Sunday, December 23, 2018

حاكمان دزد در ايران چه مي‌كنند؟!


حاكمان دزد در ايران چه مي‌كنند؟!
نگاهي به حلقه ديگري از جنگ گرگها در حاكميت ملاها
عبدالرحمن مهابادي، نويسنده و تحليلگر سياسي
باندهاي دزد و فاسد حاكم بر ايران همچون اختاپوس بر زندگي مردم چنگ انداخته‌اند. در حالي‌كه فقر بيداد مي‌كند و مردم زير فشار معيشتي دست و پا مي‌زنند، اكنون به دريدن شكم‌هاي همديگر مشغول هستند!
روز 14 نوامبر، وزير خارجه ملاها در گفتگو با يك رسانة حكومتي اعتراف مي‌كند كه پولشويي‌هاي ميلياردي توسط عناصر وابسته به باندهاي حاكم در ايران صورت گرفته است. وي گفت: «در ایران خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند و آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند حتماً آن‌قدر توان مالی دارند که دهها یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی در کشور علیه قوانین ضدپولشویی ایجاد کنند».
نبايد فراموش كرد كه اين اظهارات فقط گوشه‌يي از واقعيت بزرگتري در رابطه با ايران كنوني است. زيرا محمد جواد ظريف خودش وزير خارجه ملاهاست و از بسياري اطلاعات در زمينه غارت اموال مردم توسط رژيم آگاه است.
با اين اظهارت ظريف، جنگ باندهاي حكومتي شعله‌ورتر شده است. صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه و دست نشاندة علي خامنه‌اي، سخنان ظریف را به خنجری در قلب نظام تشبیه کرده است. خبرگزاري سپاه پاسداران در اين رابطه نوشت: قوه قضاییه نامه‌یی به جواد ظریف نوشته و از وی خواسته است در مهلتی ۱۰روزه مستندات خود را درباره پولشویی در کشور ارائه دهد. به طور همزمان اعضاي باند علي خامنه‌اي در مجلس نمايندگان رژيم، درحال جمع‌آوري امضا براي استيضاح محمد جواد ظريف هستند.
اكنون بعداز از اظهارات ظریف دو باند حاکم در يك صحنه تماشايي و در عين حال دردناك، عليه یکدیگر صف بسته و در تريبونهاي رسمي و علني، پولشویی‌های یکدیگر را برملا می‌کنند.
محمد دهقان، از اعضاي مجلس ملاها وابسته به جناح خامنه‌اي در روز ۲۷آبان ۹۷ (18 نوامبر) اعلام كرد: ”در حالی‌که بیش از ۱۸میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰تومانی به برخی افراد و رانت‌خواران داده شد و در حالی‌که چند صد میلیون دلار ارز مسافرتی به سفرهای خارجی معمولی و تفریحی توسط دولت اختصاص یافت..... ظریف در رفتاری عجیب عملاً جمهوری اسلامی ایران را متهم به چشم بستن بر پولشویی گسترده در کشور کرد و نیز مخالفان کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریزم را متهم به ارتباط با پولشویان نمود”(خبرگزاری مجلس آخوندي).

