Friday, December 25, 2020

مدار جدیدی از جنگ گرگها در رژیم دیکتاتوری مذهبی ایران


 

مدار جدیدی از جنگ گرگها در رژیم دیکتاتوری مذهبی ایران

نگاهی به اختلاس و غارت بیت‌المال مردم توسط باندهای چپاولگر آخوندی

به قلم عبدالرحمن گورکی

به دنبال سفر حسن روحانی، رئیس جمهور آخوندها به یزد در روز 10 نوامبر2019، گروهی از باند خامنه‌ای علیه وی دست به تجمع و سر دادن شعار نمودند و سخنرانی وی در این شهر را مختل نمودند. روحانی در سخنرانی‌اش با اشاره به شعاردادن‌های نیروهای باند خامنه‌ایی خطاب به هوادارانش گفت: «صدای شما مردم، صدای این چند نفر جوان نیست. اختلاف و فاصله خواست آمریکاست. نگذاریم خواست امریکا از حنجرة عده‌یی معدود بلند شود. گر چه آن عده خیلی کم و معدود در کشورند، اما در عین حال آن گروه کم و کوچک را هم به اسلام دعوت می‌کنیم، به وحدت دعوت می‌کنیم به پیامبر رحمت دعوت می‌کنیم».

روحانی در پاسخ به شعاردادن‌های گروه باند خامنه‌ای به اختلاس‌های میلیارد دلاری صورت گرفته پرداخت که چرا قوة قضاییه فقط به اختلاس‌های میلیارد تومانی دار و دستة او می‌پردازد؟ وی گفت:‌ «من در اینجا اعلام می‌کنم و از قوه قضاییه می‌خواهم حالا که با فساد های میلیونی و میلیارد تومانی برخورد می‌کند مبارزه با فساد میلیارد دلاری را هم برای مردم توضیح بدهد».

وی ضمن اشاره به دو میلیارد و هفتصد میلیون ‍پول به سرقت رفته و اینکه چرا اونهایی که در این پرونده نقش داشته‌اند برای مردم توضیح داده نمی‌شود؟ به چند فقره از اختلاس‌های میلیارد دلاری دیگر اشاره کرد و افزود:‌ من از همه مسئولان و ارگانها می‌خواهم ۲ میلیارد دلار پولی که به حلقوم آمریکا رفت توضیح دهد.. ما می‌خواهیم پرونده 2میلیارد دلاری برای مردم روشن شود». وی همچنین گفت: «من از مسئولان می خواهم پرونده ۹۴۷ میلیون دلار برای مردم توضیح بدهند و آنهایی که در این زمینه مسئول هستند یک نهاد 947میلیون دلار گرفته و حساب پس نداده باید حسابرسی شود و حساب را پس دهد». روحانی به فقره دیگری از دزدی‌های باندی اشاره کرد و گفت: من از آن نهادهایی که بیش از ۷۰۰ میلیون دلار بدهکار هستند از دستگاهها می خواهم برای مردم توضیح بدهند».

روحانی در حالی که علنا آدرس اطرافیان خامنه‌ای را می‌داد و از آنها به عنوان دانه‌درشت‌ها یاد می‌کرد، با ابراز خشم از زندانی شدن برادرش حسین فریدون به جرم اختلاس و رشوه خواری، باند مقابل را به فساد کلان متهم کرد و گفت: «فساد دانه درشت ها کجاست؟ چرا به این پول‌ها رسیدگی نمی‌کنید؟ این‌که چند نفر را به دادگاه بردند و تبلیغ کردند، سر مردم کلاه نمی‌رود، چرا به دانه درشتها رسیدگی نمی‌کنند».

مواردی از غارت و چپاول بیت‌المال مردم که ناخواسته توسط جناح‌های حاکم در جریان جنگ گرگهای حکومتی اینگونه راه به بیرون باز می‌کنند تنها گوشه‌ کوچکی از کلان دزدی‌های مقامات مختلف این رژیم است که با شدت تمام جریان دارد.

