Thursday, December 29, 2016

مردم سوريه، سران رژيم ايران را به محاكمه خواهند كشيد!



مردم سوريه، سران رژيم ايران را به محاكمه خواهند كشيد!

روز چهارشنبه 21 دسامبر ، 105 کشور عضو سازمان ملل به تشکیل هیأتی برای تحقیق در مورد ارتكاب جنایت جنگی در سوریه رأی مثبت دادند. تنها رژیم ايران و 13 کشور دیگر به این اقدام رأی منفی دادند. اين اقدام سازمان ملل گر چه با تأخير و ناكافي است ولي در هر حال گامي مثبت در حسابرسي و محاكمه جنايتكاران است.
به این ترتیب برای اولین بار جنايات و دخالتهاي افسارگسيخته رژيم ايران در معرض یک حسابرسی بین‌المللی قرار گرفته است.
تصاویری که از تخليه حلب منتشر شده، شهروندان آواره‌يی که در میان برف سنگین و سرما، در حال كوچ اجباری از خانه و کاشانه خود هستند را نشان مي‌دهد.
در كنار خبرهاي درگیری در نقاط دیگر سوریه، اخبار مربوط به کشته و دستگیر شدن پاسداران اعزامي رژيم آخوندي به دست مردم سوریه نيز یکی از تیترهای ثابت رسانه‌هاي خبری منطقه است. كما اينکه خبر تشییع جنازه پاسداران به هلاکت رسیده آخوندها در شهرهای مختلف ایران هم یکی دیگر از خبرهای ثابت ایران در دوران جنگ در سوريه و بطور خاص در حلب بوده است.

اضافه بر اینها، نيروي تروریستی موسوم به سپاه قدس، 10 هزار نیروی شبه‌نظامی عراقی موسوم به حشدالشعبی از دسته‌های جنایتکاری مانند النجباء و بدر و عصایب و کتایب و الابدال و... را در شهرهای سوریه به‌ کشتار مردم سوریه گماشته است. این جنايتكاران جدای از آدمکش‌های عضو حزب‌الله لبنان‌ هستند که سرگرم قتل‌عام مردم سوریه مي‌باشند.
حکومت ايران نه تنها دستان خون آلود خود در سوریه را پنهان نمی‌کند بلکه با بلاهتی بی‌نظیر پی‌درپی اعلام می‌کند که سوریه خط مقدم رژيم است كه اگر در سوريه نجنگند بايد در تهران و ساير شهرهاي ايران از خود دفاع كنند تا سرنگون نشوند
تماميت رژيم آخوندي از خامنه‌ای تا رفسنجانی و روحانی و ساير سرکردگان نظامی ، از هر تريبوني از لزوم استمرار جنایت‌هایشان در سوریه دفاع می‌کنند. اخيرا سرکرده ارتش آخوندها نیز برای شركت در جنايت در سوريه وارد صحنه شده و از آمادگی ارتش برای اعزام نیرو به سوریه صحبت می‌کند.
پیشتر از این، پاسدار مهدی طایب سرکرده قرارگاه موسوم به عمار رژیم در تاريخ 14 فوريه 2013 طي سخنانی صراحتاً گفت: سوریه استان سی و پنجم ماست، و اگر دشمن بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد اولویت با این است که ما سوریه را نگهداریم چون اگر سوریه را نگهداریم می‌توانیم خوزستان را هم پس بگیریم اما اگر سوریه را از دست بدهیم، تهران را هم نمی‌توانیم نگهداریم.
پاسدار سرتيپ حسين همدانی که در سوریه به هلاکت رسید در آوريل 2014 در یک موضع‌گیری به فارس نیوز گفت: «امروز ما به دلایل منافعی چون انقلاب اسلامی در سوریه می‌جنگیم و دفاع ما در حد دفاع مقدس است... ۴۲ گروه و ۱۲۸ گردان متشکل از ۷۰ هزار جوان اسلامی، علوی، سنی و شیعه در قالب بسیج وطنی تشکیل شده و امنیت شهرها و استانهای سوریه را در دست گرفتند... امروز ۱۳۰ هزار بسیجی آموزش دیده منتظر ورود به سوریه می‌باشند».

با نگاهی به مجموعه موضع‌گیریهای رسمی مقامات رژیم آخوندی، به آسانی می‌توان کم و کیف نقش رژیم آخوندها در جنایتی که در سوریه و به‌ویژه در حلب اتفاق افتاد را تصور كرد. به همين خاطر ايجاب مي كند كه با توجه به قطعنامه مورخه 21 دسامبر مجمع عمومي سازمان ملل مبني بر انجام تحقيق حول جناياتي كه در سوريه ارتكاب شده است، رژيم آخوندي نيز بخاطر همه جناياتي كه بر عليه مردم سوريه مرتكب شده است به محاكمه كشانده شود.
بی‌شک مردم و مقاومت خونچكان سوریه در ارائه اسناد و ادله و شهود جنایات ارتكاب شده توسط  رژیم آخوندها به منظور محاکمه رژیم آخوندي در دادگاه جنایی بین‌المللی نقش درجه اول را خواهند داشت، در اين رابطه مقاومت ايران نيز، با ارائة اسناد و مدارك و اعترافات مربوطه به دخالتهای رژيم ايران در قتل عام مردم سويه، مانند آنچه که برخی موارد آن فوقاً ذکر شد، به مسئوليت خود در حمايت از مردم و اپوزيسيون سوريه و در تکمیل پرونده جنایی آخوندها در دادگاه بين المللي قيام خواهد كرد.

No comments:

Post a Comment