از سوی دیگر، مرتضی سرمدی، قائم مقام وزارت‌خارجه رژیم با تأیید پولشویی در رژیم ملاها گفت: رقم قاچاق کالا، مواد مخدر و سوخت ۱۰تا ۱۵میلیارد دلار است که قسمت عمده این مبلغ با پولشویی وارد سیستم مالی در ایران می‌شود.
محمود واعظی رئیس دفتر روحانی نیز ضمن پشتيباني از اظهارات ظريف گفت: ”این موضع تنها مختص به وزیر امور خارجه نیست بلکه موضع دولت است. متأسفم از این‌که، با وجود موضع درست ظریف، عده‌یی با خصومت قبلی وی را مورد هجمه قرار می‌دهند”.
اما در مقابل، کریمی قدوسی از از اعضاي مجلس آخوندي و وابسته به جناح خامنه‌اي،  علت وحشت علي‌ خامنه‌ای از افشاي پرونده‌های پولشویی این باند را ناگفته نگذاشت و گفت: ”اتهام پولشویی از اتهام تقلب در انتخابات ۸۸ خطرناک‌تر است. یعنی افرادی که پولشویی می‌کنند به نهادهای قدرتمند داخل نظام وصل هستند”.
النهايه، حسن روحاني، رئیس‌جمهور ملاها با مشاهدة اوج گرفتن جنگ دو جناح، به ناچار وارد صحنه شد و در روز 21 نوامبر در جلسه هیات دولت، به دفاع از وزير خارجه‌اش گفت: ”چرا راجع به مسائل روشن می‌جنگیم. بله، همه دنیا گرفتار پولشویی است. شما به من یک کشور نشان دهید در آن پولشویی انجام نمی‌گیرد. همه باید تلاش کنیم مفاسد را کم کنیم و راه پولشویی را ببندیم. چرا اینقدر جر و بحث می‌کنیم”.

در ايران تحت حاكميت ملاها اكنون فقر بيداد مي‌كند و به گفته رسانه‌هاي حكومتي نزديك به نيمي از جمعيت 80 ميليوني اين كشور زير خط فقر به سر مي‌برند. رشد بيكاري، گراني سير صعودي دارد. نرخ دلار و ريال در دو جهت معكوس به سرعت در حال دور شدن از هم هستند. حكومت توان پاسخگويي به مطالبات برحق مردم را ندارد و كاملا در بن‌بست است. صحنه‌هاي اين واقعيت به حدي دردناك است كه با شنيدن صحنه‌يي از آن، قلب انسان را به درد مي‌آورد. فقدان مسكن و بالارفتن اجاره مسكن مردم را به ستوه آورده است. بنابه آمار رسمي حكومتي، در استان كرمانشاه بيش از 300 هزار نفر در ويرانه‌ها زندگي مي‌كنند. گورخوابي و آوارگي يك پديدة گسترده در ايران است. مردم به فروش اعضاي بدن خود يا فروش فرزندان خود روي آورده‌اند. طلاق يك پديدة دردناك و گسترده در اين وضعيت اسفبار كنوني در ايران است.
رژيم ديكتاتوري مذهبي حاكم بر ايران، فقط مردم را كشتار نمي‌كند بلكه چهار دهه است سرماية اين كشور ِثروتمند منطقه را صرف صدور تروريسم و بنيادگرايي به خارج از مرزها مي‌كند. مردم به خوبي مي‌دانند كه سرچشمة فقر و فساد و گراني، سركوب و زندان و اعدام و كشتار و غارت و چپاول مردم، تماميت رژيم حاكم بر ايران است. به همين دليل است تنها  راه رهايي از اين وضعيت را در ساقط كردن اين رژيم مي‌بينند.
اكنون در آستانة يك ساله شدن آغاز قيام براي سرنگوني رژيم ملاها، مردم مصمم هستند كه قيام خود را گسترش دهند. آنها به اين چشم انداز اميدوار شده‌اند. زيرا مقاومتي را پشت و پناه خود مي‌دانند كه نزديك به چهل سال است براي سرنگوني رژيم ملاها مي‌جنگد. آنها اكنون به يمن جايگاه مقاومت ايران در جامعه بين‌المللي، جهاني را در كنار خود دارند.
اكنون مقاومت ايران در حال آماده شدن براي برداشتن گامهاي نهايي جهت برچيدن تماميت رژيم ملاهاست. قيام مردم بي‌وقفه ادامه داشته و دارد. رژيم هر روز ضعيف‌تر و شكننده‌تر مي‌گردد. شرايط بين‌المللي نيز به سود مردم و مقاومت ايران در حال تغيير است.


No comments:

Post a Comment