيري است و مي‌رود كه پايان مهيب‌ترين ديكتاتور قرن را جشن بگيرد، رژيم ملاها در حال تبديل شدن به يك اسكلت بي‌جان است!


No comments:

Post a Comment