روزنامه حکومتی رسالت طی مقاله‌یی با عنوان «دولت و سفرهای بی‌سوغات» به تاریخ 10 نوامبر 2019 سفرهای استانی روحانی را به عنوان نمایشی و تبلیغاتی تخطئه کرد و نوشت «سفرهاي استاني تنها جنبه نمايشي دارد تا آنکه دردي از مردم دوا کند. چرا که مسئولين تا زماني که در آن استان قرار دارند به صداي مردم گوش مي‌دهند اما هنگامي که به پايتخت باز مي‌گردند گويا خبري از جيغ و هوراي مردم نيست و آنها را به حال خود مي‌گذارند.».

آنچه مشخص است این است که سفرهای استانی حسن روحانی اساسا جنبة نمایشی و تبلیغاتی داشته و طبق معمول به‌منطور «دروغ درمانی» به‌این سفر رفته و هر چه به‌موعد نمایش انتخاباتی نزدیک می‌شویم این جنبة تبلیغات باندی هم پررنگتر می‌شود.

بنابه اطلاعات موثق، باند روحانی با صرف هزینه‌های زیاد با اتوبوس، اهالی روستاهای اطراف یزد و همچنین کارمندان و دانش‌آموزان را مجبور به‌شرکت در حضور در این اجتماع نموده بود. باند خامنه‌ای هم که از این موضوع نامطلع نبوده جلوی وی پیچیده و به این ترتیب با لشکرکشی طرفین این قبیل دعواهای باندی شکل می‌گیرد.

بنابه تجارب قبلی، شدت یافتن جنگ گرگها در آستانه انتخابات یک امر جدیدی نیست. مبارزه با فساد نیز که خامنه‌ای شروع کننده آن بود و کارگردان آن نیز ابراهیم رئیسی جلاد و رئیس قوة قضاییه است اکنون به یک بحث داغ بین باند‌های رژیم تبدیل شده که هدف نه دفاع از بیت‌المال بلکه هدف چپاول هرچه بیشتر بیت‌المال مردم ایران است. سطح آگاهی مردم ایران در این موضوع را می‌توان شعارهای قیام‌شان در دی ماه 96 به روشنی دید. آنجا که فریاد می‌زدند «اصلاح طلب اصولگرا، دیگر تمام شد ماجرا».

شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه‌یی پیرامون سفر حسن روحانی به استان یزد نوشت: «حسن روحانی، در سفرش به استان یزد جا به جا، با خشم و انزجار مردم علیه دیکتاتوری آخوندی مواجه شد. سخنرانیش در یزد، مکررا با شعارهای مردم به ستوه آمده از گرانی و تورم قطع شد. آنها شعار می‌دادند «تورم، گرانی، جواب بده روحانی»، «دروغگو، درغگو» و «حاشیه‌ها رو ول کن، مشکل کار رو حل کن».

سفر روحانی به یزد در عین‌حال بیانگر شدت گرفتن مخاصمات درونی رژیم است. به‌خصوص که کلان ضربه‌های قیام در عراق و لبنان و شکست برجام و ضرب‌الاجل اف.ای.تی.اف بحران درونی نظام را هر چه عمیق‌تر کرده است. بی‌جهت نبود که عوامل باند خامنه‌ای در هنگام سخنرانی روحانی در یزد، با در دست داشتن تراکتهایی، روحانی را به مرگ تهدید می‌کردند و او را به‌خاطر شکست برجام زیر ضرب گرفتند.

بنابراین، همانطور که مقاومت ایران بارها اعلام کرده است، یگانه راه حل برای نجات ایران و منطقه از کشتار، غارت و چپاول مردم و ریشه‌کن کردن فساد مالی و دولتی، سرنگون کردن تمامیت رژیم آخوندی توسط مردم و مقاومت ایران است که البته ضروری است جامعه منطقه‌یی و بین‌المللی پشتیبان آن باشد.

No comments:

Post a Comment