Saturday, August 18, 2018

صدور حكم جهاد توسط خميني عليه مردم كردستان ايران


28 مرداد 1358 – 19 اوت
صدور حكم جهاد توسط خميني عليه مردم كردستان ايران
در روز 28 مرداد 1358 خميني با صدور «حكم جهاد» بر عليه مردم كردستان ايران، يكي از اولين اقدامات ضدانساني و ضداسلامي خود را در فرداي سرنگوني حكومت شاه به نمايش گذاشت. حكم عليه مردمي كه دوشادوش ساير بخشهاي مردم ايران در سرنگون ساختن ديكتاتوري شاه ايفاي نقش نمود و بعداز به ثمر رسيدن انقلاب در 22 بهمن 1357، چيزي بجز خواسته‌هاي مشروع و بر حق خود مطالبه نمي‌نمود.
اما خميني و رژيم ضدبشري‌اش، كه در اساس دشمن مردم و عليه خواسته‌هايشان بوده و هست، با سو استفاده از احساسات مذهبي مردم ايران و به بهانه «تجزيه طلبي» مردم كردستان، با صدور «حكم جهاد»، نيروهاي سركوبگر خود را به سمت مناطق كردستان گسيل نمود. نيروهاي ارتش سركوبگر رژيم و بطور خاص نيروهاي سپاه پاسداران از طريق زمين و هوا به شهرها و روستاهاي كردستان حمله‌ور شده و از هيچ جنايت فجيعي در حق مردم ستمديده كردستان ايران فروگذار نكردند.
از لحظه صدور این فتوای ضد بشری، موج قتل عام مردم بی‌دفاع و بمباران روستاها و شهرهای كردستان هم‌چون سقز، بانه، پاوه، سنندج و مهاباد آغاز شد. مزدوران خمینی حتی به‌زنان و دختران روستایی رحم نكرده و آنان را مورد هتك حرمت و سپس كشتار قرار دادند.
در اين حملات وحشيانه، آخوندها و قضات شرع!، بخصوص آخوندهايي مانند خلخالي، ملاحسني و ... جوانان كرد را در دسته‌هاي چند ده نفره بصورت صحرايي به رگبار مي‌بست يا در يورش وحشيانه به شهرها و روستاهاي كردستان، مردم را قتل عام كردند.. آنها تنها جرمشان «كرد بودن» و مطالبه خواسته‌هايشان بود.

از جمله جنايات آن ايام ميتوان از قتل عام روستاهاي «قارنا»، «قلاتان»، «ايندرقاش» و ... نام برد كه در آن، نيروهاي رژيم به هيچ كس رحم نكردند و حتي كودكان و نوزادان گهواره‌يي را نيز از كينه حيواني خود در امان نگذاشتند.
رئيس جمهور كنوني رژيم و ساير وزرا و سفرا و مقامات كنوني اين رژيم از جمله فرماندهان آن زمان سپاه پاسداران بودند كه هر كدام مستقيم در سركوب مردم كردستان و اجراي اين حكم ضد بشري نقش داشتند.
لازم به ذكر است كه سازمان مجاهدين خلق ايران چند روز قبلتر، در تاريخ 17 مرداد در باره توطئه‌هاي در شرف انجام در كردستان هشدار داده بودند و خواستار حل و فصل مسائل كردستان از طريق مسالمت آميز شدند. متعاقبا نيز به موازات جنايات رژيم خميني در كردستان، سازمان مجاهدين بطور گسترده‌اي اقدام به افشاي آن مي‌نمود و به همين خاطر مورد نيروها و مراكز مجاهدين در سراسر ايران مورد كينه خميني و رژيميش قرار گرفتند.


No comments:

Post a Comment